پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 444461 تاریخ : 1397/10/09-18:05:42
,21,
احتمال منتفی شدن خرید هواپیماهای روسی/خرید هواپیما های دست دوم از کشورهای واسطه

کیانپور مطرح کرد:

احتمال منتفی شدن خرید هواپیماهای روسی/خرید هواپیما های دست دوم از کشورهای واسطه

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: با توجه به شرایط کنونی و رویکرد خصمانه آمریکایی ها نسبت به صنعت هوایی ایران، بهترین راه برای تأمین هواپیما، خرید هواپیما های دست دوم از کشورهای واسطه است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، مجید کیانپور با اشاره به ضرورت نوسازی ناوگان هوایی کشور، گفت: در شرایط کنونی بخش زیادی از ناوگان هوایی کشور فرسوده بوده و بر اساس آمارها حدود 50 درصد از هواپیماهای ما فرسوده هستند.

خرید هواپیماهای نو نخستین راه کار نوسازی ناوگان هوایی

نماینده مردم درود و ازنا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در شرایط کنونی دو راه کار برای نوسازی ناوگان هوایی وجود دارد، نخستین راه کار خریدهواپیماهای نو از شرکت های تولیدکننده است، البته با توجه به تحریم های آمریکا علیه ایران، شرکت هایی مانند ایرباس و بوئینگ توان فروش محصولات خود را به ما ندارند.

وی ادامه داد: البته پیش از خروج آمریکا از برجام، توانستیم تعدادی هواپیمای جدید از ایرباس و ای.تی.آر خریداری کنیم و این مسئله در بهبود وضعیت ایرلاین ها تأثیرگذار بود.

منتفی شدن خرید هواپیماهای سوخو؛ تحریم های آمریکا مانع خرید هواپیما از روسیه

کیانپور تصریح کرد: راه کار دیگر خرید هواپیماها از کشورهای بلوک شرق مانند روسیه و اوکراین است، که این مسئله تا حدودی قابل تحقق بود، اما طبق گفته مسئولان سازمان هواپیمایی، روس ها اعلام کرده اند که به علت تحریم های آمریکا، قادر به فروش هواپیماهای خود از جمله سوخو به ایران نیستند.

سازمان اوفک باید قرارداد فروش هواپیما به ایران را تأیید کند

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: طبق گفته مسئولان روسی بخشی از قطعات هواپیماهای روسی، محصول شرکت های آمریکایی است، بنابراین برای فروش هواپیماهای روسی، سازمان اوفک باید این قرارداد را تأیید کنند و در صورت نقض مقررات این سازمان توسط روس ها، آمریکا فروش قطعات را به آن ها قطع می کند.

خرید هواپیماهای دست دوم بهترین راه کار برای نوسازی ناوگان هوایی کشور

 

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: با توجه به شرایط کنونی و رویکرد خصمانه آمریکایی ها نسبت به صنعت هوایی ایران، بهترین راه برای تأمین هواپیما، خرید هواپیماهای دست دوم از شرکت ها و کشورهای واسطه است، از این رو ما با این اقدام می توانیم خارج از سیستم تحریمی، اقدام به خرید هواپیما بکنیم.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 425
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران