پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 310902 تاریخ : 1396/09/21-17:08:45
,13,
اجرای طرح توسعه باغات دیم در مناطق بالای 300 میلی‌متر بارندگی کشور

مدیرکل دفتر میوه‌های سردسیری وزارت جهاد کشاورزی خبر داد:

اجرای طرح توسعه باغات دیم در مناطق بالای 300 میلی‌متر بارندگی کشور

مدیرکل دفتر امور میوه‌های سردسیری و خشک وزارت جهاد کشاورزی از اجرای طرح توسعه باغات در اراضی دیم کم‌بازده کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت؛ شکرالله حاجی‌وند در جلسه بهره‌وری آب و توسعه محصولات باغی در اراضی شیب‌دار سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، اظهار کرد: مطالعات و امکان‌سنجی طرح توسعه باغات در اراضی کشاورزی انجام شده و اجرای طرح توسعه باغات در اراضی شیب‌دار از سالیان  پیش در حال انجام است.

وی با بیان این‌که شیوه‌نامه این طرح در سال 94 از سوی وزیر ابلاغ شد، افزود: کارگروه ملی و استانی برای اجرای این طرح در کشور و در سطح استان‌ها تشکیل شد.
مدیرکل دفتر امور میوه‌های سردسیری و خشک وزارت جهاد کشاورزی، گفت: اجرای طرح توسعه باغات در اراضی دیم کم‌بازده در برنامه ششم توسعه تعریف شده است.
حاجی‌وند با بیان این‌که این طرح برای مناطقی که بالای 300 میلی‌متر بارندگی داشته باشند، عملیاتی می‌شود، افزود: این مناطق برای کشت و توسعه باغات دیم  شناسایی و قابلیت‌ها و پتانسیل‌های این مناطق مشخص می‌شود.
وی با اشاره به این‌که کارگروه این طرح هم در سطح کشوری و هم در سطح استان‌ها تشکیل‌ شده است، خاطرنشان کرد: اراضی شیب‌دار یک کارگروه ملی دارد و برای استان‌ها نیز کارگروه استانی تشکیل شده و در این کارگروه مسائل مختلف راجع به اراضی شیب‌دار مطرح و بررسی می‌شود. مدیرکل دفتر امور میوه‌های سردسیری و خشک وزرات جهاد کشاورزی گفت: با توجه به برنامه ششم توسعه، اجرای طرح توسعه باغات در 12 هزار هکتار از اراضی شیب‌دار استان سمنان هدف‌گذاری شده است.
حاجی‌وند اضافه کرد: اجرای توسعه باغات در اراضی شیب‌دار استان سمنان بر اساس برنامه امسال نیز حدود 800 هکتار بوده که تاکنون بیش از این مقدار محقق شده است.
وی به برخی از مزیت‌های اجرای این طرح اشاره کرد و گفت: کاهش روان‌آب‌ها، سیلاب‌ها و افزایش نفوذپذیری خاک، برخی از این مزایا است.
وی با بیان این‌که تاکنون بالغ‌بر 8 میلیون هکتار از اراضی کم‌بازده دیم در کشور برای اجرای این طرح مشخص‌شده است، تصریح کرد: این طرح برای همه استان‌ها به یک‌شکل قابلیت اجرایی ندارد چراکه اقلیم‌های متعددی در مناطق مختلف وجود دارد و در برخی مناطق تبخیر آب، بالا و در برخی مناطق تبخیر آب، پایین است. 


ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 276
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران