پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 447742 تاریخ : 1397/11/11-14:58:38
,6,
95 درصد از خودروهای تولیدی کارخانه خزر به فروش رسید

رییس کارخانه خودرو سازی ایران و جمهوری آذربایجان:

95 درصد از خودروهای تولیدی کارخانه خزر به فروش رسید

رییس کارخانه مشترک خودروسازی ایران و جمهوری آذربایجان خزر گفت: بیش از یک هزار دستگاه خودروی سواری طی سال 2018 در این کارخانه تولید و 95 درصد آنها نیز به فروش رسید.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، امین آخونداف طی سخنانی در اجلاس دستاورد های اقتصادی جمهوری آذربایجان در سال های 2014 تا 2018 میلادی ، افزود: 40 درصد از خودروهای تولیدی این کارخانه از سوی نهادهای رسمی خریداری شده ولی 60 درصد دیگر را نیز مردم خریداری کرده اند که نشانگر قابلیت رقابت محصولات خزر است. 

وی افزود: کارخانه خودروسازی خزر، با مجموع سرمایه گذاری 25 میلیون منات در کوی صنعتی نفتچالا احداث شد.
آخونداف گفت: بر اثر فعالیت این کارخانه نزدیک به 200 نفر از ساکنان شهر نفتچالا واقع در 168 کیلومتر جنوب باکو اشتغال یافته و با افزایش تولید این رقم به 300 نفر خواهد رسید. 
وی افزود: خودروهای تولیدی کارخانه خزر مطابق با استانداردهای AVRO-5 و استاندارهای بین المللی ایمنی است. 
آخونداف همچنین اعلام کرد که در ماه فوریه سال 2019 میلادی خودروهای تولیدی پژو این کارخانه به فروش خواهد رسید و در حال حاضر برای تولید این مدل خودروها همه تجهیزات مورد نیاز در این کارخانه نصب شده است. 
وی افزود: کارخانه خزر همچنین برنامه ریزی کرده است در اواخر سال جاری میلادی بخشی از قطعات خودروهای این کارخانه را در جمهوری آذربایجان تولید کند. 
به گفته آخونداف، راه اندازی این کارخانه موجب شناخته شدن جمهوری آذربایجان بعنوان کشور تولید کننده خودروها شده است و برای خودروهای تولیدی خزر شماره BAN دریافت و وارد سیستم بین المللی شده است. 
وی افزود: بر اثر کارهای انجام گرفته در این زمینه جمهوری آذربایجان بعنوان کشور تولیدی کننده خودرو برای نخستین بار در ماه های اوت و سپتامبر سال 2018 میلادی با مساعدت سازمان جهانی تولید کنندگان خودرو در نمایشگاه بین المللی خودروسازی مسکو حضور یافت و در آن خودروهای تولیدی خزر به نمایش گذاشته شد.
کارخانه مشترک خودروسازی ایران خودرو و آذرماش جمهوری آذربایجان در کوی صنعتی نفتچالای این کشور واقع در 168 کیلومتری جنوب باکو در سال 2016 میلادی آغاز شده است. 
کارخانه مشترک خودروسازی خزر از بزرگترین واحد تولیدی این کوی صنعتی است و ظرفیت تولید آن 10 هزار خودروی سواری شامل مدل های مختلف است و شرکت ایران خودرو در این واحد تولیدی 25 درصد سهم دارد. 
این کارخانه در جریان سفر ماه مارس سال 2018 میلادی حسن روحانی رییس جمهوری ایران به جمهوری آذربایجان افتتاح شد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 391
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران