پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 516251 تاریخ : 1399/04/29-15:00:29
,13,
احداث 4600 هکتار گلخانه/توسعه در مناطق مرزی اولویت است

امسال انجام می شود؛

احداث 4600 هکتار گلخانه/توسعه در مناطق مرزی اولویت است

یک مقام مسئول گفت: جهش صادرات محصولات گلخانه ای و باغی و توسعه گلخانه ها به ویژه در مناطق مرزی امسال در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفته است.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، مدیر کل دفتر امور گلخانه ها، گیاهان دارویی و قارچ خوراکی وزارت جهاد کشاورزی افزود: در راستای جهش تولید و صادرات، اصلاح و توسعه گلخانه ها باید مبتنی بر تقاضای بازارهای جهانی و کاهش هزینه ها به منظور رقابت پذیری قیمت محصولات با سایر کشورها باشد.

غلامرضا تقوی گفت: در سال گذشته در حوزه گل و گیاه 40 میلیون دلار صادرات داشتیم که این رقم قابل افزایش است.

وی افزایش سرمایه گذاری های داخلی و فرابخشی و پشتیبانی های تحقیقاتی، آموزشی و ترویجی را از اقدامات ضروری برای جهش تولید و صادرات محصولات باغی و گلخانه ای برشمرد.

این مسئول در مورد توسعه گلخانه ها با رویکرد صادرات نیز اظهار داشت: برای سال جاری افزایش 4600 هکتار سطح زیر کشت گلخانه ها برنامه ریزی شده که از این سطح بیش از یک هزار هکتار در استان های مرزی احداث می شود.

وی در همین حال پیش بینی کرد که امسال 650 هزار تن به تولیدات گلخانه ای سبزی و صیفی در کشور اضافه شود و تولید قارچ از 170 هزار تن در سال گذشته به 185 هزار تن برسد.

مدیر کل دفتر امور گلخانه ها، گیاهان دارویی و قارچ خوراکی وزارت جهاد کشاورزی گفت: در برنامه افزایش صادرات محصولات باغی و گلخانه ای و دستیابی به بازارهای جهانی در مورد گل و گیاهان زینتی بیشتر به کیفیت و اصلاح ساختار و سازه های تولید توجه کرده ایم.

وی اذعان داشت: برنامه های آموزشی مفصل و مدونی در زمینه اطلاع رسانی، افزایش استانداردهای تولید و رفع نواقص برای تولید کنندگان پیش بینی شده است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 322
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران