پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 977 تاریخ : 1390/04/21-00:00:00
,17,
عزم جزم دولت برای ممنوعیت واردات میوه‌های لوکس

رجایی: برخی سفارش‌های ثبت شده برای واردات میوه، لغو می‌شود

عزم جزم دولت برای ممنوعیت واردات میوه‌های لوکس

رئیس کمیسیون کشاورزی از تصمیم وزارت کشاورزی و وزارت بازرگانی با واردات این‌گونه میوه‌ها استقبال کرد و گفت: واردات برخی میوه‌ها مانند توت‌فرنگی و انگور خارجی که

 
"عباس رجایی"  از لغو سفارش‌های ثبت شده برای واردات برخی میوه‌های لوکس خبر داد و گفت: برخی از میوه‌های موجود در بازار ما، مانند توت فرنگی و انگور خارجی میوه‌هایی لوکس هستند که واردات آنها نفعی برای کشور ندارد و دیر یا زود واردات آنها به کشور باید به طور کامل قطع می‌شد.

 نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی، افزود: وزارت بازرگانی و وزارت کشاورزی برای اجرای صحیح قانون افزایش بهره‌وری کشاورزی با همکاری یکدیگر، اقدام به لغو سفارش‌های ثبت شده برای واردات میوه‌های لوکس کرده‌اند که این اقدام قابل تقدیر است و امیدواریم این روند برای حمایت از باغداران داخلی تداوم پیدا کند.

 

واردات میوه‌هایی که نمونه آنها در کشور تولید می‌شود، باید متوقف شود

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس با بیان این که میوه‌های وارداتی به سه بخش میوه‌های لوکس، میوه‌های مورد نیاز و میوه‌های دارای نمونه داخلی تقسیم بندی می‌شوند، تأکید کرد: واردات میوه‌هایی که دارای نمونه داخلی هستند، بیشتر از هر نوع وارداتی برای کشور ضرر دارد، زیرا مستقیما با تولیدکنندگان داخلی سرو کار دارد و موجب زیان آنها می‌شود.

عضو کمیسیون جهاد اقتصادی همچنین افزود: سیب، پرتقال و انگور از جمله میوه‌هایی هستند که نمونه داخلی آنها در کشوربه اندازه کافی تولید می‌شود و از کیفیت مناسبی هم برخوردار است، به همین دلیل واردات این گونه میوه‌ها باید متوقف شود تا باغداران ایرانی زیان نبینند.

 

تأکید مقام معظم رهبری بر جلوگیری از واردات اقلام غیر ضرور

مقام معظم رهبری سال گذشته در دیدار خود با جمعی از مسئولان و نمایندگان کشور، بر لزوم ممانعت از واردات بی‌رویه کالاهای خارجی تأکید کردند. ایشان در سخنان خود اقلام وارداتی و واردات را به سه دسته تقسیم کردند که عبارت بود از: واردات کالاهای ضروری، واردات اقلام غیر ضرور و واردات اقلام لوکس.

مقام معظم رهبری در این دیدار به مسئولان کشور توصیه کردند برای حمایت از تولیدکنندگان و صنعتگران داخلی، تا حد ممکن از واردات کالاهای لوکس و غیر ضرور به کشور جلوگیری کنند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 281
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران