پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 450558 تاریخ : 1397/12/13-11:34:51
,11,
اجلاس هفتم نقطه عطفی در کریدور شمال-جنوب است

وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد:

اجلاس هفتم نقطه عطفی در کریدور شمال-جنوب است

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تقارن برگزاری اجلاس هفتم شورای هماهنگی کریدور شمال- جنوب با افتتاح راه‌آهن قزوین-رشت گفت: این اجلاس نقطعه عطفی در کریدور شمال-جنوب به شمار می‌رود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه هفتمین اجلاس شورای هماهنگی کریدور بین‌المللی حمل ونقل شمال-جنوب در جمع خبرنگاران با اشاره به این که این اجلاس بعد از 5 سال وقفه مجددا برگزار شده است گفت: این اجلاس امروز با حضور 12 کشور عضو تشکیل شد و در این اجلاس درباره مسایل فیمابین و مواردی که می‌توانند تسهیل کننده فعالیت در حوزه ترانزیت باشد گفت‌وگو و توافق خواهد شد. 

وی ادامه داد: یکی از مواردی که برای ما بسیار اهمیت دارد این است که کریدور شمال-جنوب به میزان ظرفیت سازی انجام شده بهره‌برداری ندارد به همین علت باید موانعی که وجود دارد را احصا و شناسایی کنیم.

اسلامی با اشاره به علاقه‌مندی کشورهای عضو و حضور موثر آن‌ها در این کریدور گفت: این کشورها در سطح معاون وزیر، مدیرکل و یا کارشناس ارشد به این اجلاس نماینده اعزام کرده‌اند.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تقارن برگزاری این اجلاس با افتتاح راه‌آهن قزوین-رشت گفت: این یکی از بخش‌های باقی‌مانده کریدور شمال-جنوب بود که در جمهوری اسلامی ایران تکمیل شده است، تقارن این 2 رویداد و حضور وزرایی که برای این مسیر به ما ملحق خواهند شد این جلسه شورای هماهنگی را به نقطه عطف کریدور شمال-جنوب تبدیل می‌کند.

این مقام مسئول در ادامه سخنان خود به راه‌آهن رشت-آستارا اشاره کرد و افزود: برای این راه‌آهن پیمانکار تعیین شده و به زودی با حضور رییس جمهوری افتتاح این پروژه و آغاز عملیات اجرایی آن را خواهیم داشت. منابع این پروژه نیز پیش‌بینی شده است.

وی افزود: کریدور شمال-جنوب 3 بخش دارد، یک بخش زیرساخت‌هایی است که برای عبور ظرفیت بیشتر باید فراهم شود. از گذشته از این مسیر استفاده شده و بارهای منطقه قفقاز و آسیای میانه از طریق ایران به سایر کشورها منتقل می‌شده است.

اسلامی با اشاره به گسترش زیرساخت‌ها در کریدور شمال-جنوب گفت: احداث راه‌آهن بافق-بندرعباس-سرخس، توسعه بندر چابهار، توسعه بنادر شمالی، ایجاد خط آهن از قزوین به آستارا، احداث جاده‌ها از جمله اقداماتی است که در جمهوری اسلامی ایران برای توسعه کریدور شمال-جنوب انجام شده است.

وزیر راه وشهرسازی افزود: جمهوری اسلامی ایران در حال تکمیل راه‌آهن چابهار به زاهدان است. اتصال این راه‌آهن به نقاط شمالی و همچنین راه‌آهن شرقی – غربی به مرزهای کشورهای همسایه از مهم‌ترین اقدامات در کریدور شمال-جنوب به شمار می‌رود.

عضو کابینه دولت دوازدهم ایجاد قابلیت برای مدیریت جابه‌جایی بار را دومین اقدام اساسی برای توسعه کریدور شمال-جنوب دانست و گفت: در شرایط کنونی کشورها به صورت مستقل بارهای خود را مدیریت می‌کند.

وی ادامه داد: نکته سوم این است که ما باید پتانسیل لجستیک ایجاد کنیم و با ایجاد نظام لجستیک، قابلیت حمل ونقل مشترک و ایجاد شرکت‌های حمل ونقل ترکیبی بتوانیم کریدور شمال-جنوب را به معنای واقعی کلمه گسترش دهیم.

اسلامی افزود: لازم است که به صورت سخت‌افزاری و نرم‌افزاری قابلیت‌ها را برای افزایش توان لجستیک مدیریت کنیم و این مهم‌ترین برنامه پیش روی ما است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 307
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران