پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 452723 تاریخ : 1398/01/21-15:17:26
,11,
اجبارى شدن استفاده از سوخت کم سولفور براى کشتى ها از 8 ماه آینده

معاون امور دریایى سازمان بنادر:

اجبارى شدن استفاده از سوخت کم سولفور براى کشتى ها از 8 ماه آینده

معاون امور دریایى سازمان بنادر و دریانوردى آخرین وضعیت تامین سوخت کم سولفور براى کشتى ها را تشریح و اعلام کرد: استفاده از این سوخت در دنیا تا 8 ماه آینده اجبارى مى شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از سازمان بنادر و دریانوردى، همه کشتی‌های دنیا از سال 2020 مکلف هستند که از سوخت سنگین با سولفور نیم درصد استفاده کنند؛ مسئله‌ای که می‌توان از آن به عنوان مهم‌ترین دغدغه دریایی ایران تا آغاز سال میلادی 2020 نام برد.

چند سالی است که سازمان جهانی دریانوردی به دنبال آن است که سولفور سوخت سنگین که در حال حاضر 3.5 درصد است، کاهش یابد و به نیم درصد برسد؛ موضوعی که به منظور کاهش آلودگی ایجاد شده توسط ناوگان دریایی جهان در نظر گرفته شده است و بر اساس تصمیم اتخاذ شده تمامی کشتی‌های دنیا از سال 2020 مکلف هستند از سوخت سنگین با سولفور نیم درصد استفاده کنند.
در حال حاضر بخشی از پالایشگاه‌های اروپایی توانایی تولید این سوخت را دارند و طی دو سال گذشته سازمان بنادر و دریانوردی نیز از وزارت نفت درخواست کرده است که حداقل نیاز کشتی‌های ایرانی که شامل شناورهای اقیانوس‌پیما و شامل 200 فروند می‌شود را به مقدار 1.3 تا 1.4 میلیون تن تأمین کند.
هادى حق شناس در مورد آخرین وضعیت تامین سوخت کم سولفور، اظهار کرد: این مسئله یکى از دغدغه هاى اصلى سازمان بنادر و دریانوردى است که از حدود 10 سال قبل به وزارت نفت و دستگاه هاى مسئول اعلام و ابلاغ شده است و از سال 2020 لازم الاجراست.
وى ادامه داد: همه مى دانند که استفاده کشتى ها از سوخت کم سولفور از 8 ماه آینده اجبارى مى شود و در این رابطه چند راهکار وجود دارد که هر کدام نسبت به دیگرى هزینه بر است و به صرفه ترین اقدام این است که کم هزینه ترین روش استفاده شود.
معاون امور دریایى سازمان بنادر و دریانوردى با اشاره به اینکه یکى از راهکارها واردات سوخت کم سولفور است، گفت: در سال هاى گذشته نیز بعضا شاهد واردات برخى فراورده هاى نفتى بودیم که در این مورد نیز مى توان تصمیم مشابهى اتخاذ کرد.
حق شناس ادامه داد: راهکار دوم این ایت که از نفت گاز به جاى مازوت استفاده کرد که این مورد با صرف هزینه بیشترى همراه است.
وى خاطرنشان کرد: سومین راهکار نصب اسکرابر روى کشتى ها است که سوخت موجود را به سوخت کم سولفور تبدیل مى کند که این راهکار نیز هزینه بر است.
معاون امور دریایى سازمان بنادر و دریانوردى با بیان اینکه جلساتى با مرکز مطالعات نهاد ریاست جمهورى برگزار و نتایج آن به وزارت نفت و شرکت هاى کشتیرانى منعکس شده است، اظهار کرد: این مسئله پیچیده نیست و راهکارهاى خاص خود را دارد، بنابراین باید کم هزینه ترین راه انتخاب شود.
به گفته حق شناس کشتى هاى ایرانى در خارج از مرزهاى آبى کشور مى توانند سوخت کم سولفور خود را تامین کنند و از طریق واردات سوخت کم سولفور توسط شرکت هاى مربوطه مى توان سوخت مورد نیاز کشتى هاى خارجى را در مرزهاى ایران تامین کرد.


ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 263
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران