پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 497089 تاریخ : 1398/11/06-09:55:15
,17,6,
85 درصد قطعات خودرو داخلی‌سازی شده است

یک مقام مسئول:

85 درصد قطعات خودرو داخلی‌سازی شده است

دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو گفت: امیدواریم بتوانیم با خودکفایی در تولید مواد اولیه، داخلی سازی قطعات خودروها را از 80 درصد به 90 درصد برسانیم.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، مهدی صادقی نیارکی، سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صمت گفت: سیاستگذاری‌های دولت و وزارت صمت باید در جهت حمایت از تولید داخل و ترجیح تولید داخل باشد که الان هم این روش پیاده می‌شود؛ به نحوی که قانون و الزامات قانونی و نظام تعرفه‌ای و تجربه‌ها اهرم‌های ما برای حمایت و ترجیح تولید داخلی است.

وی یکی از اهداف وزارت صمت را توسعه و تعمیق تولید داخل ذکر کرد و افزود: در حوزه مواد اولیه، نشستی با انجمن تولید فولاد داشتیم برای تولید انواع ورق و در حال مبادله مشخصات هستیم و امیدواریم زودتر به عقد قرار داد برسیم.

نیارکی گفت: در نهضت داخلی سازی و ساخت داخل اهداف کیفی و کمی داریم که در بخش کیفی افزایش عمق تولید دیده شده است و الویت وزارت صمت هم افزایش عمق تولید داخلی است.

همچنین در این برنامه، مازیار بیگلو، دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو نیز گفت: صنعت قطعه سازی خودرو از بیش از 60 صنعت خروجی می‌گیرد و این صنعت جزو اولین صنایعی است که توانست 3 میز خودکفایی به دست بیاورد که در این 3 میز خودکفایی 99 قطعه خودرو را قطعه سازان توانستند داخلی سازی کنند.

وی با بیان این که نمی‌شود میزان داخلی سازی و تولید داخلی خودرو را با درصد مشخص کرد، گفت: 25 درصد ارز بری خودرو برای ورقه بدنه است و بسیاری از مواد پلی مری ما هنوز وارداتی است یعنی ما وابسته به صنایع مواد اولیه هستیم و امیدواریم با توجه به ظرفیت‌هایی که وجود دارد بتوانیم با خودکفایی در تولید مواد اولیه، داخلی سازی قطعات خودروها را از 80 درصد به 90 درصد برسانیم.

بیگلو گفت: همه این‌ها با همت قطعه سازان و خودروسازان و وزارت صمت و دولت ممکن شده است و اگر این اقدامات از 5 سال پیش صورت گرفته بود الان به نتایج خیلی بهتری رسیده بودیم.

همچنین فرامرز رستگار دبیر سندیکای صنعت مخابرات ایران نیز گفت: بحث ما فقط قطعه نیست بلکه تجهیز هم هست و در سال 97 در شبکه ثابت مخابرات 70 درصد تجهیزات داخلی بود و در شبکه موبایل حدود 30 درصد که با برنامه ریزی‌هایی که کردیم در سال 98 با وجود مشکلات توانستیم داخلی سازی را در شبکه ثابت به 85 درصد برسانیم و در شبکه موبایل هم بین 40 تا 45 درصد تجهیزات داخلی استفاده کنیم.

رستگار با بیان این که هنوز ارتباط مستقیم صنعت با دانشگاه‌ها مطلوب نیست گفت: در حوزه مخابرات و آی سی تی آنچه که فناوری روز است به مذاق ما نزدیک‌تر است و فارغ التحصیلان دانشگاهی هم با فناوری‌های نو انس بیشتری دارند و اتفاقاً با پیشرفته‌تر شدن فناوری فاصله ما به نسبت دوره قبل از کشورهای پیشرو کمتر شده برای این که شبکه‌های مخابراتی مبتنی بر نرم افزار شده که کار را آسان‌تر کرده است.

او گفت: البته در تولید داخل باید توجه به عمق تولید و کیفیت و میزان داخلی سازی داشت و باید برای تولید داخل و بومی تعریفی کرد که از مونتاژ آن را جدا کند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 356
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران