پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 801 تاریخ : 1390/04/15-00:00:00
,7,
اخذ مالیات برارزش افزوده سکه از بازار به زودی نخواهد بود

اخذ مالیات برارزش افزوده سکه از بازار به زودی نخواهد بود

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور با تاکید بر اینکه اخذ مالیات برارزش افزوده سکه در مرحله بازار در آینده نزدیک نخواهد بود، گفت: مردم با آسودگی خاطر نسبت به خرید یا ف

 

علی عسکری با تاکید بر اینکه اخذ مالیات بر ارزش افزوده سکه در بازار به زودی اتفاق نخواهد افتاد، گفت: مالیات بر ارزش افزوده در مراحل بعدی فروش به جز مرحله فروش سکه توسط بانک مرکزی فعلا اجرایی نخواهد شد و این کار در آینده نزدیک انجام نمی شود.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور تاکید کرد: با توجه به این امر بهتر است که مردم با آسودگی خاطر نسبت به خرید یا فروش سکه های خود در بازار طبق قیمتهای مرسوم خرید و فروش اقدام کنند.

وی با تاکید برانیکه فعلا اخذ مالیات برارزش افزوده سکه از مبدا فروش یعنی بانک مرکزی آغاز شده است، عنوان کرد: در حال حاضر برنامه دیگر به جز اخذ مالیات برارزش افزوده سکه به جز جای که سکه در مرحله اولیه عرضه می شود، نداریم.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه سایر بخشهای خرید و فروش سکه مشمول پرداخت این نوع مالیات نیستند، عنوان کرد: به کار به دلیل جلوگیری از سو استفاده های احتمالی در بازار صورت گرفته است.

عسکری تاکید کرد: سکه هایی که در بازار خرید و فروش می شوند مشمول مالیات بر ارزش افزوده نیستند تا احیانا سوء استفاده از این حیث صورت نگیرد.

وی خاطرنشان کرد: سازمان مالیاتی قصد دارد که طلافروشان کاملا به نظام مالیات بر ارزش افزوده وارد شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، با اجرای اخذ مالیات بر ارزش افزوده سکه در اولین مرحله فروش، قیمت سکه هایی که در شعب بانکی از سوی بانک رکزی عرضه می شد، به شدت افزایش یافت به نحوی که قیمت بانکی سکه ها از قیمت بازار بیشتر شد.

براین اساس بانک مرکزی مخالفت صریح خود را به اجرای این طرح اعلام کرد و رئیس کل بانک مرکزی نیز اعلام کرد که افزایش قیمت دولتی سکه نسبت به قیمت بازار آزاد به منزله وجود حباب در بازار سکه است.

اما در نهایت با استعلام بانک مرکزی از معاونت حقوقی ریاست جمهوری و پاسخ آنها به این استعلام مبنی بر اینکه بانک مرکزی مشمول پرداخت مالیات بر ارزش افزوده است، این بانک موظف به پرداخت مالیات بر ارزش افزوده شد.

هم اکنون با گذشت مدت زمانی از اجرای این طرح، قیمتهای سکه در بازار از قیمتهای بانکی بالاتر رفته و حباب قیمتی در این خصوص از میان رفته است.

براین اساس امروز نرخ مالیات بر ارزش افزوده 4 درصدی سکه طرح جدید 16 هزار و 400 تومان، نیم بهار 8 هزار و 200 تومان و ربع بهار 4 هزار و 640 تومان است.

عسکری در عین حال تاکید کرده است: در خصوص مالیات بر ارزش افزوده سکه و طلا تاکنون چیزی دریافت نشده است.

براین اساس بانک مرکزی موظف بود که تا 15 تیرماه سال جاری یعنی امروز گزارش وضعیت را ابراز کند، همچنین باید اظهارنامه های خود را برای فصل اول سال ارائه کنند و اگر به تکالیف قانونی در این ارتباط عمل نشود 10 درصد جریمه اعمال خواهد شد و اگر اصلا پرداخت نشود 40 درصد کل مالیات قابل بخشش نیست.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 275
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران