پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 316227 تاریخ : 1396/12/08-15:20:18
,17,23,
آثار پرداخت مالیات در جامعه

یادداشت

آثار پرداخت مالیات در جامعه

مالیات مقدار پول و یا مالی است که شهروندان یک کشور طبق قانون به دولت خود می پردازند تا در جهت اداره امور کشور, تامین کالاها و خدمات عمومی و ضروری، تضمین امنیت و دفاع همگانی و عمران و آبادانی توسط دولت مورد بهره برداری قرار بگیرد.

بانک و صنعت، آگاه کردن مردم نسبت به اهمیت پرداخت مالیات و آثار زیانبار عدم پرداخت آن در اقتصاد از مهمترین اقدامات سازمان امور مالیاتی در جهت شفاف سازی اقتصادی می باشد. از جمله اقدامات سازمان امور مالیاتی در جهت آگاهی مردم نسبت به پرداخت مالیات می توان به تبیین آثار پرداخت مالیات در جامعه اشاره کرد.

یکی از موارد مصرف مالیات در جامعه توسعه خدمات و امکانات بهداشتی و درمانی می باشد. برخورداری از یک زندگی مولد و با کیفیت، توأم ‏با طول عمر قابل قبول و عاری از بیماری و ناتوانی، حقی است همگانی که مسئولیت آن برعهده دولت ها می باشد. دولت با اخذ مالیات می تواند به وجوه و منابع مالی به منظور پیشبرد اهداف خود در حوزه نظام سلامت دست یابد. بر اساس قانون از میزان 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده وصول شده یک درصد به نظام بهداشت و درمان تخصیص یافته که این منبع مالی می تواند نقش بسزایی را در تامین هزینه های این بخش ایفا نماید.
لازم به ذکر است که طبق قانون 3 درصد از مالیات بر ارزش افزوده در اختیار شهرداری ها قرار می گیرد که کمک شایانی در جهت تامین مالی هزینه های پروژه های بزرگ شهرداری ها نظیر تجهیز و نوسازی حمل و نقل عمومی، ایجاد فضاهای تفریحی، ترمیم خیابانها و معابرشهری و غیره مورد استفاده قرار می گیرد.
علاوه بر موارد فوق، حفظ استقلال و تمامیت کشور از طریق تامین وسایل و تجهیزات دفاعی و اداره نیروهای نظامی و انتظامی، تامین آب، برق، مخابرات و نیز وسایل ارتباط جمعی برای عموم، استقرار امنیت اجتماعی، تامین مایحتاج عمومی افراد جامعه در یک سطح قابل قبول، تامین زیر ساخت های اقتصادی و صنایع مادر و کلیدی برای ایجاد زمینه های تولید و اشتغال و تعادل اقتصادی، تشویق محققان و پژوهش گران ، توزیع عادلانه ثروت وکاهش فاصله طبقاتی و غیره از موارد مصرف مالیات در جامعه می باشد.
در نهایت می توان نتجیه گیری کرد که دولت برای دستیابی به اهداف خود برای پاسخگویی به نیازهای اساسی جامعه که به بخشی از آن اشاره شد نیازمند منابع مالی است و مردم دریافته اند که اگر در زندگی روزمره شان خدمتی دریافت می کنند، باید هزینه آن را بطور مستقیم یا غیرمستقیم بپردازند. پس اگر مردم آثار پرداخت مالیات در جامعه را مشاهده نمایند، در ازای خدماتی که دریافت می کنند، با رغبت مالیات می پردازند و به پرداخت مالیات به عنوان وظیفه دینی و مسوولیت اجتماعی نگاه می کنند و فرار از آن را معصیت و گناه می شمارند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 362
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران