پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 514588 تاریخ : 1399/03/27-16:05:36
,11,
احتمال کاهش محدودیت سفرهای خارجی از پایان تیرماه

احتمال کاهش محدودیت سفرهای خارجی از پایان تیرماه

یک هفته پس از اینکه آژانس ایمنی حمل و نقل هوایی اتحادیه اروپا فهرستی از فرودگاه های مختلف را به عنوان فرودگاه «امن» اعلام کرد، انتظارها برای رفع محدودیت سفرهای خارجی کشور از پایان تیرماه افزایش یافته است.

به گزارش بانک و صنعت، در اطلاعیه آژانس ایمنی حمل و نقل هوایی اتحادیه اروپا فرودگاه های ایران نیز از نظر اقدامات ضد کرونایی «امن» اعلام شده اند که می تواند کمک بزرگی به پیشبرد مذاکرات وزارت امورخارجه برای پرواز هواپیماهای ایرانی به مقاصد اروپایی و آسیایی باشد.

اکنون هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» به طور هفتگی پروازهای خود را به مقاصد لندن، میلان، پاریس و استکهلم انجام می دهد با این حال بیش از 6 مسیر پروازی پرتقاضا ماه های طولانی است که از فهرست پروازهای ایران ایر خارج شده است.

مسافران ایرانی به مقصد آلمان از جمله مشتری های پروازهای ایران ایر به شمار می روند که هنوز در انتظار عادی شدن شرایط و آغاز سفرهای خارجی «هما» در این مسیر اروپایی هستند.

این مسافران می توانند برای رسیدن به شهرهای آلمان از مبدا ایران، از ایرلاین عربی بلیت تهیه کنند، با این حال افزایش قیمت بلیت ایرلاین عربی تا سه برابر باعث آن شده است که خیلی ها ماندن در مقصد را به بازگشت به مبدا ترجیح دهند.

مذاکره برای از سرگیری پروازها توسط وزارت امورخارجه نیز در حالی ادامه دارد که برخی کشورها در حوزه بالکان هنوز فرودگاه های خود را بر روی هیچ کشوری باز نکرده اند؛ برای این کشورها فرقی ندارد که میزبانی آنها از ایرلاین ایرانی، عربی یا آسیایی باشد بلکه میزبانی خود را بر روی تمام پروازهای خارجی قطع کرده اند.

اطلاعیه آژانس ایمنی حمل و نقل هوایی اتحادیه اروپا که در آن فرودگاه های ایران را برای پرواز «امن» اعلام کرد چراغ سبزی است به کاهش محدودیت سفرهای خارجی، تا جایی که بنا بر اعلام دولت ترکیه مرز هوایی ایران و ترکیه اواخر تیرماه و یا حداکثر در مردادماه باز خواهد شد.

از اسفند سال گذشته تاکنون تابلوی اطلاعات فرودگاه امام خمینی(ره) به چند مقصد مشخص، محدود شده است و خبری از لیست بلند پایتخت کشورهای اروپایی و آسیایی نیست.

ویروس کرونا سفر مسافران داخلی به خارج از کشور و انتقال مسافران خارجی به ایران را کاهش داد و در بخش اروپایی نیز محدودیت های جدی را برای ادامه پرواز ایرلاین های ایرانی ایجاد کرد.

امروز (سه شنبه- 27 خردادماه) هواپیمایی ایران ایر پرواز خود را به مقصد لندن انجام داد و هواپیمایی ماهان نیز در همین روز تنها یک پرواز به مسکو داشت. با این حال ترانزیت مسافران خارجی ایران از مرز هوایی قطر و با ایرلاین قطر ایرویز ادامه دارد.

در صورت بازگشایی مرز هوایی ترکیه، سفر به ایران و از ایران به مقاصد اروپایی تسهیل خواهد شد و مسافران مجبور نیستند با استفاده از مرز هوایی قطر بلیت های هزار یورویی را برای رسیدن به اروپا تهیه کنند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 363
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران