پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 400108 تاریخ : 1397/08/03-14:29:23
,14,
800 کارگاه مرمت تا پایان سال راه اندازی می‌شوند

800 کارگاه مرمت تا پایان سال راه اندازی می‌شوند

هادی احمدی روئینی گفت: یک‌هزار و 200 کارگاه مرمت در کشور فعال است و 800 کارگاه جدید هم تا پایان سال راه اندازی می‌شوند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت؛ هادی احمدی روئینی سرپرستی اداره کل حفظ و احیاء بناها، بافت‌ها و محوطه‌های تاریخی گفت: ما چند نوع بنای در حال مرمت در ایران داریم؛ بناهای مشارکتی که مالک و ساکن این بناها مردم هستند و بخشی از بناها که در زیر مجموعه و تملک سازمان میراث فرهنگی کشور قرار دارد. 

وی تشریح کرد: به تعبیر دیگر، تعدادی بنا یا خانه تاریخی که مردم خودشان به صورت شخصی مرمت می‌کنند و آن دسته از بناها که با نظارت یا مشارکت مالی ما مرمت می‌شود و به این ترتیب تعداد کارگاه‌های فعال در کشور به یک‌هزار و 200 می‌رسد. 
احمدی گفت: ظرفیت کنونی ما تا 2 هزار کارگاه است که به محض تخصیص اعتبار، 800 کارگاه هدفگذاری شده دیگر به تعداد کارگاه‌های فعال اضافه خواهند شد. 
وی با اشاره به این که در صورت تامین اتبار و تخصیص بودجه دولتی ظرفیت بیشتری برای فعال شدن کارگاه‌های مرمت در کشور وجود دارد، ادامه داد: طرح برپایی هشت هزار کارگاه مرمت به منظور اشتغال فراگیر به دولت ارائه شد و برای اجرای آن تنها نیازمند حمایت مالی هستیم. 
مدیرکل حفظ و احیای بناهای تاریخی گفت: ما از نظر نیروی فنی، هیچ محدویتی نداریم زیرا نیروی فارغ التحصیل آماده به کار و استادان باتجربه زیادی داریم و با اجرایی شدن این طرح ها میراث فرهنگی تنها روی آنها نظارت خواهد داشت. 
وی یادآورشد: در شرایط مالی کنونی که برای مرمت بناهای تاریخی با محدودیت اعتبار مواجهیم اولویت ما فقط بناهای اضطراری مثل مسجد جامع ساری، علاء الدوله سمنانی، پل‌ها، مسجد جامع و مسجدشیخ لطف الله اصفهان هستند هرچند دست کم در هر استان یک بنا داریم که نیاز فوری به مرمت دارد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 333
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران