پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 804 تاریخ : 1390/04/15-00:00:00
,7,
 بازار طلا تحت نفوذ شاخص های اقتصادی جهان!

بازار طلا تحت نفوذ شاخص های اقتصادی جهان!

داده های اقتصادی ضعیف از چین و نگرانی های مداوم درباره اقتصاد اروپا، چشم انداز بازار نفت و طلا را نسبت به دو هفته گذشته، مثبت کرده است.

به گزارش روز چهار شنبه شبکه تحلیلی خبری بانک و صنعت : بی ثباتی در بازارهای مالی جهان، رشد روزافزون نرخ تورم و سیاستهای نامناسب پولی، بازارهای تجاری را نامتعادل کرده و باعث شده تا سرمایه گذاران در سردرگمی به سر برند.همین مسائل باعث شده تا طلا به عنوان معتبرترین کالا و امن ترین مکان برای معاملات سرمایه گذاران شناخته شده و همراه با افزایش حجم معاملات، بهای این فلز گرانبها نیز، خود به خود، افزایش باید.
عده ای از تحلیلگران بر این باورند که در ماه جاری(جولای) محیط برای رشد نرخ طلا مساعد خواهد بود و تا پایان ماه جولای بهای طلا احتمالا تا سطح 1550 دلار در هر اونس خواهد رسید.

برپایه این گزارش، بهای پلاتین نسبت به دو هفته گذشته به بالاترین سطح رسید و با نرخ 1739 دلار و 50 سنت در هر اونس معامله شد.
قیمت پالادیوم نسبت به سه هفته گذشته افزایش یافت و به 774 دلار و 75 سنت در هر اونس رسید.
سرمایه گذاران در حال تماشای عملیات معدن فریپورت مک موران در اندونزی و اعتصاب های معادن طلای اصلی در آفریقای جنوبی هستند و در انتظار هرگونه اختلال در تولیدات جاری این معادن و واکنش بازارهای طلای جهان می باشند، تا براساس آن حجم معاملات و نرخ طلا را تغییر دهند.

گزارش سایت طلا می افزاید، از دیگر عواملی که در این هفته بازار طلا را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد، گزارش اشتغال ایالات متحده است.
در روز جمعه شاخص اشتغال آمریکا اعلام خواهد شد که انتظار میرود، شاهد یک افزایش اندکی در تعداد اشتغال در ماه ژوئن (ماه گذشته) نسبت به ماه قبل، خواهیم بود و به احتمال خیلی زیاد بر بازار طلا تاثیر گذاشته و شاهد نوسانات بهای این فلز گرانبها خواهیم بود.

شایان ذکر است، بهای نفت خام برنت در روز گذشته افزایش یافت.
نگرانی در مورد تعدیل رشد اقتصادی در چین و تداوم مشکلات بدهی در منطقه یورو و رشد ذخایر نفتی آمریکا، باعث افزایش بهای نفت شد.
بهای نفت خام برنت با رشد 27 سنت، به 113 دلار و 88 سنت در هر بشکه رسید و در مقایسه با روز دوشنبه دو دلار رشد کرد.
قیمت نفت خام آمریکا نیز با افزایش 50 سنت، با نرخ 97 دلار و 39 سنت در هر بشکه معامله شد.
داده های اقتصادی ضعیف از چین و نگرانی های مداوم درباره اقتصاد اروپا، چشم انداز بازار نفت را نسبت به دو هفته گذشته، مثبت کرده است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 370
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران