پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 511808 تاریخ : 1399/02/09-09:18:08
,1,
احراز هویت مشتریان «سجام» در شعب منتخب بانک صادرات ایران رایگان است

مدیرعامل کارگزاری بانک خبر داد:

احراز هویت مشتریان «سجام» در شعب منتخب بانک صادرات ایران رایگان است

مدیرعامل کارگزاری بانک صادرات ایران گفت: هزینه 10 هزار تومانی احراز هویت مشتریان در شعب منتخب بانک صادرات ایران از متقاضیان ورود به بازار سرمایه دریافت نمی‌شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی بانک صادرات ایران، مهدی کباری در آیین رونمایی از عملیاتی شدن سامانه جامع ثبت اطلاعات مشتریان (سجام) در شعب منتخب بانک صادرات ایران اظهار کرد: با موافقت مدیرعامل بانک صادرات ایران و در راستای خدمت به مردم، هزینه 10 هزار تومانی احراز هویت مشتریان در شعب منتخب بانک صادرات ایران از متقاضیان ورود به بازار سرمایه دریافت نمی‌شود و این خدمت رایگان انجام می‌شود.
وی افزود: پیش‌بینی‌ می‌کنیم جذب مشتری زیادی از این بابت داشته باشیم. پروژه حال حاضر، یکی از پروژه‌های زیرشاخه سوپرمارکت مالی بانک صادرات ایران است که فعلا در 51 شعبه منتخب در حال بهره‌برداری است و در آینده نزدیک شعب ممتاز و درجه یک بانک نیز به این سامانه تجهیز خواهند شد. زیرساخت‌های فناوری اطلاعات و نرم‌افزاری  برای تحقق این امر آماده است.
کباری گفت: دیدگاه کارگزاری بانک صادرات ایران تجهیز تمامی شعب بانک به خدمات کارگزاری است اما در فاز آتی، برنامه برای تجهیز شعب ممتاز و درجه یک بانک به تعداد تقریبا 400 شعبه در نظر گرفته شده و در ادامه به دنبال این هستیم که کلیه شعب بانک را به سوپرمارکت مالی تجهیز کنیم.
مدیرعامل کارگزاری بانک صادرات ایران با اشاره تمرکز 108 کارگزاری سازمان بورس در مراکز استان‌های کشور، اظهار کرد: دسترسی بخش عظیمی از مردم  در شهرستان‌ها به خدمات کارگزاری وجود ندارد و بانک صادرات ایران به دلیل گستردگی شعب در سراسر کشور می‌تواند این خدمت را به مردم ارایه کند که موجب خرسندی همه مدیران اقتصادی و فعالان بازار سرمایه خواهد بود.
وی گفت: بانک صادرات ایران می‌تواند در ارتقای فرهنگ سهامداری و جذب نقدینگی بیشتر جامعه، نقش کلیدی ایفا کند.
کباری با ارایه گزارشی از فعالیت این کارگزاری طی 19 ماهه اخیر خاطرنشان کرد: علاوه بر خدمات متنوع کارگزاری، از جمله  اخذ کد بورسی، انجام معاملات برخط و آنلاین، حضور مشتریان در شعب، تغییر کارگزاری و صدور گواهی سپرده، بیش از 14 هزار مشتری جذب شده و بیش از هفت هزار مشتری کد آنلاین دریافت کرده‌اند.
وی افزود: در این مدت بیش از 18 هزار میلیارد ریال معامله از طریق کارگزاری بانک صادرات ایران صورت گرفته و در ادامه با همکاری که بین بانک و شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) صورت گرفته اتفاق مبارکی را به منظور احراز هویت مشتریان و هموطنان برای استفاده از خدمات بازار سرمایه رقم زده است.
این کارشناس بازار سرمایه در خصوص روند فعالیت بازار سرمایه نیز گفت: کلیت بازار سرمایه را حبابی نمی‌دانم. اما در بین 700 شرکت فعال در بازار سرمایه برخی شرکت‌ها حباب دارند. تنها شرکت‌هایی که ارزش بازار کوچکی دارند، با حباب قیمت سهم مواجه‌اند اما اصل بازار حبابی ندارد. در عین حال با  توجه به اراده و نگاه جدید دولت‌مردان اقتصادی به بازار سرمایه، روند رشد این بازار همچنان ادامه‌دار خواهد بود. ممکن است در مقاطعی شاخص کل بورس اصلاحاتی داشته باشد، اما کلیت آن با جذب نقدینگی جدید که در هیچ بازار دیگری امکان جذب آن وجود ندارد، این نقدینگی در این بازار خواهد ماند و بورس به مسیر خود ادامه خواهد داد.
وی در خصوص امکان جذب این میزان نقدینگی در شرکت‌های بورسی نیز تاکید کرد: موقعیت بسیار مناسبی برای جذب این نقدینگی در شرکت‌های بورسی برای عملیاتی کردن طرح‌های توسعه‌ای آنها فراهم شده است. همچنین فرصت بسیار مناسبی برای ورود شرکت‌های بیشتر به بازار سرمایه فراهم شده که مدیران سازمان بورس باید قدری از سخت‌گیری‌های گذشته در این خصوص بکاهند تا با آمدن شرکت‌های جدید، بخشی از این موج گسترده تقاضا توزیع شود.
رییس حوزه سهامداران بانک صادرات ایران نیز با اشاره به موج گسترده تقاضا برای فعالیت در بازار سرمایه و روند افزایش قیمت سهم بانک صادرات ایران، گفت: گستردگی شعب بانک صادرات ایران در سراسر کشور، قطعا مزیت بسیار خوبی برای تقویت حضور سهامداران در بورس به حساب می‌آید و این بانک به عنوان یکی از ارکان بازار پول، این بار به کمک بازار سرمایه آمده است.
مرتضی محمدی افزود: بهره‌مندی از ظرفیت فیزیکی شعب بانک صادرات ایران در عملیاتی کردن سامانه جامع ثبت اطلاعات مشتریان (سجام)، قدم دیگری در کمک به تعالی بازار سرمایه است. مشتریان و متقاضیان با مراجعه به شعب منتخب بانک صادرات ایران می‌توانند ضمن دریافت مشاوره‌های مالی، از انواع خدمات بازار سرمایه بهره‌مند شوند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 272
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران