پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 465129 تاریخ : 1398/03/01-11:24:49
,13,
اجرای 900 هزار هکتار سیستم های آبیاری تحت فشار در دولت تدبیر و امید

اجرای 900 هزار هکتار سیستم های آبیاری تحت فشار در دولت تدبیر و امید

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی اظهار کرد: بیش از 900 هزار هکتار پروژه آبیاری تحت فشار در سطح کشور در دوران فعالیت دولت تدبیر و امید اجرا شده است که در طول تاریخ کشور در حوزه مدیریت منابع آبی و خاکی به این اندازه سرمایه گذاری نشده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از وزارت جهاد کشاورزی‏، علیمراد اکبری در مراسم افتتاح همزمان پروژه های عمرانی، اقتصادی و تولیدی بخش کشاورزی آذربایجان غربی به فرمان رییس جمهور افزود: پروژه 227 هزار هکتاری طرح احداث شبکه های آبیاری و زهکشی در ده استان کشور اعم از آذربایجان غربی، شرقی، اردبیل، ایلام ، کردستان، کرمانشاه، گلستان، خراسان رضوی، شمالی و جنوبی در دست اجراست که بیش از 95 درصد تجهیزات و امکانات این پروژه ها توسط تولید کنندگان داخلی تامین شده است.

اکبری ادامه داد: بیش از 20 هزار ماشین آلات سنگین و 7 هزار نیروی انسانی در اجرای این پروژه ها به کارگیری شده است و اجرای این طرحها با پیشرفت فیزیکی بالای 90 درصد در دست اجراست.

وی ادامه داد: این پروژه به عنوان یکی از ابر پروژه هایی است که 1.6 میلیارد مترمکعب آب را در سطح 227 هزار هکتار از اراضی مستعد کشور توزیع می کند.

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت: بزرگترین پروژه از این طرح در استان آذربایجان غربی در سطح 61 هزار و 570 هکتار در دست اجراست که نشان دهنده توجه دولت تدبیر و امید به منابع پایه تولید است.

اکبری ادامه داد: برای اجرای پروژه شبکه های زهکشی غرب و شمال غرب کشور 5 هزار میلیارد تومان هزینه شده است.

وی افزایش تولید محصولاتی مانند گندم، شکر و دانه های روغنی را مرهون افزایش بهره وری آب دانست.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 242
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران