پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 826 تاریخ : 1390/04/17-00:00:00
,17,
نرخ بلیط  اتوبوس  گران شد،

گرانی در خدمات شهری،

نرخ بلیط اتوبوس گران شد،

در جهان امروز که جهان پیشرفته علم و تکنولوژی " فناوریهای نوین" است و به تناسب همین پیشرفت ها نیز خدمات رسانی به شهروندان از اهمیت خاصی برخوردار است، اصول اولیه افزایش هر نرخ هر گونه خدمت رسانی آن است

 

چند سالی است که بسیار مد شده است که شهرداران کشورمان برای الگو گیری در عرصه شهرداری و شهرسازی و حفظ شهرها و نیز حفاظت، حراست و نگهداری هم چنین زیباسازی شهرها به مراکز کشورهای اروپایی مسافرت های یک هفته و دو هفته و کمترو بیشتر دارند.

این سفرها که البته و انشا الله مبارک آقایان و بعضی خانم های شهردار و شورای شهر باشد " اگر چه شوراها با حضور خود در عرصه شهری به عقیده نویسنده هزینه های بسیار افزایش داده اند یا حداقل خدمات این حوزه به اندازه هزینه ها نیست" ، اما دستاورد چنین مسافرت های لوکس و پرهزینه ای که نباید افزایش نرخ ها باشد.

ما به هیچ وجه حسود نیستیم ، سفرهای اروپایی و آسیایی به مالزی و .... گوارای وجود، اما تلاش تان این باشد که هزینه های شهروندان را کم کرده یا ثابت نگهدارید و در مقابل خدمت رسانی و حفظ شهر را ارتقا بدهید.!

از زمستان سال 1389 که طرح هدفمندسازی یارانه در کشور به مورد اجرا در آمد و به گمان نگارنده طرح بسیار خوبی است ، اگر چه در کوتاه مدت " 3 تا 4 ساله " با خود مشکلاتی به همراه دارد، اما  بسیاری از بخش های کشور به خصوص آن بخشی که خیلی با دولت همخوانی صددرصدی ندارند، به نوعی از این معبر سود استفاده را برده و هر از گاهی نسبت به افزایش قیمت های اقدام می کنند.

دولت هم باید بیش از این ها هشیار باشند که این افزایش نرخ ها ، بدون آنکه خدمتی اضافه شود، کمر شهروند با می شکند و باعث نارضایتی عمومی می شود که البته باید برای آن چاره اندیشی جدی و عاجل کرد.

در یکی ، دو هفته اخیر در کلان شهر تهران به یکباره نرخ کرایه اتوبوس اعم از " بی آر تی " و " با آر تی " و .... دو برابر " صددر صد گرانی " شد  و نرخ بلیط مترو یک سفره از 240 تومان به 300 تومان افزایش یافت ، بدون آنکه هیچ اتفاقی در خدمات رسانی این وسایل عمومی ایجاد شود.

معمولا و اصولا و معقولا درکشورهای پیشرفته ،قبل از گرانی نرخ هر نوع خدمتی ، ابتدا یک دستی به سر و روی آن خدمت  کشیده و تغییراتی در آن ایجاد می شود تا در صورت گران کردن نرخ ها ، شهروندان واکنش نشان ندهند، یا حداقل ابراز رضایتی کنند که اگر مثلا نرخ کرایه اتوبوس از 100 تومان به 200 تومان افزایش یافت، حداقل تعداد اتوبوس ، نوع خودروها ، کولر در گرمای تابستان، بخاری در سرمای زمستان و دهها خدمت دیگر ارایه می شود و شهروندان عنوان ، قانع باشند به اینکه 300 تومان برای یک یا دوایستگاه مترو یا 200 تومان برای یکی ، دو یا چند ایستگاه اتوبوس ارزشش را دارد، " همه  شهروندان که با پرداخت 200 یا 300 تومان از ابتدا تا انتهای مسیر مسافرت نمی کنند که این قیمت را نرخ های دیگر مقایسه کنند.

ما که یکی از استفاده کنندگان مستمر این سیستم های نقلیه عمومی هستیم  و خودروی خود را به اسما جلاله قسم فقط برای موضوع آلاینده ها در تهران کمتر روانه خیابان های شهر می کنیم، عقیده داریم که 50 تومان برای اتوبوس های کهنه ، بدون کولر با بوهای بد بنزین و گازوییل  و اخلاق تند و اغلب بد برخی راننده ها و یا ازدحام و دزدی در مترو " منظور عدم امنیت است" و .... زیاد است ، حالا چگونه است که شهرداری و شورای شهر با این همه کارشناس و مسوول و سفر رفته و دنیا دیده ، این مساله کوچک را احساس نمی کنند، حیرت انگیز است.

در هر حال به عنوان یک رسانه و یک روزنامه نگار وظیفه و رسالتی بر عهده ما است و خواهد بود که با این گونه تحلیل ها و نوشته های منعکس می کنیم، باشد که مسوولان امر در بهبود وضعیت شهری و خدمت به مردم و جلوگیری از گرانی های بی مورد دقت نظر بیشتری داشته باشند.

اینکه شهردار تهران و مجموعه شهرداری های نواحی خدمات زیادی در چند سال اخیر کرده اند بر کسی پوشیده نیست که در جای خود تمجید کرده ایم و تحلیل های مناسب شرایط را نوشتیم ، اما اگر مشکلی هم مشاهده شد ، بازگو خواهیم کرد ، باشد که دست اندر کاران و خدمتگذاران با دقت و وسواس عمل کنند و اجازه ندهند به شهروندان اجحاف شود که تکلیف شرعی دفاع از حقوق حقه مردم است.

                                                               سردبیر

                                                   جمعه  / 17 تیر ماه سال 1390



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 274
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران