پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 465391 تاریخ : 1398/03/05-16:04:19
,17,
97 درصد از درآمد‌های مالیاتی محقق شد

معاون پژوهش و امور بین‌الملل سازمان مالیاتی:

97 درصد از درآمد‌های مالیاتی محقق شد

زمانی گفت: با شناسایی بیش از 2500 مورد فرار مالیاتی و 3 هزار مورد سوءاستفاده از کارت‌های بازرگانی، موفق به تحقق 97 درصدی درآمد‌های مالیاتی شدیم.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، احمد زمانی، معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و امور بین الملل سازمان مالیاتی با تشریح چشم انداز نظام مالیاتی امسال، گفت: تلاش نظام مالیاتی، به حداقل رساندن فرار مالیاتی با استفاده از ابزار‌های مختلف است.

وی در خصوص تحقق درآمد‌های مالیاتی سال 97، گفت: با توجه به گستردگی مشوق‌های مالیاتی در قالب احکام قانون برنامه ششم توسعه و قانون بودجه سال 1397، خروج آمریکا از برجام و بازگشت تحریم‌های مربوط به صادرات نفت، تحقق درآمد‌های مالیاتی پیش بینی شده دشوار به نظر می‌رسید، اما با عملکرد مناسب همکاران ما در سازمان امور مالیاتی کشور این امر محقق شد.
زمانی  افزود: سازمان بدون افزایش فشار مالیاتی بر مؤدیان و با انجام اقداماتی در خصوص مقابله با فرار مالیاتی، جلوگیری از پولشویی و وصول مطالبات دولت، شناسایی و کشف بیش از 2500 مورد فرار مالیاتی و 3000 مورد سوءاستفاده از کارت‌های بازرگانی از طریق بررسی تراکنش‌های بانکی مشکوک و پایگاه اطلاعات مؤدیان مالیاتی توانست 97 درصد درآمد‌های مالیاتی را محقق کند.
معاون پژوهش، برنامه ریزی و امور بین الملل سازمان مالیاتی در خصوص برنامه‌های سازمان به منظور مقابله با فرار مالیاتی، بیان کرد: اگرچه طی سال‌های گذشته برای مقابله با فرار مالیاتی و حرکت به سمت استقرار سیستم اطلاعات مالیاتی پیشرفته تلاش‌های زیادی شده است، اما همچنان این موضوع یکی از مشکلات مهم نظام مالیاتی کشور است. 
وی با بیان اینکه تلاش نظام مالیاتی، به حداقل رساندن فرار مالیاتی با استفاده از ابزار‌های مختلف است، گفت: درصدد هستیم با اقدامات و طراحی برنامه‌هایی به این مهم نائل آییم که مهمترین آن‌ها تقویت سیستم‌های اطلاعات مالیاتی کشور است. در این جهت در حال حاضر بیش از یک میلیارد و سیصد میلیون رکورد اطلاعاتی در سامانه‌های اطلاعاتی سازمان، ذخیره شده است که امید می‌رود با تقویت آن و بهره گیری در زمینه شناسایی و وصول مالیات، گام مهمی در کاهش فرار مالیاتی و وصول مالیات حقه دولت برداشته شود.
زمانی همچنین با اشاره به گستردگی، تنوع و تعدد معافیت‌ها و مشوق‌های مالیاتی، تصریح کرد: دولت و سازمان امور مالیاتی کشور برنامه‌هایی را برای بازنگری و ساماندهی نظام معافیت‌ها و مشوق‌های مالیاتی مدنظر قرارداده است که امید است با همراهی تمام نهاد‌های مسئول و تصمیم گیر در این خصوص، در سال جدید نتایج مفیدی حاصل شود. 


ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 281
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران