پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 447002 تاریخ : 1397/11/05-16:27:54
,21,
اجرای بیمه کیفیت ساختمان باید در کشور اجباری شود

اجرای بیمه کیفیت ساختمان باید در کشور اجباری شود

اجرای سیستم بیمه ای ساختمان در ایران بسیار ضروری است، به ویژه در شرایط کنونی که حجم بروز زمین لرزه در کشور افزایش یافته، باید ساز و کار قابل قبولی را در این حوزه اندیشید.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ، ا اشاره به هشدار نهادهای نظارتی نسبت به بالا بودن آمار ساختمان های پرخطر در کلانشهرها به ویژه تهران، گفت: در شرایط کنونی عمر ساختمان در کشور بسیار پایین است، زیرا استاندارد ساختمان سازی رعایت نمی شود.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین سلایق مالکان در کیفیت ساختمان ها اثرگذار است، در بسیاری از موارد افراد ساختمان هایی دو طبقه ساخته اند اما بعد از چند سال، تعداد طبقات را افزایش داده اند و این مسئله موجب بی کیفیت شدن ساختمان می شود.

وی گفت: متأسفانه در شرایط کنونی از مکانیزم بیمه در حوزه ساختمان سازی استفاده نمی شود و این مسئله موجب شده که در صورت بروز حادثه هیچ فرد یا نهادی مسئولیت این حادثه را بر عهده نگیرد و مالک خسارات را متحمل می شود.

بهادری افزود: در کل دنیا موضوع بیمه ساختمانی بسیار مرسوم بوده و رویکرد این بیمه ها این گونه است که ساختمان های با کیفیت با قیمت بسیار پایین و ساختمان های بی کیفیت با نرخ های بسیار بالا بیمه می شوند، بنابر این سازندگان ساختمانی تمام تلاش خود را برای ساخت مساکن استاندارد انجام داده تا عملا از معافیت های بیمه ای بهره مند شوند.

بخش قابل توجهی از ساختمان ها فاقد استاندارد و کیفیت لازم هستند

بهادری ادامه داد: البته اجرای بیمه کیفیت ساختمان برای ساختمان های موجود بسیار سخت است، زیرا به نظر من بخش قابل توجهی از ساختمان ها فاقد استاندارد و کیفیت لازم هستند تا بتوان آن ها را بیمه کرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس، گفت: البته راه کار این حوزه نیز مقاوم سازی ساختمان ها است که در این عرصه بخش های دولتی مانند مدارس، بیمارستان ها و آتش نشانی ها از اولویت برخوردار هستند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 488
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران