پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 93 تاریخ : 1390/03/08-00:00:00
,8,
بازار مشترک اتکایی بیمه و بورس  تشکیل می شود

تا پایان سال؛

بازار مشترک اتکایی بیمه و بورس تشکیل می شود

جواد فرشباف‌ ماهریان گفت : با تشکیل این بازار مشترک ،سرمایه‌گذاران بورس می‌توانند quotation mark ریسک‌ quotation mark خریداری کنند.

رییس ‌کل بیمه مرکزی تحریم‌ها را مانع پوشش اتکایی فعالیت‌های اقتصادی کشور ندانست و از تشکیل بازار مشترک اتکایی بیمه و بورس تا پایان سال خبر داد.

به گزارش روز یکشنبه شبکه تخصصی بانک و صنعت، وی اظهار داشت : دولت از طریق ستاد تدابیر اقتصادی بیمه مرکزی قصد ایجاد بازار مشترک داخلی را به منظور افزایش پویایی این بیمه‌ها در صنعت بیمه دارد و به همین خاطر بازار مشترک اتکایی بیمه و بورس تشکیل خواهد شد.
فرشباف‌ماهریان افزود: سرمایه‌گذاران بورس در بازار مشترک اتکایی، ریسک بیمه را می‌خرند و در واقع ریسک صنعت بیمه به بازار سرمایه منتقل می‌شود.
وی گفت: بازار مشترک اتکایی حساب ویژه‌ای است که اگر اعضا متناسب با سرمایه‌گذاری خود با خسارتی روبرو شوند تا حد قابل توجهی تامین‌کننده نیاز آن‌ها خواهد بود و در صورت روبرو نشدن با خسارت سود مناسبی کسب می‌کنند.
فرشباف ، اجرای سیاست‌های کارآمد دولت ، حذف نظام تعرفه‌ ای و دستوری قیمت‌گذاری را در توسعه صنعت بیمه موثر دانست و گفت : این روند در کشورهای توسعه‌یافته بیش از 10 سال طول ‌کشید ، اما در کشور ما در مدت کوتاهی اجرا شد و امروزه رقابت شرکت‌های بیمه، تعیین‌کننده نرخ‌ حق بیمه‌هاست.
فرشباف ماهریان اظهار داشت : فرایند حذف تعرفه ها پنج ‌ساله و شامل دو سال نخست برای حذف تعرفه‌ها و سه سال بعد استقرار نظام نظارت مالی و ایجاد نهاد نظارتی مناسب در این صنعت است.
رییس‌کل بیمه مرکزی گفت: هم اکنون شاخص انحصار بازار بیمه ایران از 10 هزار به 2200 کاهش یافته است که امیدواریم با ادامه اصلاح نظام تعرفه‌ ای و تمرکززدایی ، به 1800 برسد.
رییس‌کل بیمه مرکزی بر مقررات‌زدایی در صنعت بیمه تاکید کرد و گفت : در پژوهشکده بیمه طرحی در دست بررسی است تا مقررات کنونی که با مقررات متناسب با اصل 44 تعارض دارند، حذف شود و قوانین جدید را تدوین می کنیم.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 266
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران