پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 451436 تاریخ : 1397/12/22-14:20:59
,6,10033,
اجرایی شدن «معاینه فنی ویژه» سال 98 در تهران

اجرایی شدن «معاینه فنی ویژه» سال 98 در تهران

مدیرعامل ستاد معاینه فنی تهراناعلام می کند که تفاوت معاینه فنی ویژه و معاینه فنی برتر در حداکثر آلایندگی مونوکسید کربن است که حدود مجاز هنوز به تصویب نهایی نرسیده و موضوعات آن در کارگروه ملی آلودگی هوا مطرح و در حال بررسی است که پس ار تصویب نهایی، معاینه فنی ویژه برای سال آینده در تهران عملیاتی می شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ، سید نواب حسینی منش ، در خصوص معاینه فنی ویژه اظهار داشت: تفاوت معاینه فنی ویژه و معاینه فنی برتر در حداکثر آلایندگی مونوکسید کربن است. در معاینه فنی معمولی حد مرز مونوکسید کربن 0.7 و در معاینه فنی برتر در حالت دور موتور بالا یعنی زمانیکه خودرو در دور موتور 2500 آر پی ام کنترل می شود حد مرز مونوکسید کربن به 0.6 کاهش پیدا می کند.

وی افزود: در معاینه فنی ویژه حد مرز مونوکسید کربن به 0.3 کاهش می یابد. یعنی خودرو باید در دور موتور بالا و شرایط پرکار، آلاینگی کمتر از 0.3 داشته باشد تا موفق به اخذ معاینه فنی ویژه شود؛ اما این حدود مجاز هنوز به تصویب نهایی نرسیده و موضوعات آن در کارگروه ملی آلودگی هوا مطرح و در حال بررسی است که پس از تصویب نهایی، معاینه فنی ویژه برای سال آینده در تهران عملیاتی می شود.

 مدیرعامل ستاد معاینه فنی تهراندرخصوص اتصال نرم افزار فعالیت پروانه کار اتوبوسرانی به سامانه معاینه فنی کشور و سازمان راهداری گفت: قبلا سازمان اتوبوسرانی در این خصوص یک سیستم داخلی و مستقل داشت اما هدف این است که معاینه فنی تمام خودروها به صورت آنلاین کنترل شود بنابراین یک سامانه ارتباطی را با سیمفا و سامانه راهداری از طریق سازمان فاوا شهردرای تهران ایجاد کرده ایم تا معاینه فنی کلیه خودروها به صورت آنلاین چک می شود.

حسینی منش افزود: در صورت فقدان یا منقضی شدن معاینه فنی، در آن روز به صورت سیستمی اجازه فعالیت به خودرو مذکور داده نمی شود و خودرو باید برای دریافت معاینه فنی اقدام کند. این برنامه عملیاتی شده و از آنجا که بر اساس بخشنامه استاندار محترم تهران، سرویس ها و خودروهای حمل و نقل عمومی بدون معاینه فنی اجازه تردد ندارند، کنترل این امر از طریق سامانه اشاره شده به صورت برخط قابل انجام است.

معاینه فنی موتورسیکلت ها یک فاجعه است

وی درخصوص مشکلات مربوط به معاینه فنی موتورسیکلت ها گفت: معاینه فنی موتورسیکلت ها یک فاجعه است زیرا پایایی معاینه فنی روی موتورسیکلت های کاربراتوری وجود خارجی ندارد. موتورسیکلت های کاربراتوری دارای یک شیر بنزین برای تنظیم ورودی کاربراتور هستند که تنظیم و کنترل این شیر دستی بوده و می توان ورودی منبع بنزین به کاربراتور را با دست باز و بسته نمود.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی تهرانافزود: راکب موتورسیکلت ممکن است همزمان با ورود به مرکز معاینه فنی میزان بنزین ورودی را کاهش و پس از اخذ معاینه فنی بنزین ورودی به کاربراتور را افزایش دهد و بنابراین آلایندگی موتورسیکلت به قوت خود باقی خواهد بود.

حسینی منش گفت: این معزل، قابلیت نظارت و کنترل ما را به شدت سخت می کند و بنابراین یکی از بحث های کارشناسی بنده این است که تنها راه برون رفت از فاجعه آلایندگی موتورسیکلت ها بحث نوسازی و تبدیل موتورسیکلت ها به موتورسیکلت های انژکتوری و یا برقی است که متاسفانه این امر به سختی و کندی پیش می رود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 291
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران