پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 512139 تاریخ : 1399/02/14-14:55:41
,10028,
اختصاص 6هزار و 200 میلیارد تومان برای ایجاد شغل آسیب دیدگان کرونا

اختصاص 6هزار و 200 میلیارد تومان برای ایجاد شغل آسیب دیدگان کرونا

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام از اختصاص 6 هزار و 200 میلیارد تومان برای ایجاد شغل افراد آسیب دیده از کرونا خبر داد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، محمد مخبر، در مراسم توزیع یک میلیون بسته غذایی و بهداشتی میان آسیب دیدگان ناشی از کرونا، اظهار کرد: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در جریان شیوع کرونا در کشور توانست برخی از داروهایی که به صورت وارداتی به کشور وارد می شد را تولید کند، همچنین تجهیزات مختلفی در کشور تهیه کند.

وی با بیان اینکه ظرفیت تولید ماسک در روزهای ابتدایی شیوع کرونا در کشور روزانه 4 هزار عدد بود، افزود: ستاد اجرایی در حال حاضر ظرفیت تولید 4 میلیون ماسک را در کشور دارد.

مخبر با بیان اینکه در توزیع و تهیه تجهیزات مشکل نداریم، گفت: برای تشخیص بیماری کرونا نیز قدم های خوبی برداشته شده است، همچنین سلول درمانی و پلاسما درمانی اقدامات دیگری است که در زمینه درمان کرونا در ستاد اجرایی فرمان امام (ره) انجام شده است.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با بیان اینکه در حال حاضر یک تیم دانشمند در کشور در حال تولید و کشف واکسن کرونا هستند، ادامه داد: در این زمینه شانس ما در مقایسه با سایر کشورها برابر است و امیدواریم که این کار در ایران شروع شود، چرا که باعث آبروی کشور است.

مخبر ادامه داد: تماس ها با سامانه 4030 در این روزهای کرونایی از روزانه 75 هزار تماس به 200 هزار تماس در روز رسید.

وی با بیان اینکه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرده است با راه اندازی سامانه 4030، مراجعات بیمارستانی 80 درصد کاهش یافته است، افزود: 2200 نفر از جهادگران پزشک در سامانه 4030 ما را همراهی کردند و همچنین دو هزار نفر دیگر نیز در نوبت کمک رسانی برای سامانه 4030 هستند.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با بیان اینکه با شروع ویروس کرونا در کشور کاروان های سلامت را به قم، گیلان و مازندران اعزام کردیم، بیان کرد: بسته های غذایی که امروز اهدا خواهند شد شامل برنج، مرغ، ماکارونی و.. است که ارزش آن 320 هزار تومان است که در مجموع 350 میلیارد تومان برای این بخش سرمایه گذاری شده است.

مخبر افزود: توزیع بسته های غذایی زیر نظر نمایندگان، ولی فقیه در تمامی استان ها صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه قرارگاه هایی در سراسر کشور ایجاد شده است که توزیع اقلام بهداشتی و غذایی را مدیریت می کنند، عنوان کرد: بیش از 1,500 میلیارد تومان بلاعوض در جریان کرونا در اختیار آسیب دیدگان قرار گرفته است.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گفت: برای افرادی که در جریان کرونا شغلشان را از دست دادند 60 هزار طرح اشتغالزایی زودبازده با 180 هزار شغل در کشور ایجاد خواهد شد.

مخبر با بیان اینکه 6 هزار و 200 میلیارد تومان برای ایجاد شغل افراد آسیب دیده از کرونا اختصاص داده شده است، افزود: 20 درصد 40 هزار طرح اشتغالزایی کوچک که سال گذشته راه اندازی شدند، در جریان کرونا آسیب دیدند که 500 میلیارد تومان برای کمک به این بنگاه های کوچک در نظر گرفته شده است.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) ادامه داد: 200 میلیارد تومان نیز برای شرکت های دانش بنیان که در جریان شیوع کرونا در کشور آسیب دیده اند اختصاص داده شده است.

مخبر گفت: برای جبران خسارت های وارده به بنگاه های بزرگ با کمک دو بانک پارسیان و کارآفرینی امید قرار است وام هایی در اختیار آن ها قرار گیرد.

وی با بیان اینکه بانک کارآفرینی امید 3 هزار میلیارد تومان و بانک پارسیان 15 هزار میلیارد تومان را به بنگاه های بزرگ اختصاص داده است، بیان کرد: نرخ این وام ها 18 درصد است و پس از یک سال تنفس می توانند بازپرداخت آن را انجام دهند.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با بیان اینکه در مجموع اقداماتی که ستاد اجرایی در جریان شیوع کرونا انجام داد، 27 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است، ادامه داد: هر زمان که به مردم تکیه کردیم توانستیم کارهای بزرگ انجام دهیم.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 258
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران