پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 225099 تاریخ : 1395/06/20-15:14:53
,10028,10032,10034,
800 درصد زندانیان حاشیه نشین اند

رئیس سازمان زندانها:

800 درصد زندانیان حاشیه نشین اند

رئیس سازمان زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور گفت: حدود 80 درصد زندانیان و خانواده های آنها در مناطق حاشیه ای و سکونتگاه های غیر رسمی سکونت دارند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت رئیس سازمان زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور گفت: حدود 80 درصد زندانیان و خانواده های آنها در مناطق حاشیه ای و سکونتگاه های غیر رسمی سکونت دارند.

 اصغر جهانگیر روز شنبه در آیین تکریم از خدمات مدیرکل سابق زندان های استان کرمان و معرفی مدیرکل جدید این اداره کل افزود: سکونت مددجویان و خانواده آنها در مناطق حاشیه ای و سکونتگاه های غیر رسمی موجب تاثیر بر سلامت این افراد می شود.

وی گفت: سال گذشته بیش از 270 هزار نفر از لحظه ورود به زندان ها تحت درمان قرار گرفتند و اگر به یک زندانی توجه نشود و بیمار در زندان باقی بماند در ارتباط با سایر زندانیان می تواند شرایط خطرناکی را برای جامعه ایجاد کند.
وی خدمات زندان ها را خدماتی بهداشتی، درمانی و برای کل جامعه دانست و افزود: افرادی که وارد زندان می شوند دارای مشکلات روحی و جسمی هستند.
رئیس سازمان زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی بیان کرد: جمع زیادی از مددجویان زندان ها معتاد به مواد مخدر هستند که این موضوع، کار در حوزه اصلاحی و تربیتی را دشوارتر می کند و از این رو قرنطینه ها در ورودی زندان ها توسعه یافته است.
وی گفت: سال گذشته 150 هزار نفر از طریق سم زدایی ترک اعتیاد داده شدند تا در زندان شرایط اصلاح و تربیت آنها فراهم شود.
جهانگیر اظهار کرد: برنامه های آموزشی در زندان ها در ابعاد مختلف به عنوان یک اصل در دستور کار قرار گرفته است و معتقدیم هرچه آگاهی بخشی شود نگاه مثبت به مددجویان و خانواده آنها تسری می یابد.
وی گفت: آگاهی بخشی به مددجویان باعث می شود این افراد پس از آزادی، نقش مثبت در جامعه بر عهده بگیرند و از این رو برنامه های سواد آموزی در زندان ها دنبال می شود.
وی افزود: اجرای برنامه های سوادآموزی از ابتدایی تا دیپلم در زندان ها کمک می کند که محیط زندان به محیط تربیتی تبدیل شود.
رئیس سازمان زندانها به اجرای برنامه های قرآنی در ندامتگاه ها اشاره کرد و گفت: اجرای این برنامه ها نگاه فرهنگی و قرآنی را در زندان ها محقق کرده است.
وی بیکاری را مقدمه بزهکاری دانست و ادامه داد: دوره های حرفه آموزی در زندان ها به منظور ایجاد اشتغال برای مددجویان پس از آزادی راه اندازی شده است و تلاش می شود هر مددجو، حداقل یک حرفه تخصصی را در دوره حبس فرا بگیرد تا پس از آزادی بتواند حرفه ای برای خود داشته باشد.
وی تصریح کرد: خانواده زندانیان نباید زندانی باشند، اگر نگاه مردم را تغییر ندهیم ممکن است مردم نگاهی که به زندانی دارند را به خانواده زندانیان نیز داشته باشند.
جهانگیر گفت: از طریق انجمن های حمایت زندانیان در راستای کمک به خانواده مددجویان زندان ها تلاش می شود اما پوشش کامل امکان پذیر نیست.
وی با اشاره به اینکه زندانبانی کار سخت و پیچیده ای است گفت: نگاه مردم به زندان و زندانبانی نگاهی محکم است و شاید نتوان به راحتی مسائل زندان ها را برای جامعه تشریح کرد که این موضوع بر دشواری این اقدام می افزاید. 
وی تاکید کرد: باید فرهنگ صلح، سازش و گذشت را در مردم توسعه دهیم و شرایطی را ایجاد کنیم تا بی جهت افراد پایشان به مراجع قضایی و زندان باز نشود و زندان برای زمانی باشد که ضرورت داشته باشد.
رئیس سازمان زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز تاکید دارند که زندان باید به صورت ضرورت مطرح شود.
وی با تاکید بر اینکه بدهکاران مالی نباید در زندان ها باشند گفت: باید در رسیدگی به قرارهای تامین و کفالت توجه ویژه ای از سوی مراجع قضایی صورت گیرد.
وی با بیان اینکه سال گذشته 201 هزار نفر از افرادی که وارد زندان ها شده اند متاهل بوده اند افزود: حجم جمعیتی زندانها باید متناسب با جمعیت باشد تا افرادی که وارد زندان می شوند متناسب با قواعد اجرایی مورد برنامه های اصلاحی و تربیتی قرار گیرند.
جهانگیر همچنین به بالا بودن آمار جرائم مواد مخدر در استان کرمان اشاره کرد و گفت: این آمار به صورت میانگین در کشور 43 تا 44 درصد جمعیت زندانیان است که این میزان در استان کرمان بالای 60 درصد است.
وی خاطرنشان کرد: میانگین متهمان مواد مخدر در سطح کشور 22 درصد است که این میزان در استان کرمان 30 درصد است.
وی گفت: استان کرمان در عرصه مدیریتی مدیران خوب و نمونه ای را نه فقط در کشور بلکه در جهان اسلام معرفی کرده که نمونه آن سردار سلیمانی است.
در این آیین از خدمات علی ولی نیا تقدیر و رمضان امیری به عنوان مدیرکل جدید زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی استان کرمان معرفی شد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 246
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران