پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 449921 تاریخ : 1397/12/06-20:21:38
,10028,
اجرای نسخه الکترونیک در سازمان تأمین اجتماعی گامی در جهت تشکیل پرونده سلامت الکترونیک است

اجرای نسخه الکترونیک در سازمان تأمین اجتماعی گامی در جهت تشکیل پرونده سلامت الکترونیک است

با حضور مهندش باقری اصل عضو هیأت عامل سازمان فناوری اطلاعات کشور از نحوه فعالیت نسخه الکترونیک در مراکز ملکی و درمان غیرمستقیم بازدید شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، در این بازدید که مدیر کل فناوری اطلاعات استان یزد نیز حضور داشت، مهندس باقری اصل ضمن بازدید از مراحل تولید نسخ الکترونیک در مراکز ملکی و نیز در درمان غیرمستقیم، اجرای این طرح را زمینه‌ای برای ایجاد پرونده سلامت الکترونیک عنوان کرد.

دکتر محمد حسین توحیدی‌فر مدیر درمان تأمین اجتماعی یزد در جریان این بازدید ضمن ارائه گزارش کامل از روند تولید نسخه الکترونیک در مراکز ملکی و درمان مستقیم در یزد تأکید کرد: در حال حاضر کلیه نسخ در مراکز ملکی به صورت کاملاً‌ الکترونیک تولید و کلیه تجویزهای دارویی و خدمات تشخیصی و پاراکلینیکی به صورت الکترونیک و آنلاین انجام می‌شود.

دکتر توحیدی‌فر با بیان اینکه از سال 94 استان یزد پایلوت طرح اجرای نسخه الکترونیک در کشور بوده است گفت: این طرح در ابتدا با سه پزشک شروع و در حال حاضر از مجموع 510 پزشک طرف قرارداد 350 نفر در طرح ثبت نام کرده‌اند.

وی ادامه داد: از تعداد پزشکان حاضر در طرح نسخه الکترونیک 60 پزشک صد در صد نسخ خود را به صورت الکترونیکی صادر می‌کنند و مابقی بین 10 تا 50 درصد نسخ را به صورت الکترونیکی تجویز می‌نمایند.

وی با بیان اینکه روزانه نزدیک به هزار نسخه الکترونیکی توسط پزشکان طرف قرارداد صادر می‌شود، گفت: با احتساب روزهای تعطیل آمار ماهیانه نسخ تولیدی به 24 هزار نسخه در ماه می‌رسد.

دکتر توحیدی‌فر ادامه داد: از ابتدای طرح تاکنون 372 هزار نسخه الکترونیک تولید شده و با توجه به اینکه 60 درصد فرانشیز پزشکان حاضر در طرح فردای آن روز به حسابشان واریز می‌گردد کل پرداختی در این رابطه دو میلیارد و 380 میلیون تومان بوده است.

دکتر توحیدی‌فر با بیان اینکه بعد از سه سال اجرای طرح آزمایشی در یزد استان های دیگری هم به این طرح ملحق شده‌اند، گفت: با توجه به اینکه در استان یزد با استقبال خود پزشکان شروع به انجام طرح نمودیم این طرح موفقیات خوبی داشته است.

مدیر درمان تأمین اجتماعی یزد با اشاره به  مشکلاتی که در اجرای طرح وجود داشته و جدیتی که برای رفع مشکلات وجود دارد خواستار توجه و نگاه ویژه‌ای به این طرح شد و تأکید کرد: با توجه به اتصال این سامانه در کلیه مراکز پاراکلینیک و داروخانه های کشور، در صورت رفع مشکلات نرم‌افزاری استقبال خوبی از این طرح خواهد شد.

مهندس باقری اصل عضو هیأت عامل سازمان فناوری اطلاعات نیز ضمن تأکید بر لزوم هم پوشانی طرح نسخه الکترونیکی برای سایر بیمه‌ها و وزارت بهداشت، تأکید کرد: اجرای مناسب این طرح می‌تواند زمینه‌ساز ایجاد پرونده الکترونیکی سلامت برای شهروندان باشد.

وی ادامه داد: در حال حاضر بسترهای مناسبی برای ایجاد دولت الکترونیک در کشور وجود دارد که پیشرفت طرح نسخه الکترونیک نمونه‌ای از آن است.

مهندس باقری اصل ضمن بررسی دقیق نرم‌افزار نسخه الکترونیک اظهار امیدواری کرد با رفع مشکلات نرم‌افزاری به زودی شاهد گسترش طرح در کل کشور باشیم.

وی تأکید کرد: برای اجرای کامل طرح در کشور نیاز به همبستگی بین مسئولان نهادهای مختلف نظیر بیمه سلامت و وزرات بهداشت است.

 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 291
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران