پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 452683 تاریخ : 1398/01/20-18:28:02
,10028,22,
اختصاص 20 میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه به سیل‌زدگان خوزستان

رئیس کمیته امداد اعلام کرد

اختصاص 20 میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه به سیل‌زدگان خوزستان

رئیس کمیته امداد با بیان اینکه سیل و آبگرفتگی به 10 هزار خانواده مددجوی خوزستانی آسیب‌زده گفت: 20 میلیارد تومان اعتبار برای وام قرض‌الحسنه به تمامی آسیب‌دیدگان سیل خوزستان پیش‌بینی شده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، سیدپرویز فتاح با حضور در مناطق سیل‌زده استان خوزستان، ضمن سرکشی از وضعیت مددجویان آسیب‌دیده، نحوه خدمت رسانی به این خانواده‌ها را مورد بررسی قرار داد.

وی با بیان اینکه حدود 10 هزار خانواده تحت حمایت کمیته امداد از سیلاب و آبگرفتگی استان خوزستان دچار آسیب و خسارت شده اند، تاکید کرد: علاوه بر کمک نقدی بلاعوض معادل دو ماه مستمری تا سقف یک میلیون تومان، که به حساب این خانواده‌ها واریز شده است، مستمری فروردین‌ماه مددجویان آسیب‌دیده هم با 20 درصد افزایش در پایان ماه پرداخت می‌شود.

رئیس کمیته امداد همچنین در دیدار با آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در استان خوزستان، به تشریح خدمات این نهاد به خانواده‌های سیل‌زده پرداخت و گفت: به مددجویان امداد اطمینان می‌دهیم که منازل آسیب‌دیده به طور کامل تعمیر و ترمیم می‌شود و منازلی که دچار تخریب شده بهتر از قبل بازسازی خواهد شد.

فتاح به پرداخت وام قرض الحسنه پنج میلیون تومانی از محل صندوق امداد ولایت اشاره کرد و افزود: کارمزد 3 درصدی این وام حذف شده و بدون کارمزد به صورت فوری به همه نیازمندان ارائه می‌شود. همچنین در گام اول 20 میلیارد تومان برای پرداخت این وام اعتبار در نظر گرفته شده است که در صورت نیاز اعتبارات بیشتر قابل پرداخت است و سقفی برای وام نداریم.

وی از استمهال یک‌ساله بازپرداخت وام‌های اشتغال مددجویان آسیب‌دیده از سیل خبر داد و گفت: کمیته امداد برای افرادی که مشاغل آنها در اثر سیل دچار خسارت شده است تا سقف 50 میلیون تومان وام قرض‌الحسنه اشتغال پیش‌بینی کرده است. همچنین بخشی از خسارت زمین‌های کشاورزی و باغات مددجویان از سوی کمیته امداد جبران خواهد شد و وزارت جهاد کشاورزی هم قول پرداخت خسارت را به کشاورزان داده است.

فتاح با تاکید بر اینکه همه منازل مددجویان امداد از طبق روال سه سال گذشته تحت پوشش بیمه حوادث قرار گرفته است، گفت: نمایندگان شرکت بیمه‌گذار در منطقه حضور دارند و عملیات برآورد خسارت در حال انجام است تا به سرعت خسارت وارد شده به مددجویان، از سوی بیمه پرداخت شود.

رئیس کمیته امداد با اشاره به حضور خود در سال‌های دفاع مقدس و پس از آن از در استان خوزستان، اظهار کرد: به دلیل علاقه شدید به این منطقه، خودم را خوزستانی می‌دهم و خوزستان به گردن همه مردم ایران حق دارد.

فتاح با تقدیر از مشارکت بی نظیر مردم نیکوکار در ارائه کمک به مردم سیل زده، گفت: امروز همه مردم ایران به احترام خوزستان به پا خاسته‌اند تا بگویند خوزستان تنها نیست.

وی با اشاره به بازدید خود از سد کرخه، گفت: طی بازدید انجام شده، سد کرخه و دز در امنیت کامل هستند و هیچ خطری از این نظر مردم را تهدید نمی‌کند. آب به صورت تنظیم شده رها شده است و همه امور با مدیریت در حال انجام است.

در این دیدار آیت‌الله موسوی جزایری با تقدیر از عملکرد کمیته امداد در کمک به مردم گرفتار در سیل و آب‌گرفتگی، تاکید کرد: ارائه وام قرض‌الحسنه بدون کارمزد اقدام بی‌نظیری است که از سوی این نهاد در حال انجام است.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان با اظهار رضایت از کمیته امداد برای امدادرسانی به مردم خاطرنشان کرد: اطمینان خاطری که این نهاد به مددجویان تحت حمایت خود داده، بسیار مهم و شایسته توجه ویژه است.

رئیس کمیته امداد در سفر به مناطق سیل‌زده استان خوزستان، با غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان نیز دیدار و گفتگو کرد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 214
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران