پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 251606 تاریخ : 1395/09/23-16:33:08
,20,
احقاق حقوق ملت فلسطین باید مسأله اول منطقه باشد

رییس‌ جمهوری در دیدار دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین:

احقاق حقوق ملت فلسطین باید مسأله اول منطقه باشد

رییس جمهوری در دیدار «رمضان‌ عبدالله» دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین، تأکید کرد: امروز موضوع فلسطین و قدس شریف، به آرمانی برای همه مسلمانان جهان تبدیل شده و آزادی قدس عزیز و احقاق حقوق ملت فلسطین باید مسأله اول منطقه باشد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل ازپایگاه اطلاع ر سانی ریاست جمهوری،  حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز سه‌شنبه و در این دیدار با اشاره به اینکه «نباید اجازه دهیم انواع توطئه‌ها و سختی‌ها ما را از ادامه حرکت در مسیر تحقق آرمان بلند فلسطین مأیوس کند»، گفت: امروز جنبش جهاد اسلامی و دیگر گروه‌های مقاومت در این مسیر مسئولیت بزرگی را به عهده دارند.

دکتر روحانی اظهارداشت: امروز استدلالی قوی برای افکار عمومی جهان مبنی بر اینکه رژیم صهیونیستی هیچگاه به دنبال صلح نبوده و نیست وجود دارد که باید از آن استفاده و نشان داد که راهی جز جهاد و مقاومت برای فلسطینی‌ها در مقابل این رژیم غاصب نیست.

رییس‌ جمهوری با اشاره به حمایت‌های گسترده و همه جانبه نظامی، سیاسی و اقتصادی قدرت‌های بزرگ از رژیم صهیونیستی از ابتدای تشکیل این رژیم نامشروع، خاطر نشان کرد: باید افکار عمومی آمریکا و اروپا را نسبت به اینکه رژیم صهیونیستی نمی‌تواند تکیه‌گاه خوبی برای آنان باشد، روشن کنیم.

دکتر روحانی افزود: رژیم صهیونیستی طی دو دهه اخیر از معضلات امنیتی منطقه سوء استفاده کرده است، بویژه آنکه امروز در بسیاری از کشورهای منطقه از جمله افغانستان، پاکستان، عراق، سوریه و لبنان و حتی مناطقی از شمال آفریقا در مصر و لیبی، شرایطی را برای تروریست‌ها بوجود آورده‌اند تا این مناطق را به مسایل امنیتی خود مشغول و از موضوع فلسطین غافل کنند.

رییس‌ جمهوری با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی در دو جنگ  33 روزه لبنان و 22 روزه غزه با همه توان نظامی خود به میدان آمد و نهایتاً با شکست مواجه شد، ادامه داد: مقاومت پیروزمندانه در غزه و لبنان، صهیونیست ها و حامیان رژیم صهیونیستی را در اروپا و آمریکا نسبت به توانایی ارتش و شکست‌ناپذیری این رژیم به تردید جدی انداخته است.

دکتر روحانی با بیان اینکه نسل جوان فلسطین به خوبی دریافته که راهی جز ایستادگی، مقاومت و جهاد در برابر رژیم صهیونیستی وجود ندارد، گفت: امروز برای آزادی قدس شریف و احقاق حقوق ملت فلسطین به عنوان دو هدف بزرگ، راه دشواری پیش روی ما قرار دارد که باید با توکل و اتکال به خداوند، این مسیر را تا پیروزی نهایی ادامه دهیم.

رییس‌ جمهوری با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران از آغاز انقلاب اسلامی بر حمایت از مردم فلسطین و آرمان آنان پایبند بوده، گفت: دولت و ملت ایران همواره بر همان اساس حرکت کرده و در کنار ملت فلسطین از هیچ کمک و حمایتی دریغ نخواهد کرد.

دکتر روحانی با اشاره به پیروزی‌های اخیر مردم منطقه در برابر تروریست‌ها، خاطر نشان کرد: یقیناً با مقاومت، ایثار، ایستادگی، وحدت و بسیج جهان اسلام، پیروزی نهایی برای ما حاصل خواهد شد و توطئه‌ای که برای انحراف افکار عمومی از موضوع فلسطین در منطقه ایجاد شده با شکست مواجه می‌شود.

«رمضان‌ عبدالله» دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز در این دیدار ضمن تقدیر از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از مردم مظلوم فلسطین و محور مقاومت، افزود: متأسفانه امروز برخی از کشورهای منطقه قصد دارند تا در راستای به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی، نزاع‌های گوناگون در منطقه ایجاد و موضوع فلسطین را از  اذهان عمومی پنهان کنند.

دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین اظهار داشت: اگر حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از مقاومت مردم فلسطین نبود امروز نمی‌توانستیم، مواضع و سخنان خود را به گوش مردم جهان برسانیم و جایگاه خود را حفظ کنیم.

عبدالله تأکید کرد: ملت فلسطین علیرغم فشارهایی که وجود دارد هرگز در مسیر مقاومت و ایستادگی در برابر رژیم صهیونیستی احساس خستگی نکرده و بویژه با شور مقاومت در نسل جوان به راه خود ادامه خواهد داد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 487
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران