پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 467051 تاریخ : 1398/04/06-12:11:38
,13,
95 درصد پول گندمکاران پرداخت شد

مشاور وزیر جهاد کشاورزی:

95 درصد پول گندمکاران پرداخت شد

مجری طرح گندم کشور گفت: از ابتدای فصل برداشت تاکنون 5 هزار و 900 میلیارد تومان معادل 95 درصد پول گندمکاران با عاملیت بانک کشاورزی به حسابشان واریز شده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، اسماعیل اسفندیارپور افزود: از ابتدای فصل برداشت گندم تاکنون 3 میلیون و 600 هزار تن گندم به ارزش 6 هزار و 200 میلیارد تومان در اقلیم‌های گرم و خشک و معتدل خرید تضمینی شده است.

وی با اشاره به اینکه اکنون خرید تضمینی گندم در بیش از 20 استان کشور ادامه دارد، اظهار داشت: استان های خوزستان، گلستان و فارس با 290 هزار تن رتبه‌های اول تا سوم خرید گندم را به خود اختصاص داده‌اند.

به گفته مجری طرح گندم، خرید تضمینی گندم در استان های اقلیم گرم و خشک رو به پایان است و از ابتدای تیرماه جاری استان های اقلیم سرد نیز وارد چرخه خرید شده اند.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی اضافه کرد: شرکت بازرگانی دولتی ایران به عنوان متولی خرید تضمینی گندم به دلیل بالا بودن کیفیت، هر کیلوگرم گندم معمولی (نان) را با قیمت یک هزار و 728 تومان از کشاورزان خریداری می‌کند.

وی اضافه کرد: همچنین در این مدت 220 هزارتن بذر گندم کیفی از کشاورزان خریداری شده که مبلغ آن براساس نوع رقم و اینکه گندم آبی یا دیم است محاسبه می شود.

مجری طرح گندم کشور پیش بینی کرد که امسال تولید گندم بیش از 14.5 میلیون تن باشد زیرا به گفته او، طبق بند سه ماده 14 قانون برنامه و بودجه صنف و صنعت می‌توانند گندم مورد نیاز خود را خریداری کنند.

به گفته وی، بر اساس مصوبه شورای اقتصاد هرکیلوگرم گندم معمولی با افت چهاردرصد مفید و یک درصد غیرمفید یک هزار و 700 تومان و گندم دروم یک هزار و 770 تومان خریداری می‌شود.

خرید تضمینی گندم امسال از اواخر اسفند از شهرستان جیرفت واقع در جنوب کرمان آغاز شد و تا اواخر مهر در سراسر کشور ادامه خواهد داشت.

در سال زراعی 96 - 97 نزدیک به 9 میلیون تن گندم به ارزش بیش از 114 هزار میلیارد ریال با مبلغ مصوب هزار و 300 تومان و گندم دوروم هزار و 330 تومان خریداری شده بود.

وقوع سیل در ابتدای سال جاری تا 25 فروردین بیش از 13 هزار میلیارد تومان به تولیدکنندگان زیربخش های مختلف بخش کشاورزی خسارت وارد کرد که بیشترین خسارت‌ها مربوط به 200 هزار هکتار اراضی گندم و سه هزار میلیارد تومان خسارت به کشت و صنعت استان خوزستان بوده است.

طبق قانون، وزارت جهادکشاورزی هر سال باید در اواخر مرداد نرخ خرید تضمینی کارشناسی شده توسط دولت را تا پیش از آغاز فصل زراعی جدید ارائه و تا پایان شهریور نرخ‌ها به کشاورزان اعلام شود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 378
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران