پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 805 تاریخ : 1390/04/15-00:00:00
,10,
با وجود رشد مجدد نرخ دلار آزاد : قیمت ها در بازار کامپیوتر کاهش یافت

با وجود رشد مجدد نرخ دلار آزاد : قیمت ها در بازار کامپیوتر کاهش یافت

تهران - شبکه تحلیلی خبری باک و صنعت : بازار خرید و فروش کالاهای مختلف که طی ده روز گذشته، با وجود رشد نرخ دلار آژاد، دستخوش کاهش شد.


البته فعالان بازار کامپیوتر این موضوع را از قبل پیش بینی کرده بودند و به همین دلیل، اکثر فعالان بازار از کاهش قیمت ها به دلیل کاهش نرخ دلار خودداری کردند هرچند بسیاری از فعالان این بازار نرخ کالاهای خود را کاهش دادند. ولی طی دو تا سه روز گذشته پس از کاهش 10 تا 20 هزار تومانی قیمت ها در بازار لپ تاپ و همچنین کاهش 2 درصدی قیمت تجهیزات کامپیوتری، ناگهان قیمت دلار روند صعودی در پیش گرفت.
به گفته میرآخوندی، یکی از فعالان بازار لپ تاپ، از روز پنجم تیرماه که نرخ دلار آزد به کف خود در مدت اخیر (یک هزار و 140 تومان) رسیده بود، پیش بینی می شد که چنین اتفاقی موقتی است و به همین دلیل، فعالان بازار از کاهش قیمت ها خودداری کردند. ولی پس از گذشت چند روز ناچار شدند برای ایجاد تعادل در بازار قیمت کالاهای خود را کاهش دهند.
به گفته وی، طی چهار تا پنج روز اخیر، قیمت ها در بازار اقلام کامپیوتری در حدود 2 درصد و در بازار لپ تاپ در حدود 10 تا 30 هزار تومان کاهش یافته است که این موضوع تا حدودی باعث تغییر حال و هوای بازار شده است.
محمد سلامی، یکی دیگر از فعالان بازار نیز با بیان این مطلب که طی روز گذشته قیمت دلار آزاد مجددا از یک هزار و 140 تومان به مرز یک هزار و 200 تومان رسیده است گفت: بروز این اتفاق قطعا باید رشد مجدد قیمت ها را در پی داشته باشد. ولی به دلیل رکود حاکم بر بازار و شرایط نامساعد آن، رشد مجدد قیمت نه تنها جلوی وارد شدن ضرر به فعالان بازار را نمی گیرد، بلکه باعث می شود بازار دچار مشکل چند دستگی قیمت شود. چرا که فعالان بازار برای ایجاد تغییر در روند قیمت ها به طور هماهنگ عمل نمی کنند و هر کس ساز خود را می زند.
بیک، یکی دیگر از فعالان بازار نیز با تایید خبر کاهش قیمت ها در بازار کامپیوتر گفت: متاسفانه طی روزهای اخیر بازار شرایط بی ثباتی داشته و عوامل مختلفی بر ایجاد تغییرات در بازار تاثیر گذاشته اند. وی می گوید: به احتمال زیاد، مجددا دولت برای کاهش نرخ ارز تلاش می کند ولی از نظر من روزهای پر فراز و نشیبی را پیش رو داریم.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 289
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران