پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 797 تاریخ : 1390/04/15-00:00:00
,2,
سرمایه بانک مسکن به 30 هزار میلیارد ریال افزایش یافت

سرمایه بانک مسکن به 30 هزار میلیارد ریال افزایش یافت

در پی برگزاری مجمع عمومی فوق العاده بانک مسکن ، سرمایه بانک با تصویب اعضای مجمع عمومی فوق العاده از 14 هزار به 30 هزار میلیارد ریال افزایش یافت.

به گزارش روز چهارشنبه شبکه تحلیلی ، خبری بانک و صنعت،  نشست مجمع عمومی عادی سالیانه بانک نیز که به منظور بررسی عملکرد سال مالی منتهی به پایان اسفند ماه 1389 برگزار شد، صورت های مالی سال89 اعم از ترازنامه و صورتحساب سود و زیان با اظهار نظر مقبول حسابرسی توسط اعضای مجمع به تصویب رسید.
بر اساس این گزارش ، در این نشست که با حضور دکتر اصغر ابوالحسنی - معاون بانک و بیمه وزارت امور اقتصادی و دارایی، اعضای مجمع عمومی بانک ، حسابرس مستقل و بازرس قانونی و مدیران بانک مسکن برگزار شد، دکتر ابوالحسنی از تمامی مدیران و کارکنان بانک مسکن به دلیل همکاری با دولت در زمینه پرداخت تسهیلات طرح مسکن مهر قدردانی کرد.
وی در این خصوص تصریح کرد : بانک مسکن در طرح مسکن مهر همسویی بسیارخوبی با سیاست های دولت داشته و عامل مهم در اجرای موفق این طرح که یکی از شاخصه های خدمت دولت به مردم است ،کارکنان بانک مسکن می باشند.
دکتر ابوالحسنی افزود : مشارکت بانک مسکن در طرح مسکن مهر نشان داد که سیستم بانکی می تواند در خدمت اهداف اجتماعی و اقتصادی جامعه گام بردارد که از نمونه های بارز آن می توان به کنترل بخشی از تورم کشور با تلاش کارکنان و مسوولان بانک مسکن اشاره کرد.
معاون بانک و بیمه وزارت امور اقتصادی و دارایی در ادامه سخنان خود اظهار داشت : بخشی از ثبات ایجاد شده در بخش مسکن نتیجه تلاش کارکنان بانک مسکن و خدمت در طرح مسکن مهر است که لازم است با الگو گیری از بانک مسکن در سایر بخش ها نیز ثبات نسبی ایجاد شود.
وی افزود : مسوولان و کارکنان بانک مسکن تمام تلاش خود را در جهت تحقق اهداف مسکن مهر به کار بستند و توانستند به عنوان تنها بانک در سیستم بانکی کشور ، علم اجرای موفق این طرح را برافراشته و با این اقدام رسالت خود را در خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی تحقق بخشند.
بر اساس این گزارش ، در نشست مجمع عمومی عادی سالیانه بانک مسکن قدرت اله شریفی - مدیر عامل بانک مسکن - با تشریح گزارش عملکرد بانک در سال 89 در خصوص نقش اجتماعی فعالیت های این بانک گفت : پذیرش مسوولیت اعطای تسهیلات به متقاضیان طرح مسکن مهر به عنوان تنها بانک عامل یکی از مهمترین فعالیت های بانک به منظور تحقق نقش اجتماعی بانک در جامعه است ، زیرا این طرح از مهمترین و وسیع ترین برنامه های دولت در جهت خانه دار کردن دهک های کم درآمد جامعه می باشد .
مدیر عامل بانک مسکن با تشریح عملکرد بانک در بخش صورت سود و زیان گفت : سود بانک طی سال 89 نسبت به سال قبل52 درصد افزایش یافته است.
وی در ادامه افزود : بانک مسکن با تخصیص 5 درصد از2 درصد سپرده های قرض الحسنه برای هزینه های امور فرهنگی و آموزش و پرورش، اقدام به احداث دو مدرسه در مناطق محروم کشور نموده است.
شریفی تدوام پرداخت تسهیلات مسکن مهر ، نوآوری در ارائه محصولات جدید بانکی و حضور بیشتر در عرصه های بانکدار ی بین الملل ر ا از مهمترین اهداف سال جاری این بانک عنوان کرد.
شریفی همچنین در خصوص دلایل درخواست افزایش سرمایه گفت : برای ادامه روند پرداخت تسهیلات و اصلاح نسبت سرمایه و افزایش توان تسهیلات دهی ضروری است سرمایه بانک افزایش یابد .
شایان ذکر است ، مجمع عمومی عادی و فوق العاده بانک مسکن با حضور نمایندگان وزارتخانه های راه و شهرسازی ، امور اقتصادی و دارایی، صنایع و معادن ، کشاورزی ، تعاون و بازرگانی و همچنین نمایندگان بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی برگزار شد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 341
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران