پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 432224 تاریخ : 1397/09/07-13:40:06
,6,21,
ابهام در رشد قارچ گونه قطعه‌سازان جدید / درصورت زیان 2 هزار میلیاردی ، خودروسازی‌ها را تعطیل کنیم

مقصودی در تشریح سوال از وزیر صنعت مطرح کرد:

ابهام در رشد قارچ گونه قطعه‌سازان جدید / درصورت زیان 2 هزار میلیاردی ، خودروسازی‌ها را تعطیل کنیم

نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین و خوشاب در مجلس، گفت: برخی از شرکت‌های قطعه‌سازی اصیل رها و بیکار شده‌اند اما از سوی دیگر تعدادی قطعه‌ساز مانند قرچ رشد کرده‌اند؛ اینگونه موضوعات ابهاماتی را ایجاد کرده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، حسین مقصودی در خصوص طرح سوال از وزیر صنعت، معدن و تجارت در زمینه وضعیت قطعه‌سازی‌ها، اظهار داشت: سوال من از وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص عملکرد خودروسازی‌های ایران‌خودرو و سایپا در زمینه پاسخگوی به مطالبات قطعه‌سازان خرد و کلان، نوع کیفیت قطعه‌سازی‌ها و اینکه چرا از ابتدا تا انتها بر مراحل ساخت قطعه نظارت نمی‌کنند است.

ایران‌خودرو و سایپا با هزار قطعه‌ ساز ارتباط دارند

نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین و خوشاب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در برخی از شهرها قطعه‌سازان خصوصی وجود دارد که با ایران خودرو و سایپا همکاری دارند، گفت: خودروسازی‌های ایران‌خودرو و سایپا با حدود یک هزار قطعه ساز ارتباط دارند که لوازم مورد نیاز آنها را تهیه می‌کنند.

قطعه‌سازان زیر مجموعه خودروسازی‌ها امکان فروش محصولات به سایر بخش‌ها را ندارند.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ایران خودرو و سایپا شرکت‌های زیر مجموعه دولتی دارند که هرکدام از آنها شرکت‌های خصوصی دیگری را در بر می‌گیرند که به آنها وابسطه هستند و اگر حمایت‌ها از آنها برداشته شود ورشکسته می‌شوند زیرا این امکان را ندارند تا قطعات را به بخش‌های دیگر به فروش برسانند، ادامه داد: متاسفانه در سال‌های اخیر اتفاقات ناخوشایندی در شرکت‌های قطعه‌سازی رخ داده است.

شرکت‌های قطعه‌سازی اصیل رها و بیکار شده‌اند

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه برخی از شرکت‌های قطعه‌سازی اصیل رها و بیکار شده‌اند اما از سوی دیگر تعدادی قطعه‌ساز مانند قارچ رشد کرده‌اند؛ اینگونه موضوعات ابهاماتی را ایجاد کرده است، عنوان کرد: آقای رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت باید به سوالات ما در خصوص موارد مطرح شده در کمیسیون مربوطه پاسخ شفافی ارائه کند.

مقصودی با اشاره به اینکه وزیر صنعت،معدن و تجارت اعضای هیات مدیره شرکت‌های خودروسازی سایپا و ایران‌خودرو از ابتدای دولت آقای روحانی طی جدول زمانبندی شده شامل مشخصات کامل، مدرک تحصیلی، سن و شغل ارائه کند تا مشخص شود چه افرادی عضو هیات مدیره خودروسازان هستند، ادامه داد: میزان دریافتی حقوق سالیانه و هرگونه مزایای جانبی شامل بن کارت، اضافه کار، پاداش نقدی و غیر نقدی اعضای هیات مدیره و مدیرعامل دو شرکت مذکور به همراه اسامی شرکت‌های فرعی وابسته به دو خودروسازی سایپا و ایران‌خودرو که دولتی هستند ارائه شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اضافه کرد: همچنین لازم است آخرین ترازنامه مالی شرکت‌های مذکور را همراه با نمودار مقایسه‌ای از هزینه کرد تا فروش را ارائه کنند.وی با بیان اینکه اسامی شرکت‌های قطعه سازی بخش خصوصی که محصولات تولیدی خود را به این دو شرکت قطعه سازی مادر تحویل می‌دهند به همراه اسامی شهر، سال تاسیس شرکت و میزان فروش شرکت بر مبنای ریال  و مبلغ مطالبات شرکت‌های بخش خصوصی که قطعه به دو خودروساز تحویل می‌دهند ارائه شود، تصریح کرد: تعداد کارگران بیمه شده روز مزد از ابتدای دولت آقای روحانی در شرکت‌های قطعه سازی بخش خصوصی که قطعات را ارائه می‌کنند در جدول مشخص شده به همراه لیست دقیق هزینه هایی که به صورت فرهنگی، ورزشی و اجتماعی در طول مدت هزینه شده است با محل دقیق شهرهای مصرف شده در نمودار مقایسه‌ای سالیانه ارائه شود همچنین میزان دقیق قیمت تمام شده خودرو تولیدی را با ذکر اسم مطرح کنند؛ اگر واقعا مدعی هستند که در سال 2 هزار میلیارد متضرر می‌شوند آن را تعطیل کنند.

برای رفع مشکلات خودروسازان باید به نقطعه اصلی دست پیدا کنیم

نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین و خوشاب در مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه پاسخ سوالات مطرح شده را تحت عنوان یک سوال کلی مبنی بر عملکر خودروسازی‌های سایپا و ایران‌خودرو در چگونگی پاسخ به مطالبات داده شود، خاطرنشان کرد: باید به مشکل ایران خودرو و سایپا رسیدگی شود تا به نقطه نهایی اشکال برسیم و آن را برطرف کنیم، از دفاع از حق مردم کوتاه نمی‌آییم حتی به قیت تعطیلی این دو خودروسازی بزرگ.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 353
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران