پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 935 تاریخ : 1390/04/20-00:00:00
,8,
همه زنبورداران کشور تا پایان سال بیمه می‌شوند

معاون تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی:

همه زنبورداران کشور تا پایان سال بیمه می‌شوند

معاون تولیدات دامی وزارت جهادکشاورزی گفت: تا پایان سال همه زنبورداران کشور بیمه می‌شوند.

 

به گزارش روز دوشنبه شبکه تحلیلی، خبری بانک و صنعت :سعادت الله عباسی افزود  : تعدادی از زنبورداران فعال از قبل بیمه تامین اجتماعی بودند و با اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها نیز از محل اعتبارات هدفمندشدن یارانه‌ها اعتباری در نظر گرفته شد که سازمان تامین اجتماعی کشور همه زنبورداران را تحت پوشش بیمه قرار دهد؛ فهرستی از تمام زنبورداران تهیه شده است و تا پایان سال همه زنبورداران کشور بیمه می‌شوند  .

وی خاطرنشان کرد: بیمه کندو و زنبور نیز از قبل در دستور کار صندوق بیمه کشاورزی بوده است و بیماریها، گرد و غبار و ریزگردها در بیمه محصولات کشاورزی تعریف شده است  .

وی درباره تاثیرات گرد و غبار در تولیدات زنبور عسل اظهار کرد: زنبور عسل وابسته به وضعیت جغرافیایی است و تغییرات آب و هوا، گرد و غبار برای زنبورها مشکلاتی ایجاد کرده که خوشبختانه توسط بیمه بخشی از این خسارات جبران می‌شود.

عباسی یادآور شد: در حال حاضر در کشور بیش از 65 هزار بهره‌بردار زنبور عسل و بیش از چهار میلیون و 500 هزار کلونی زنبور عسل وجود دارد که نزدیک به 50 هزار تن عسل در کشور تولید می‌شود با این حال میانگین تولید عسل از هر کندو پایین است.

وی افزایش تولید محصولات با کمک بخش خصوصی، برنامه‌های آموزشی و ترویجی و تقویت تشکلهای بخش خصوصی را از سیاست‌ها و برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی دانست.

عباسی خاطرنشان کرد: استان همدان رتبه هشتم کشور را از نظر تعداد کندو به خود اختصاص داده است.

وی تصریح کرد: این استان با هزار و 995 بهره بردار، 10 درصد بهره برداران کشور را تشکیل می دهد، همدان دارای 170 هزار کلونی است که سه و 39 صدم درصد از کلونی های کشور را شامل می‌شود.

وی تولید عسل استان را در سال گذشته 920 تن دانست که 2 درصد عسل کشور را تولید می‌کند.

معاون تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی سرانه تولید عسل در این استان را 516 گرم و سرانه مصرف را 60 گرم دانست.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 339
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران