پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 810 تاریخ : 1390/04/16-00:00:00
,20,
امسال حدود 300 هزار صندلی در دانشگاهها خالی است

معاون وزیرعلوم:

امسال حدود 300 هزار صندلی در دانشگاهها خالی است

معاون دانشجویی وزیر علوم، تحقیقات و فن آوری گفت: پیش بینی می شود با توجه به توسعه ظرفیت دانشگاه ها امسال حدود 300 هزار صندلی خالی داشته باشیم.

 ملاباشی در پنجمین گردهمایی دانشجویان ایرانی فعال خارج از کشور افزود: سال گذشته حدود 200 هزار صندلی خالی در دانشگاهها داشتیم.

وی گفت: بر اساس برنامه پنجم توسعه کشور دانشگاه ها می توانند با داشتن امکانات اضافی و با اخذ هزینه های آموزشی و پژوهشی از داوطلبان ، افزایش ظرفیت داشته باشند.

آقای ملاباشی افزود: از این طریق ادامه تحصیل برای بسیاری افرادی که به خارج از کشور می روند در داخل کشور فراهم می شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته حدود 60 هزار نفر در دوره کارشناسی ارشد و شش هزار نفر در دوره دکتری پذیرش شدند افزود: پیش بینی می شود پذیرش دانشجویان ارشد امسال به حدود 100 هزار نفر و دکتری نیز به 10 هزار نفر افزایش یابد.

آقای ملاباشی افزود: در دوره های دکتری ، برای به روز شدن ارتباطات علمی و انجام کارهای پژوهشی، دوره هایی تحقیقاتی شش تا 9 ماه در وزارت علوم ،‌ پیش بینی شده وتوسعه یافته است.

وی گفت: از برگزاری اینگونه دوره های کوتاه مدت به جای بورسهای چهار ، پنج ساله استقبال می کنیم و سال گذشته حدود 750 نفر به این دوره ها و فرصت های تحقیقاتی اعزام شدند.

آقای ملاباشی افزود: پیش بینی می شود تا پایان برنامه پنجم پذیرش در دوره های کارشناسی ارشد و دکتری به حد لازم صورت گیرد.

وی گفت: انتقال دانشجویان ایرانی خارج از کشور در دوره های کاردانی به کارشناسی بدون هیچ دغدغه های انجام می شود.

وی با اشاره به تحصیل 60 تا 70 هزار ایرانی در خارج از کشور گفت: اگر همه این افراد به صورت یکجا درخواست انتقال به داخل کشور برای ادامه تحصیل در دانشگاههای داخلی را بدهند، بدون هیچ مشکلی در مدت دو هفته آنها را به دانشگاههای هم رده منتقل خواهیم کرد تا در داخل کشور ادامه تحصیل دهند.

در ادامه این نشست تعدادی از دانشجویان بخشی از مشکلاتشان از جمله میزان ارز دریافتی ، جذب اعضای هیأت علمی ، اشتغال ، بورسیه ، رنکینگ دانشگاهها و ادامه تحصیل در دانشگاههای داخلی را بیان کردند.

پنجمین گردهمایی دانشجویان فعال ایرانی خارج از کشور با شعار "معنویت و توسعه مخاطب" از امروز در مجتمع فرهنگی آموزشی آدینه آغاز به کار کرد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 329
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران