پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 467679 تاریخ : 1398/04/17-11:45:23
,5,
9200 میلیارد تومان هزینه انتقال آب خزر به فلات مرکزی

9200 میلیارد تومان هزینه انتقال آب خزر به فلات مرکزی

بهروز مرادی مدیر عامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران: انتقال آب به سمنان برای مصارف شرب ‌و صنعتی است که اجرای آن 9200 میلیارد تومان هزینه دارد که طی 4 سال با طی 160 کیلومتر از مسیر عبور خط لوله انتقال نفت نکا-ری اجرایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار بانک و صنعت ، بهروز مرادی مدیر عامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران در نشست خبری امروز دوشنبه 16 خرداد، با اعلام خبر وارد مدار شدن نیروگاه سردشت طی روزهای آتی، اظهار داشت: در راستای کمک به پایداری برق کشور، نیروگاه برقابی سردشت وارد مدار می‌شود.

مرادی افزود: با اتمام عملیات اجرایی خط انتقال برق، یکی از پیش نیازهای راه اندازی نیروگاه سد سردشت به بهره برداری رسید و امکان اتصال نیروگاه سردشت به شبکه برق سراسری در آینده‌ای نزدیک میسر شد.

وی گفت: ظرفیت نصب نیروگاه سردشت 3 واحد 50 مگاواتی و در مجموع 150 مگاوات بوده و توان تولید 421 گیگاوات ساعت برق در سال را دارد که پیش بینی می‌شود اولین واحد آن در زمان پیک مصرف برق وارد مدار شده و 2 واحد دیگر پس از آن و تا پایان مرداد به بهره برداری برسد.

مدیر عامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران درباره انتقال آب خزر به فلات مرکزی اظهار داشت: اجرای این طرح منوط به مطالعات اکوسیستم دریایی و مدیریت پساب، بحث جنگل و محیط زیست و نیز مباحث اجتماعی و اقتصادی است.

مرادی گفت: انتقال آب برای مصارف شرب ‌و صنعت است که اجرای آن 9200 میلیارد تومان هزینه دارد که طی 4 سال با طی 160 کیلومتر از مسیر عبور خط لوله انتقال نفت نکا-ری اجرایی می شود.

وی خاطرنشان کرد: این خط انتقال قرار است سالانه 200 میلیون متر مکعب آب را به فلات مرکزی ارسال کند.

مردادی با بیان اینکه تخصیص آب از خزر به سمنان تصمیم حاکمیتی است، افزود: تمام موارد لحاظ شده و هیچ راهی جز انتقال آب نبوده است، استان سمنان اولین استانی است که کلیه چاه‌های غیرمجاز مسدود شده و تمام راه‌های صرفه جویی آب را رفته‌اند و در نهایت وزارت نیرو به این تصمیم رسیده است.

 

اخبار مرتبط


 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 259
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران