پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 468078 تاریخ : 1398/04/22-17:16:29
,10028,
اجرای 22 برنامه برای ارتقای کمی و کیفی خدمات درمانی سازمان تأمین اجتماعی

معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی در شبکه خبر عنوان کرد:

اجرای 22 برنامه برای ارتقای کمی و کیفی خدمات درمانی سازمان تأمین اجتماعی

همزمان با چهارمین روز از هفته تأمین اجتماعی، معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی با حضور در برنامه روی خط خبر شبکه خبر سیما به تشریح برنامه های ارتقای مراکز و خدمات درمانی سازمان تأمین اجتماعی پرداخت.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، دکتر مهدی درخشان در این برنامه تلویزیونی ضمن تبریک هفته تأمین اجتماعی گفت: برنامه هایی که امسال تدوین شده دو هدف کلی را در بردارد، یکی تکمیل برنامه های دوره های قبل که براساس برنامه ریزی دو یا سه ساله صورت گرفته و هدف مهمتر اینکه امسال نگاه اصلی ما بر ارتقای زیرساختها بخصوص زیرساختهای فناوری اطلاعات IT و اصلاحات فرآیندی و رفتاری است.
معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی افزود: انتظاری که مردم از این سازمان دارند سهولت دریافت خدمات و جلوگیری از رفت و آمد برای دریافت نوبت و خدمات دیگر است که لازمه آن برقراری عدالت در دسترسی خدمات برای مردم مد نظر است. اولین گام برای اجرای این برنامه فراگیر کردن فناوری اطلاعات یا IT  است که امیدواریم تا پایان امسال خدمات کاغذی وجود نداشته باشد و هزینه های حذف کاغذ صرف ارتقاء خدمات این سازمان شود که البته در حال حاضر به 85 درصد اهداف خود رسیده ایم.
دکتر درخشان درخصوص مزایای حذف دفترچه و ارتقاء خدمات الکترونیکی گفت: فردی که در شهری دیگر برای دریافت خدمات درمانی سازمان مراجعه می کند و دفترچه، مدارک و پرونده پزشکی همراه نداشته باشد، با این طرح می توان بصورت الکترونیکی پرونده بیمار را بررسی و خدمات ارایه کرد.
وی با اشاره به نسبت مراکز درمانی و تختها و جمعیت تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی گفت: ایران تنها کشوری است که دارای درمان مستقیم است و در همه جای دنیا بیمه ها موظف به خرید خدمت هستند و نباید ارایه خدمات بدهند. سازمان تأمین اجتماعی بخشی از خدمات خود را به صورت مستقیم از طریق مراکز ملکی این سازمان و بخش عظیمی را به صورت غیرمستقیم از طریق مراکز طرف قرارداد ارایه می دهد. نباید انتظار داشت که سازمان به تعداد بیمه شدگان که 43 میلیون نفر هستند مراکز درمانی داشته باشد اما سعی ما بر این است که با همکاری و همراهی با مراکز دانشگاهی و خصوصی برای ارایه ارتقای کیفیت خدمات بهتر کمک کنیم تا بیمه شدگان سازمان از ارایه خدمات این مراکز راضی باشند.
معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی ضمن اشاره به برنامه های تکمیلی از ارتقای هتلدینگ بیمارستان های این سازمان نام برد و گفت: بیش از 90 درصد هتلینگهای بیمارستانها انجام شده است که هم در روحیه بیمار، همراه بیمار و همکاران بیمارستان تأثیر زیادی دارد که انشاء ا... امسال ارتقای هتلدینگ همه بیمارستان ها را تکمیل و بروز می کنیم. اعتبار بخشی بیمارستانها یکی دیگر از برنامه های مهم امسال است که از سوی وزارت درمان، بهداشت و  آموزش پزشکی صورت می گیرد و امتیاز دهی می شود.
وی یکی از برنامه های مهم امسال را ساماندهی اورژانس های بیمارستان دانست و اذعان داشت: اورژانس ها قلب بیمارستان ها هستند و در اعتباربخشی بیمارستانها اولین جایی که بررسی می شود اورژانس است که در این راستا اورژانس هایی که مشکل دار بودند را در اولویت قراردادیم. تکمیل تجهیزات پزشکی شامل ام آر آی، سی تی اسکن، آنژیو گرافی و .. جزء برنامه امسال است. تکمیل بیمارستانها و درمانگاه های در حال ساخت که شامل 12 درمانگاه و 4 بیمارستان امسال به بهره برداری می رسد. نظام ارجاع داخلی یکی از برنامه های مهمی است در بیمارستانهای سازمان اجرایی می شود، یعنی بیماران از هر نقطه کشور که کمبود امکانات درمانی دارند از طریق این نظام به مراکز درمانی استان یا تهران ارجاع می شود و می تواند بصورت الکترونیکی نوبت بگیرد و پرونده اش بصورت الکترونیکی بررسی شود و امیدواریم که امسال گسترش یابد. استانداردسازی بلوک های زایمان، استاندارد سازی فضای بیمارستان و ساماندهی فضاهای تغذیه از دیگر برنامه های تکمیلی امسال است.
دکتر درخشان مهمترین محور برنامه های سال 98 را گسترش فناوری اطلاعات در همه حوزه های این سازمان بیان کرد و گفت: سند راهبردی سلامت الکترونیک در حوزه تأمین اجتماعی تنظیم و به مدیرعامل سازمان ارایه شده است. تکمیل نسخه و پرونده الکترونیک هم بحث مهم در حوزه های درمانی سازمان است و اصلاح رفتارها هم یکی از محورهای اساسی است بدین معنی که هر چه اتقای هتلینگ و تجیهیزات صورت بگیرد ولی رفتار مجموعه درمانی و کادر بیمارستان اصلاح نشود این خدمات به چشم نمیاد و این رفتار باید در خود فرد نهادینه شود. همکاران ما در استان خراسان رضوی بصورت خودجوش این اقدام را شروع کردند و ما در معاونت درمان این سازمان از این طرح حمایت و به پرسنل تکیه می کنیم و با کمک خود همکاران این رفتارهای را اصلاح می کنیم.
وی درخصوص شلوغی برخی مراکز درمانی سازمان تأمین اجتماعی گفت: برای رفع این مشکل و جلوگیری از مراجعه مکرر بیمه شدگان سازمان به مراکز ملکی درمانی تأمین اجتماعی برای دریافت نوبت، این سازمان اقدام به برقراری نوبت دهی الکترونیکی و همچنین از طریق تلفن همراه ussd کرده است و نظام ارجاع یکی دیگر از اقداماتی است که این سازمان برای رفع این مشکل انجام داده است.
وی اظهار امیدواری کرد، با تلاش همه جانبه همکاران بتوانیم قدمی برای تسهیل ارایه خدمات درمانی به بیمه شدگان سازمان تأمین اجتماعی در سال 98 برداشته شود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 378
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران