پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 266030 تاریخ : 1395/11/15-14:30:10
,10031,
اختصاص فضای جدید به دانش بنیان ها

اختصاص فضای جدید به دانش بنیان ها

مدیر فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز گفت: در راستای توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان فضای جدیدی برای استقرار این شرکت‌ها اختصاص یافته که کار ساخت آن به اتمام رسیده است و حدود 10 شرکت می‌توانند در این فضا مستقر شوند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، دکتر مسعودعلی کرمی، با بیان اینکه در حال حاضر 66 شرکت در دانشگاه وجود دارد که مجوز دانش‌بنیانی خود را از معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری دریافت کرده‌اند، اظهار کرد: تا زمانی‌که یک شرکت محصولی ارائه ندهد، نمی‌تواند مجوز دانش‌بنیان را اخذ کند؛ بنابراین این شرکت‌ها از یک ایده کار خود را آغاز می‌کنند و حتی گاهی آن را ثبت اختراع کرده و به تولید محصول می‌رسانند.

وی با اشاره به رویکرد دانشگاه علوم پزشکی اهواز در حمایت مادی و معنوی از این شرکت‌ها، تصریح کرد: این حمایت‌ها شامل مشاوره‌های فنی، اختصاص فضای فیزیکی و اعطای تسهیلات مالی به شرکت‌ها در راستای رشد و تجاری‌سازی محصولات آن‌ها می‌شود.

مدیر فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز با بیان اینکه در یک سال اخیر فعالیت‌هایی در جهت توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان انجام شده است، گفت: در حال حاضر یک فضای فیزیکی نیز در دانشگاه برای استقرار این شرکت‌ها اختصاص یافته است که احداث آن به اتمام رسیده و در حال تجهیز است و حدود 10 شرکت می‌توانند در این فضا مستقر شوند.

کرمی همچنین با اشاره به تکمیل کارگاه‌های تولیدی این دانشگاه، خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌کنیم این کارگاه‌ها تا 6 ماهه اول سال 96 به بهره‌برداری برسند که شرکت‌های دانش‌بنیان را از نظر تولید مواد اولیه دارویی حمایت می‌کنند.

وی افزود: در حال حاضر بر اساس استانداردها تجهیزاتی در این کارگاه‌ها در حال نصب است. البته قرارداد راه‌اندازی و ایجاد این کارگاه‌ها چندسال پیش منعقد شد؛ اما بروز برخی مشکلات موجب شد که کار ساخت این کارگاه‌ها متوقف شود. در یک سال اخیر پیگیری‌های خوبی در این زمینه صورت گرفت و طی جلساتی با پیمانکار پروژه، مشکلات رفع شده و اکنون در حال ساخت قطعات لازم برای راه‌اندازی خطوط تولید مواد اولیه دارویی در تبریز هستند.

مدیر فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز با بیان اینکه قرار است در این سوله‌ها خطوط نیمه‌صنعتی تولید مواد اولیه دارویی راه‌اندازی شود، گفت: یک سوله برای تولید مواد اولیه دارویی، یک سوله تولید داروی جامدات مانند قرص‌ها و کپسول‌ها و یک سوله نیز برای تولید داروی نیمه‌جامدات مانند کرم‌ها و پمادها اختصاص یافته است.

کرمی تصریح کرد: این اقدامات در ارتباطات با مرکز رشد فناوری‌های دارویی دانشگاه است، اما در داخل دانشگاه نیز فضایی وجود دارد که برای راه‌اندازی خط تولید دارو به دنبال اخذ مجوزهای تولید و GMP از وزارت بهداشت هستیم  که این مجموعه نیز به صورت یک واحد نیمه‌صنعتی فعالیت کند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر برای تولید نیمه‌صنعتی پنج محصول به دنبال اخذ مجوزهای لازم هستیم، گفت: این محصولات بیشتر پایه گیاهی دارند که البته فرموله شده‌اند و به‌طور مثال محصول گراپکس (عصاره هسته انگور) به صورت قرص پلت (کپسول با دانه‌های ریز) یکی از این تولیدات خواهد بود.

مدیر فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز توضیح داد: برای تولید یک محصول دارویی باید چند مجوز اخذ شود که اخذ این مجوزها پروسه زمان‌بری است، اما در کنار آن اخذ مجوز GMP نیز حائز اهمیت است که  خوشبختانه این مجوزها برای یکی، دو محصول اخذ شده است و تولید آن‌ها در دانشگاه به‌زودی به صورت نیمه‌صنعتی آغاز می‌شود.

کرمی با اشاره به فضای جدید ساخته‌شده برای فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان، تصریح کرد: اکثر شرکت‌های دانش‌بنیان دانشگاه ایده خود را به محصول تبدیل کردند، اما به دلیل برخی مشکلات نتوانستند آن را به تولید تجاری برسانند؛ در حال حاضر یکی از این شرکت‌ها در زمینه شویندگی، تولید مختصری دارد، اما شرکت‌های دیگر هنوز محصول خود را به تولید انبوه نرسانده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: فکر می‌کنم با راه‌اندازی این فضای جدید، شرکت‌های دانش‌بنیان نیز تا یکی، دو ماه آینده دفاتر خود را مستقر کنند و از نظر فضا مشکلی نداشته باشند؛ زیرا به نوعی مشکل اکثر این واحدها نداشتن فضای لازم برای تولید بوده است.

 


ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 334
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران