پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 449177 تاریخ : 1397/11/28-19:29:52
,17,5,
90 درصد تجهیزات جایگاه های عرضه سوخت داخلی سازی است

مدیرعامل مرکز مطالعات و برنامه ریزی جایگاه های عرضه سوخت خبر داد:

90 درصد تجهیزات جایگاه های عرضه سوخت داخلی سازی است

مدیرعامل مرکز مطالعات و برنامه ریزی ج های عرضه سوخت گفت: حدود 90 درصد تجهیزات ج های عرضه سوخت (بنزین، گازوییل و گاز) داخلی سازی شده که امکان صادرات آنها به کشورهای همسایه فراهم است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، علی منشی عصر امروز (یکشنبه) در نشست خبری که در آستانه برگزاری دومین نمایشگاه بین المللی جایگاه های سوخت و صنایع وابسته برپا شده بود، افزود: حدود هفت هزار جایگاه عرضه سوخت در کشور وجود دارد که بازار کار گسترده ای را برای صنایع مرتبط با آنها ایجاد می کند.

منشی یادآوری کرد 70 شغل و حرفه با صنعت جایگاه های عرضه سوخت مرتبط است و فرصت های سرمایه گذاری در این صنعت از ساخت جایگاه تا تامین تجهیزات مختلف را شامل می شود.

 عمر بیش از 35 سال 75 درصد جایگاه ها

مدیرعامل مرکز مطالعات و برنامه ریزی جایگاه های عرضه سوخت گفت: برخی تجهیزات جایگاه های عرضه سوخت از فناوری پایینی برخوردار بوده و به سرمایه گذاری کمی نیاز دارند که این موضوع، جذابیت سرمایه گذاری در این صنعت را افزایش می دهد.

وی اضافه کرد: بیش از 75 درصد جایگاه های عرضه سوخت عمر بیش از 35 سال دارد و به نوسازی، تعمیر و تعویض تجهیزات نیازمند است. 

 نمایشگاه بین المللی سوخت با حضور 65 شرکت داخلی و خارجی 

 دومین نمایشگاه بین المللی جایگاه های سوخت و صنایع وابسته از دوم تا پنجم اسفندماه در مرکز نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می شود.

مدیرعامل مرکز مطالعات و برنامه ریزی جایگاه های عرضه سوخت اعلام کرد: 60 شرکت داخلی و پنج شرکت خارجی از ترکیه، ژاپن و مالزی در این نمایشگاه شرکت می کنند.

وی تاکید کرد شرکت های خارجی با وجود فشارها و تحریم های آمریکا در نظر دارند در این نمایشگاه حضور می یابند. 

منشی اضافه کرد: هیات هایی از کشورهای همسایه مانند عراق و افغانستان نیز با هدف آشنایی با دستاوردهای صنعت جایگاه های عرضه سوخت ایران و خرید تجهیزات از این نمایشگاه بازدید می کنند.

 تمایل کشورهای همسایه برای همکاری با ایران

مدیرعامل مرکز مطالعات و برنامه ریزی جایگاه های عرضه سوخت به تمایل شرکت های خارجی برای همکاری با ایران اشاره کرد و گفت: پارسال نمایندگان شرکت های لوک اویل و گازپروم روسیه از این نمایشگاه بازدید کردند.

منشی با بیان اینکه کشورهای همسایه تمایل زیادی برای استفاده از تجربه ها و خرید تجهیزات از ایران دارند، اضافه کرد: با شرکت های عراقی، افغانستانی و عمانی مذاکراتی شده و حتی چند جایگاه عرضه سوخت در عراق به دست شرکت های ایرانی در حال ساخت است.

رونمایی از تجهیزات جدید 

این مسوول به رونمایی از تجهیزات بومی سازی شده جایگاه های عرضه سوخت مانند «دستگاه اندازه گیری مخازن ذخیره سازی فرآورده های نفتی» در حاشیه این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: اندازه گیری مخازن جایگاه های عرضه سوخت تاکنون به صورت چشمی و با تجهیزات قدیمی انجام می شد که دقت لازم را نداشت.

قائم مقام مرکز مطالعات و برنامه ریزی جایگاه های عرضه سوخت نیز در این نشست خبری اعلام کرد: جایگاه های عرضه سوخت حدود 70 هزار نفر اشتغال مستقیم و هزاران شغل به طور غیرمستقیم ایجاد می کند.

رضا رضایی ادامه داد: نخستین همایش فرصت های سرمایه گذاری در جایگاه های عرضه سوخت نیز در حاشیه این نمایشگاه برگزار می شود.

دومین نمایشگاه بین المللی جایگاه های سوخت و صنایع وابسته از دوم تا پنجم اسفندماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران آماده استقبال از بازدیدکنندگان است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 492
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران