پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 494174 تاریخ : 1398/09/05-12:57:13
,10028,10029,
8100 تخت بیمارستانی به مراکز درمانی کشور اضافه می‌شود

وزیر بهداشت:

8100 تخت بیمارستانی به مراکز درمانی کشور اضافه می‌شود

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: تا پایان امسال 8100 تخت بیمارستانی با کمک خیران در سطح کشور با اولویت مناطق محروم به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، سعید نمکی روز سه شنبه در حاشیه افتتاح طرح ملی هر خانه یک پایگاه سلامت که در شهر محمدیه قزوین انجام شد در جمع خبرنگاران افزود:در حال حاضر هزار طرح بهداشتی و درمانی، آموزشی و خوابگاهی با رقمی بیش از 30 هزار میلیارد ریال در سطح کشور آماده افتتاح است که بخشی از آن توسط خیران و بخشی نیز اعتبارات دولتی اجرا شده است.

وی با بیان اینکه این طرحها از این هفته تا پایان سال افتتاح و راه اندازی می شوند، اضافه کرد: در این راستا هر هفته 50 طرح با اولویت مناطق محروم و کم برخوردار بهرهبرداری خواهد شد.

نمکی ادامه داد: این اولین بار در تاریخ کشور است که هشت هزار و 100 تخت بیمارستانی راهاندازی میشود و پیش از این بالاترین تعداد تختهای بهره برداری شده در طول یک سال چهار و هزار و 500 تخت بوده است.

وی در خصوص اجرای طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع نیز اظهار داشت: تحقق این طرح مهم که به عنوان یک رهبر، مجموعه عظیم درمان و مراقبت از بیمار را اداره خواهد کرد نیازمند شکل گیری پرونده الکترونیک سلامت است که خوشبختانه در بهار امسال رونمایی شد و یک ریل گذاری برای اجزای دیگر این طرح بود.

نمکی همچنین در خصوص مشکلات مالی دانشگاههای علوم پزشکی افزود: خوشبختانه تاکنون مشکل عمده‌ای را در دانشگاههای علوم پزشکی و تامین دارو و خدمت رسانی نداشته ایم و کسری منابع مالی نیز به مطالبات ما مربوط است که در همین راستا پیگیر تخصیص سهم مورد نظرمان از سازمان برنامه و بودجه هستیم.

وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی  همچنین با اشاره به طلب 10 هزار میلیاردی از سازمان تامین اجتماعی نیز افزود: این موضوع نیز در هفته های گذشته به طور مرتب با نشستهای مشترک با مسئولان این سازمان در حال پیگیری است تا در آینده نزدیک حداقل  بخشی از آن تامین شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز سه شنبه برای افتتاح طرح ملی هر خانه یک پایگاه سلامت به شهر محمدیه در استان قزوین سفر کرده بود.

این طرح به منظور اجتماعی کردن سلامت و جلب مشارکت مردم در تامین و ارتقای سلامت ابتدا به صورت آزمایشی در شهرهای محمدیه، کاشان و سمنان اجرا می شود و در آینده نزدیک در همه شهرهای کشور اجرایی خواهد شد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 222
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران