پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 328227 تاریخ : 1397/02/03-18:23:40
,10031,
اجرای آزمایشی «ایران مهارت» در 8 استان

اجرای آزمایشی «ایران مهارت» در 8 استان

دکتر علی زرافشان معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش، در جمع خبرنگاران گفت: وزارت آموزش و پرورش و سازمان فنی و حرفه‌ای ماموریت‌های مشترک و پیوند ناگسستنی با یکدیگر دارند.

به گزارش خبرنگار بانک و صنعت ، علی زرافشان در نشست خبری ترویج فرهنگ مهارت آموزی در کشور گفت: یکی از اهداف آموزش و پرورش، پرورش نیروهای ماهر برای جامعه است و این وظیفه سازمان فنی و حرفه‌ای نیز می‌باشد زیرا متکلف آموزش نیروی مهارتی کشور است. خوشبختانه برای رسیدن به این هدف مشترک برنامه‌ریزی‌های مناسبی در دو سازمان انجام شده است و تفاهم‌نامه‌ای نیز برای همکاری های بیشتر تنظیم شده است.

وی در ادامه افزود: در آموزش و پرورش برای آشنایی دانش آموزان با علم مهارت و مشاغل، درسی تحت عنوان «کار و فناوری» وجود دارد که از پایه ششم ابتدایی به دانش آموزان آموزش ارائه می‌شود. در این درس سعی شده دانش آموزان با حرفه‌ها و مشاغل مختلف آشنا شوند تا بتوانند در پایه نهم رشته‌های درسی خود را با آگاهی کامل انتخاب نمایند.

زرافشان ادامه داد: بمناسبت هفته مشاغل با همکاری سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای امکان بازدید دانش‌آموزان از مراکز آموزش فنی‌وحرفه‌ای و هنرستان‌های آموزش و پرورش را فراهم کرده‌ایم تا دانش آموزان از نزدیک با محیط کار آشنا شوند و انتخاب رشته خود را آگاهانه انجام دهند.

امسال با تایید و حمایت وزیر محترم کار و وزیر محترم آموزش و پرورش از همکاری مشترک آموزش و پرورش و سازمان آموزش فنی حرفه‌ای تحت عنوان «ایران مهارت» رو نمایی شد. این  طرح برای دانش آموزان دوره متوسطه اول در نظر گرفته شده که در واقع تکمیل درس کارآفرینی و استفاده از ظرفیت‌های سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای است. چون این درس مهارت‌های عملی دارد. این برنامه به صورت آزمایشی هم زمان در 8 استان در حال اجرا  است.

وی تصریح کرد: یکی از زمینه‌های قدیمی و مشترک ما در حوزه آموزش کاردانش است. شاخه کاردانش بخش آموزش فنی و مهارتی می‌باشد و براساس استاندارد بزرگترین دستگاه آموزشی فنی و حرفه‌ای ما است که علاوه بر استانداردهای آموزش و مهارت، پس از گرفتن آزمون گواهی نامه‌های مهارتی به دانش آموزان می‌دهند. در واقع فارغ التحصیلان رشته کاردانشی ما دو نوع دیپلم دریافت می‌کنند. یکی دیپلم نظری در آموزش و پرورش و دیگری دیپلم مهارتی، که جمع اینها می‌شود دیپلم شاخه کاردانش. افرادی که با این دیپلم‌ها وارد محیط کار می‌شوند، نیروهای متخصص مشاغل در این زمینه در کشور بشوند.

زرافشان در سخنان پایانی خود افزود: امیدواریم بتوانیم برای سال تحصیلی آینده این همکاری را در کل مدارس دوره اول متوسطه کشور تعمیم دهیم و همه دانش آموزان را تحت آموزش این برنامه قرار دهیم.

 

 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 298
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران