پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 494881 تاریخ : 1398/09/17-16:12:17
,13,
اختصاص 660 میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های بیابان‌زدایی

سرپرست سازمان جنگل‌ها خبر داد؛

اختصاص 660 میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های بیابان‌زدایی

سرپرست سازمان جنگل‌ها گفت: در بند (ه) تبصره یک قانون بودجه، 660 میلیارد تومان اعتبار برای رفع کانون‌های بحرانی گرد و غبار و تپه‌های شنی، در اختیار این سازمان قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، خسرو شهبازی با اشاره به اینکه کشور ما در کمربند خشک دنیا قرار دارد، اظهار داشت: حدود 61 درصد از وسعت کشور ما را از نظر اقلیمی مناطق خشک و فراخشک تشکیل می‌دهد که در معرض بیابانی شدن هستند.

وی افزود: 32.5 میلیون هکتار از اراضی دچار پدیده‌های بیابان شده و از تپه‌های ماسه‌ای، دَغ (زمین بدون گیاه) و کویر تشکیل شده‌است.

شهبازی تأکید کرد: اگر مدیریت بحران انجام نشود، در بقیه مناطق کشور هم امکان تشکیل بیابان وجود دارد؛ به همین دلیل باید اقدامات لازم برای بیابان‌زدایی به صورت کشوری انجام شود.

سرپرست سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، در رابطه با اعتبار تخصیص یافته به سازمان جنگل‌ها برای بیابان‌زدایی اذعان داشت: با تصویب دولت و مجلس شورای اسلامی و موافقت مقام معظم رهبری، مبلغ 100 میلیون یورو از محل صندوق توسعه ملی برای مقابله با پدیده گرد و غبار در اختیار سازمان محیط‌ زیست قرار داده شد که از این مبلغ، 26.5 میلیون یورو در اختیار سازمان جنگل‌ها قرار گرفت تا کار بیابان‌زدایی را با این اعتبارات انجام دهیم.

وی پیش‌بینی کرد: حدود 25 هزار هکتار از عرصه‌ها را با کاشت جنگل بیابان‌زدایی خواهیم کرد.

شهبازی ادامه داد: در عرصه‌های دیگر، مرطوب‌سازی، حفاظتِ قرق و در برخی اراضی دیگر مالچ پاشی انجام می‌شود که از محل اعتبار پیش بینی شده در بند (ه) تبصره یک قانون بودجه، 660 میلیارد تومان اعتبار برای رفع کانون‌های بحرانی گرد و غبار و تپه‌های شنی، در اختیار سازمان جنگل‌ها قرار گرفته است.

سرپرست سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در رابطه با اهداف ترسیب کربن گفت: از اهداف نهضت جنگل‌کاری، ترسیب کربن و کاهش میزان co2 و تبدیل آن به چوب است.

 وی افزود: این کربن را در زمین به‌صورت مواد آلی در خاک نگهداری کرده و یا در عمق دریاها و اقیانوس‌ها ذخیره می‌کنیم، تا افزایش میزان اکسیژن را در کشور داشته باشیم.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 348
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران