پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 511405 تاریخ : 1399/02/03-12:11:34
,13,
احتمال حمله ملخ‌های صحرایی از پاکستان، هندوستان و عربستان

معاون سازمان حفظ نباتات اعلام کرد

احتمال حمله ملخ‌های صحرایی از پاکستان، هندوستان و عربستان

معاون کنترل آفات سازمان حفظ نباتات از مبارزه با ملخ صحرایی در سطح 108 هزار هکتار از اراضی 6 استان کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، علی‌مراد سرافرازی در سفر به استان سیستان وبلوچستان در شهرستان ایرانشهر افزود: مبارزه با ملخ صحرایی از سال گذشته تاکنون در سطح 108 هزار هکتار از اراضی 6 استان کشور انجام شده است البته با توجه به پیش‌بینی و هشدار هجوم این نوع ملخ از 2 سمت پاکستان و هندوستان و عربستان باید آمادگی لازم را داشته باشیم.

تاکنون سیستان و بلوچستان با 44 هزار 940 هکتار مبارزه با ملخ صحرایی بیشترین سطح مبارزه با این آفت بین المللی خطرناک در بین استان‌های درگیر را داشته است.

وی تصریح کرد: همچنین تاکنون 25 میلیارد تومان اعتبار صرف مبارزه با ملخ صحرایی در 6 استان از جمله سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان و فارس شده وبرای تدوام مبارز پیگیر تأمین وتخصیص اعتبارات بیشتر برای استان‌ها هستیم.

معاون کنترل آفات سازمان حفظ نباتات کشور گفت: بر اساس هشدارهای داده شده شرایط به گونه‌ای است که هم از سمت کشورهای پاکستان و هندوستان و هم از سمت عربستان شاهد هجوم موج جدید ملخ صحرایی خواهیم بود.

سرافرازی بیان کرد: تاکنون خسارتی به محصولات زراعی و باغی در مناطق درگیر وارد نشده‌است و تلاش می‌شود با همکاری همه ارگان‌های ذیربط از ورود ملخ‌های صحرایی به مزارع و باغ‌ها جلوگیری شود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 344
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران