پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 451619 تاریخ : 1397/12/25-18:12:41
,5,
82 درصد از ذخایر نفتی میدان‌های مشترک خلیج فارس برداشت شد

یک مسوول شرکت نفت فلات قاره:

82 درصد از ذخایر نفتی میدان‌های مشترک خلیج فارس برداشت شد

مدیر امور فنی شرکت نفت فلات قاره ایران از برداشت 82.8 درصد ذخایر نفتی قابل استحصال میدان‌های مشترک فلات قاره (خلیج فارس) خبر داد و گفت: این مقدار برداشت، نشان‌دهنده توجه به برداشت حداکثری از میدان‌های مشترک در دوره‌های مختلف این شرکت است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از وزارت نفت، زریر گودرزی با تشریح اقدامات انجام شده برای توسعه میدان های مشترک خلیج فارس اظهار داشت: شرکت نفت فلات قاره ایران، مسئولیت بهره‌برداری از 42 میدان مشتمل بر 30 میدان نفتی و 12 میدان گازی را عهده‌دار است که از این میان، تاکنون 18 میدان نفتی و 2 میدان گازی توسعه یافته‌اند.

مدیر امور فنی شرکت نفت فلات قاره ایران اضافه کرد: 14 درصد ذخایر گازی قابل استحصال این شرکت تاکنون برداشت شده است.
وی افزود: تاکنون 60 درصد ذخایر نفت قابل استحصال هم برداشت شده که میزان این شاخص در بخش ذخایر نفتی مشترک حدود 82.8 درصد است.
به گفته گودرزی، در مجموع 721 حلقه چاه نفت و گاز در شرکت نفت فلات قاره ایران موجود است که از این میان، حدود نیمی از چاه‌ها در مدار تولید قرار دارند و بالغ بر 25 درصد تولید نفت این شرکت با استفاده از پمپ‌های درون‌چاهی صورت می‌گیرد.
مدیر امور فنی شرکت نفت فلات قاره ایران ادامه داد: هزینه‌های خدمات و سرویس‌های حفاری خود را در سال 97 نسبت به سال‌ 92 به یک‌سوم کاهش یافته است.

تعیین تکلیف 3 بسته کاری طرح نگهداشت و افزایش توان تولید نفت فلات قاره

مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران نیز از تعیین‌تکلیف سه بسته کاری طرح نگهداشت و افزایش توان تولید نفت این شرکت خبرداد و با اشاره به امضای قرارداد پروژه سیری (سیوند و اسفند) با پتروایران در مهرماه امسال، گفت: تکلیف بسته‌های کاری میدان‌های رشادت و رسالت نیز مشخص شده است.
حمید بورد افزود: مذاکرات میدان رشادت با قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص) دنبال می‌شود و مناقصه میدان رسالت نیز برگزار شده و برنده مناقصه به‌زودی اعلام می‌شود.
این مقام مسئول درباره فعالیت در پروژه تکمیل ان‌.جی.‌ال خارک هم با اشاره به تاخیرهای ناشی از برخی مشکلات حقوقی گفت: با توجه به فعالیت پیمانکار و تجهیز کارگاه‌ها در منطقه، سال 98، سال پرکاری برای این پروژه خواهد بود.
مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران از تسویه بخش عمده بدهی‌های شرکت به پیمانکاران در آستانه سال جدید خبر داد و ادامه داد: خوشبختانه با وجود تنگناهای اقتصادی و فشارهای بین‌المللی بر صنعت نفت، برنامه تولید تکلیفی این شرکت در سال 97 به طور کامل محقق شد و ضمن تثبیت تولید، در تزریق آب و گاز نیز عملکرد مطلوبی داشتیم.
طرح نگهداشت و افزایش توان تولید در میدان‌های نفتی در حال بهره‌برداری کشور مشتمل بر 33 پروژه است که 29 پروژه در بخش خشکی و چهار پروژه در بخش فراساحل (سیری، فروزان، رسالت و رشادت) را شامل می‌شود. قرارداد نگهداشت و افزایش توان تولید میدان‌های نفتی سیوند و اسفند (سیری) مهرماه امسال بین شرکت نفت فلات قاره ایران و شرکت پتروایران امضا شد؛ قراردادی که بر اساس آن مقرر شد ظرف 20 ماه، تولید نفت از این میدان‌ها حدود 16 هزار بشکه در روز افزایش یابد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 331
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران