پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 489526 تاریخ : 1398/05/23-18:12:34
,5,22,
اجرای خط اضطراری آبرسانی روستایی زهک به هیرمند/ بهره‌برداری از پروژه تا دو ماه آینده

مدیرعامل شرکت آبفار سیستان و بلوچستان خبر داد:

اجرای خط اضطراری آبرسانی روستایی زهک به هیرمند/ بهره‌برداری از پروژه تا دو ماه آینده

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی سیستان و بلوچستان گفت: برای حل اساسی مشکل آب شرب روستاهای شهرستان هیرمند، اجرای خط انتقال اضطراری زهک به هیرمند در دستور کار شرکت قرار گرفته و این پروژه تا دو ماه دیگر به مرحله بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از وزارت نیرو، عبدالاحد ریکی افزود: درحال‌حاضر در میان تمامی روستاهای شهرستان هیرمند 197 روستا به‌صورت 24 ساعته از آب شبکه بهره‌مند بوده و حدود 75روستا در شبانه‌روز به‌طور متوسط 6 تا 12ساعت آب شبکه دارند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی سیستان و بلوچستان ادامه داد: در این میان حدود 38 روستا با قطع کامل آب شبکه مواجه هستند که آب مورد نیاز این مناطق از طریق هفت تانکر آبرسانی سیار تامین آب می‌شود.
وی با بیان اینکه شهر دوست‌محمد و روستاهای شهرستان هیرمند از طریق مجتمع بزرگ آبرسانی روستاهای سیستان تامین آب می‌شوند، گفت: در حال‌حاضر ظرفیت تصفیه‌خانه آب روستایی حدود 760 لیتر در ثانیه است که با اعمال تغییراتی ظرفیت این تصفیه‌خانه به حدود 900 لیتر در ثانیه افزایش یافته است. علاوه بر آن حدود 250 لیتر در ثانیه آب در 6 نقطه از شبکه شهری اخذ و به شبکه روستایی تزریق می‌شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی سیستان و بلوچستان افزود: همه روستاهای این شهرستان از آب شرب تصفیه شده برخوردار بوده و فقط در فصل گرم سال که در منطقه سیستان حدود پنج ماه طول می‌کشد تعدادی از روستاها دچار افت فشار و تنش آبی می‌شوند.
ریکی، علت بروز تنش آبی در فصل گرم سال را مصرف بسیار بالای کولرهای آبی در منطقه سیستان دانست و گفت: ‌میزان مصرف آب هر کولر آبی در این منطقه به‌طور متوسط حدود 800 تا 1000 لیتر در شبانه‌روز است.‌ همچنین یکی دیگر از علل کمبود آب در فصل تابستان، نبود آب در انهار و تحمیل مصارف دام و فضای سبز بر شبکه آب شرب روستایی است.
وی اظهار کرد: میزان آب تحویلی به شهر دوست‌محمد بیش از 17 لیتر در ثانیه و میزان آب تحویلی به شهر زرنج افغانستان نیز حدود پنج لیتر در ثانیه است که از خط انتقال آب شهرستان هیرمند تامین می‌شود.
ریکی اضافه کرد: شبکه لوله‌کشی مجتمع آبرسانی روستاهای سیستان به‌صورت لوپ بوده و مقدار تقریبی آب ورودی به حوزه شهرستان هیرمند حدود 270 لیتر در ثانیه است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی سیستان و بلوچستان با اشاره به اقدامات انجام شده برای کاهش تنش آبی در روستاهای شهرستان هیرمند افزود: اجرای حدود پنج هزار و 600 متر خط انتقال و تعویض اقطار لوله‌ها برای رفع مشکلات آبی برخی از روستاها، نصب کلکتور برای تقویت فشار در تعدادی از روستاهای دچار تنش آبی، کشف و جمع‌آوری انشعاب‌های غیرمجاز به تعداد 50 مورد در روستاها، نصب و راه‌اندازی الکتروپمپ شناور 130 کیلووات در تصفیه‌خانه زهک و استفاده از خط لوله 700 میلی‌متر آب خام شهری جهت افزایش ظرفیت تصفیه‌خانه زهک به میزان 120 لیتر در ثانیه از جمله اقدامات برای کاهش تنش آبی در روستاهای این شهرستان بوده است.
شهرستان هیرمند با 72 هزار نفر جمعیت در شمال‌شرقی منطقه سیستان واقع شده و یکی از شهرستان‌های شمال استان سیستان و بلوچستان است. جمعیت شهر دوست محمد نیز حدود هفت هزار و 500 نفر و جمعیت روستایی این شهرستان 65 هزار نفر است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 365
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران