پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 433336 تاریخ : 1397/09/21-13:10:46
,21,
اجرای پروژه فرودگاه مسافربری در منطقه چابهار/ مذاکره با سرمایه‌گذاران خارجی برای تأمین اعتبار

یارمحمدی خبر داد:

اجرای پروژه فرودگاه مسافربری در منطقه چابهار/ مذاکره با سرمایه‌گذاران خارجی برای تأمین اعتبار

عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس از اجرای پروژه فرودگاه مسافربری در منطقه چابهار خبر داد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، علیم یارمحمدی از آغاز اجرای پروژه فرودگاه جدید چابهار خبر داد و گفت: اجرای این پروژه از سال های گذشته مطرح شده بود و خوشبختانه در ماه های اخیر روند اجرای آن سرعت گرفته است.

خرید 250 هکتار زمین برای اجرای پروژه فرودگاه جدید چابهار

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برای اجرای پروژه فرودگاه جدید چابهار حدود 250 هکتار زمین خریداری شده، البته این اراضی در سال های گذشته دارای معارض بود، که خوشبختانه مشکلات پیرامونی آن رفع شد.

مذاکره با شرکت های خارجی برای سرمایه گذاری در پروژه فرودگاه چابهار

در شرایط کنونی مدیریت منطقه آزاد چابهار به دنبال جذب سرمایه گذار برای اجرای پروژه فرودگاه چابهار است، البته مذاکراتی در این رابطه با برخی شرکت های خارجی صورت گرفته است.

وی گفت: در شرایط کنونی مدیریت منطقه آزاد چابهار به دنبال جذب سرمایه گذار برای اجرای پروژه فرودگاه چابهار است، البته مذاکراتی در این رابطه با برخی شرکت های خارجی صورت گرفته است.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: یکی دیگر از اولویت ها و اقدامات در دست اجرا، عملیاتی شدن فرودگاه باری در اطراف چابهار است که خوشبختانه این پروژه نیز در دست اجرا قرار دارد.

احداث فرودگاه مسافربری مکمل اصلی در توسعه بندر چابهار

یارمحمدی ادامه داد: قطعا توسعه زیرساخت های فرودگاهی در منطقه چابهار ضروری است، زیرا این مسئله مکمل اصلی در توسعه منطقه آزاد است، امروز بندر چابهار به مناطق مختلف جهان از جمله آسیای میانه، کشورهای عربی و آسیای دور دسترسی دارد و این مسئله می طلبد که زیرساخت های منطقه بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: به طور حتم با احداث فرودگاه جدید چابهار شاهد شکوفایی اقتصادی و توسعه این منطقه خواهیم بود، زیرا امروز این منطقه با توجه به معافیت های تحریمی، ظرفیت های بسیاری در حوزه اقتصادی دارد و می تواند به دروازده تولید درآمد برای کشور تبدیل شود، از این رو ضروری است که زیرساخت های قابل قبولی داشته باشد.

منطقه چابهار علاوه بر فرودگاه، به آزادراه و خطوط ریلی نیز نیازمند است

وی گفت: علاوه بر توسعه زیرساخت های هوایی، منطقه چابهار نیازمند زیرساخت های جاده ای از آزادراه و توسعه زیرساخت های ریلی است، اما متأسفانه این موارد کمتر مورد توجه قرار گرفته است که باید برنامه ریزی کلانی در این حوزه صورت گیرد.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس، چابهار را عامل اصلی توسعه کشور به ویژه شرق کشور دانست و گفت: به طور حتم چابهار از میان 3 شاهراه شمال- جنوب اهمیت و جایگاه بالاتری داشته و بهترین مزیت ترانزیتی را دارد، از این رو توسعه خطوط ریلی می تواند به تحقق این جایگاه کمک کند.

همچنین لازم به ذکر است که عبدالغفور ایران نژاد نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی نیز گفته بود که در حال حاضر از فرودگاه نظامی کنارک که در فاصله 45 کیلومتری چابهار واقع‌شده برای رفت‌وآمد مقامات، سرمایه‌گذاران و گردشگران استفاده می‌شود که به دلیل نظامی بودن و امکانات و مساحت اندک، مناسب نیست کما اینکه همین حالا هم در این فرودگاه درگاهی موارد شاهد هجوم مسافران از پرواز‌های مختلف هستیم که به دلیل نبود امکانات و مساحت اندک، امکان خدمت‌رسانی به آن‌ها وجود ندارد و این اصلاً زیبنده سرمایه‌گذار و یا گردشگری که به چابهار سفرکرده نیست.

ایران نژاد: فاز اول مجموعه فرودگاهی چابهار نیاز به حجم سرمایه‌گذاری 100 تا 120 میلیارد تومان دارد

ایران نژاد گفت: از چند سال پیش ساخت یک فرودگاه جدید، بدون محدودیت و باقابلیت پذیرش بیشتر مسافر و پرواز برای چابهار در دستور کار قرار گرفت، بر اساس مطالعات انجام‌شده فاز اول مجموعه فرودگاهی چابهار که ظرفیت جابجایی یک‌میلیون مسافر در سال را دارد نیاز به حجم سرمایه‌گذاری 100 تا 120 میلیارد تومان دارد.

راه آهن چابهار-زاهدان-مشهد به طول 1457 کیلومتر طولانی ترین خط ریلی کشور است که عملیات احداث آن از سال 1389 آغاز شده و قرار است چابهار را ابتدا به زاهدان وسپس به مرز «میلک» در نزدیکی افغانستان و دست آخر با امتداد به سمت بیرجند و تربت حیدریه تنها بندر اقیانوسی ایران را به شبکه ریلی کشور متصل کند.

این پروژه به دلیل کمبود اعتبارات با وفقه ای 5 ساله دوباره در سال 94 از سر گرفته شد اما هم چنان باز به دلیل بی پولی پیشرفت فیزیکی قابل توجهی ندارد.

حسن روحانی 12 آذرماه امسال در مراسم افتتاح فاز اول بندر شهید بهشتی با بیان‌ اینکه اتصال راه آهن سراسری به چابهار موقعیت این منطقه را ممتازتر می‌کند گفت: چابهار تا سال 1400 و پایان دولت دوازدهم به شبکه ریلی کشور متصل می‌شود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 356
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران