پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 449774 تاریخ : 1397/12/05-15:53:14
,11,
اجرای پروژه مصلا و توسعه مجلس با فرآیند HSE

معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد

اجرای پروژه مصلا و توسعه مجلس با فرآیند HSE

معاون وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه ضرورت دارد تا فرآیند HSE در تمامی اقدامات عمرانی و ساخت و ساز نهادینه شود از اجرای پروژه مصلا و طرح توسعه مجلس با فرآیند HSE خبر داد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، محمد جعفر علیزاده مدیر عامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی در دومین همایش نشان تعالی HSE که امروز (یکشنبه) با حضور وزیر راه و شهرسازی و معاونان وی و همچنین مسئولان شهرداری در سالن برج میلاد در حال برگزار شدن است، گفت: ورود به بحث HSE به پروژه‌های عمرانی و ساخت و ساز از اهمیت بالایی برخوردار است و باید در مورد این مهم فرهنگ‌سازی‌های لازم انجام شود تا بتواند به یک مطالبه عمومی تبدیل شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: معتقدم مادامی که در تعیین صلاحیت مجموعه مهندسان مشاور و پیمانکار این موضوع لحاظ نشود گام های محکمی بر نداشته‌ایم و به همین دلیل اهمیت دارد تا به این فرآیند مهم در ساخت و ساز توجه بیشتری شود.

علیزاده از تشکیل کمیته مشترکی بین سازمان مجری و مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در موضوع HSE خبر داد و گفت: واقعیت این است مادامی که ماده 4 قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان در کشور پیاده نشود حوادث ساختمانی در کارگاه های ساختمانی و کارگاه های عمرانی ادامه دارد و به همین دلیل بر این مهم تاکید داریم.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در نشستی که با انجمن شرکت‌های بیمارستان‌ساز کشور داشتیم اعلام کردیم که به دنبال الزامی کردن بحث HSE در ساخت و ساز هستیم.

این مقام مسئول با اعلام اینکه الزامی کردن و رعایت HSE در فرآیند ساخت و ساز 3 تا 5 درصد هزینه‌ها را افزایش می‌دهد، گفت: پروژه مصلا با فرآیند HSE در حال انجام و با چند هزار میلیاردتومان کار در حال پیگیری است تا مصلای تهران به بهترین شیوه اجرا شود. خوشبحتانه بدون هیچ حادثه‌ای سازه‌ای با دهانه‌ای به قطر 110 متر و ارتفاع 8هزار متر نصب شده است.

علیزاده ادامه داد: تشکیل کمیته HSE در موضوع مصلا و شناسایی تهدیدات و عوامل مختلف در پروژه مصلا انجام شده است و در عین حال موضوع آموزش نیز به جد دنبال می‌شود. همچنین در ساختمان و طرح توسعه مجلس نیز موضوع HSE رعایت شده است.

مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی همچنین از تشکیل جلسات مستمر با معاونت مسکن و ساختمان خبر داد و اعلام کرد: وزارت راه و شهرسازی در موضوع ایمنی، سلامت و محیط‌زیست گام‌های موثری برداشته است و هم اکنون وقت آن رسیده است تا در آیین نامه های بالادستی این الزامات مستند شوند.

وی در پایان خوستار شد که فرایند HSE در پروژه های عمرانی الزامی و تبدیل به فرهنگ عمومی شود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 275
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران