پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 421066 تاریخ : 1397/08/19-17:23:41
,10028,22,
اتباع خارجی دارای مجوز اشتغال در کشور باید بیمه شوند

مدیرکل اتباع تأمین اجتماعی:

اتباع خارجی دارای مجوز اشتغال در کشور باید بیمه شوند

مدیر کل اتباع سازمان تامین اجتماعی در نشست خبری با اصحاب رسانه در خراسان جنوبی اظهار کرد: بر اساس قوانین مربوطه اتباع خارجی که به صورت قانونی و مجاز اشتغال به کار دارند می توانند مشمول بیمه تأمین اجتماعی قرار بگیرند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، دکتراحمدرضا خزاعی در این نشست خبری گفت: در حال حاضر 42 هزار نفر از اتباع خارجی در کشور بیمه هستند و به طور کلی 82 هزار بیمه شده اصلی و تبعی از اتباع خارجی داریم.

وی با اشاره به اینکه بیمه ایرانیان خارج از کشور نیز از جمله پیگیری های بخش اتباع سازمان تأمین اجتماعی است، ادامه داد: از 3 میلیون و 500 هزار ایرانی مقیم در خارج از کشور 30 هزار بیمه پرداز اصلی داریم که همراه با خانواده هایشان 70 هزار نفر هستند.

دکتر خزاعی افزود: همچنین 82 هزار ایرانی مستمری بگیر در خارج از کشور داریم و به طور کلی 310 هزار ایرانی مستمری بگیر و بیمه پرداز در خارج از کشور داریم.

مدیر کل اتباع تأمین اجتماعی با بیان اینکه به طور کلی در بحث اتباع، تأمین اجتماعی به 390 هزار نفر خدمت ارائه می دهد، گفت: در خراسان جنوبی 192 نفر بیمه پرداز اصلی از اتباع خارجی وجود دارد.

وی بیان کرد: هرگاه اتباع خارجی به صورت قانونی مشغول به کار شود ولی کارفرما از بیمه وی امتناع کند، می تواند طبق روال قانونی از کارفرما شکایت و حقوق خود را پیگیر شود.

مدیر کل اتباع خارجی تأمین اجتماعی ادامه داد: در کشور بیش از یک میلیون اتباع خارجی زندگی می کنند ولی 50 هزار نفر آنان پروانه کار دریافت کرده اند.

مدیر کل تامین اجتماعی خراسان جنوبی نیز در این نشست خبری اظهار کرد: از جمعیت 780 هزار نفری خراسان جنوبی تعداد 116 هزار و 410 نفر  بیمه شده اصلی  و 16 هزار و 600 نفر مستمری بگیر هستند.

مجید درویشی گفت: به طور کلی مجموع افراد تحت پوشش و مستمری بگیر تأمین اجتماعی در خراسان جنوبی به همراه خانواده هایشان 365 هزار نفر است که 47 درصد جمعیت استان را شامل می شود.

وی بیان کرد: در هفت ماهه سال جاری 180 میلیارد تومان بابت تعهدات بلند مدت، 14 میلیارد تومان بابت تعهدات کوتاه مدت و 15 میلیارد و 500 میلیون تومان بابت بیمه بیکاری توسط تأمین اجتماعی در خراسان جنوبی پرداخت شده است.

درویشی ادامه داد: به طور کلی در هفت ماهه  نخست سال جاری 210 میلیارد تومان به مستمری بگیران و بیمه شدگان تأمین اجتماعی در خراسان جنوبی پرداخت شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 23 درصد رشد داشته است.

مدیر کل تأمین اجتماعی خراسان جنوبی گفت: در ابتدای سال 96 تعداد 71 هزار و 130 نفر بیمه شده اصلی در خراسان جنوبی داشتیم که این آمار در حال حاضر به 75 هزار و 161 نفر بیمه شده رسیده است که یک رشد چهار هزار نفری را نشان می دهد.

درویشی در زمینه بیمه اتباع خارجی در خراسان جنوبی اظهار کرد: 192 نفر از اتباع خارجی در خراسان جنوبی بیمه هستند که این تعداد به همراه خانواده هایشان حدود 450 نفر می شوند و بیشتر آنان از کشور افغانستان هستند.

وی بیان کرد: بعد از اتباع کشور افغانستان تعدادی از اتباع کشور چین و به تعداد محدود از کشور روسیه و بلغارستان نیز در خراسان جنوبی بیمه تأمین اجتماعی هستند.

مدیر کل تأمین اجتماعی خراسان جنوبی یادآور شد: 98 درصد از بیمه شدگان اتباع خارجی در خراسان جنوبی مشمول بیمه اجباری و تنها دو درصد آنان مشمول سایر پوشش های بیمه ای هستند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 352
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران