پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 795 تاریخ : 1390/04/15-00:00:00
,14,
اختصاص 5 میلیارد یورو تسهیلات ارزی به مناطق نمونه گردشگری گیلان

اختصاص 5 میلیارد یورو تسهیلات ارزی به مناطق نمونه گردشگری گیلان

امید عزیزی با اعلام این خبر در رابطه با سایر موارد پیشنهادی این سازمان به هیأت دولت در گفتگو با خبرنگار بنااظهار داشت: علاوه بر این اختصاص 50 میلیارد ریال جهت تأمین بخشی از زیرساخت‌های مناطق نمونه گر

مدیر کل میراث فرهنگی استان گیلان اب اختصاص 5 میلیارد یورو تسهیلات به مناطق نمونه گردشگری استان خبر داد.

به گزارش روز چهارشنبه شبکه تحلیلی ، خبری بانک و صنعت،  وی یکی دیگر از پیشنهادات این اداره کل را در رابطه با خرید کشتی و شناورهای گردشگری خواند و گفت: در رابطه با خرید کشتی و شناورهای گردشگری نیز پیشنهاد شده است با مشارکت بخش خصوصی، وزارت امور اقتصاد و دارایی و سازمان بنادر و کشتی‌رانی از سوی بانک مرکزی تسهیلات ارزی اختصاص پیدا کند.

عزیزی همچنین در رابطه با طرح‌های مطالعاتی استان گیلان در حوزه گردشگری اظهار داشت: مطالعه و اجرای ساماندهی آرامگاه دکتر معین، دکتر حشمت و شیخ‌ زاهد گیلانی با مشارکت استان طی سال‌های 90 و 91 پیشنهاد شده است که مورد مطالعه و اجرا و ساماندهی قرار گیرد.

این مقام مسوول در میراث فرهنگی گیلان همچنین از اختصاص اعتبار جهت مرمت و ساماندهی بناهای تاریخی و بافت‌های شاخص استان خبر داد و گفت: در راستای مرمت و ساماندهی بناهای تاریخی استان پیشنهاد شده است مبلغ 50 میلیارد ریال به این موضوع اختصاص یافته با اولویت شهر تاریخی ماسوله با مشارکت استان به میزان 60 درصد میراث فرهنگی و 40درصد استان گیلان طی سال‌های 90 تا 93 است.

وی در رابطه با موزه روستایی گیلان نیز گفت: پیشنهاد شده است به منظور تکمیل موزه روستایی گیلان تا پایان برنامه 5 ساله از اعتبارات عمرانی توسط سازمان میراث فرهنگی و اعتبارات جاری استان در سال 90 اعتباری در این رابطه اختصاص یابد.

همچنین به منظور ساماندهی مجموعه آرامگاه میرزا کوچک‌خان طی سال‌های 90 تا 92 با مشارکت استان به نسبت یک سوم مبلغ 15 میلیارد ریال اختصاص پیدا کند.

مدیر کل میراث صنایع‌دستی و گردشگری گیلان همچنین از پیشنهادی برای احداث سه کمپینگ گردشگری در محدوده سه شهر استان که فاقد کمپینگ گردشگری هستند نیز طی طی سال‌های 90 تا 91 خبر داد.

وی در ادامه در رابطه با تأمین ساختمانی برای اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری گیلان گفت: به منظور تأمین ساختمانی برای اداره کل میراث فرهنگی،‌صنایع‌دستی و گردشگری گیلان از طریق فروش زمین میراث فرهنگی واقع در دهکده ساحلی بندر انزلی و تجهیز توسط سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از دیگر پیشنهادات ما به کارگروه فرهنگ و هنر استان است.

عزیزی همچنین در رابطه با تأمین تسهیلات بانکی اظهار داشت: در رابطه با تأمین تسهیلات بانکی پیشنهاد کرده‌ایم یارانه‌ای با سود حداقل جهت تأمین 2 هزار میلیارد ریال از منابع سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با همکاری و تعیین عاملیت بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اختصاص پیدا کند.

همچنین باقیمانده سهمیه مصوب بانک‌های اقتصادی زودبازده و کارآفرین طی سال‌های 84 تا 88 نیز تأمین شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گیلان همچنین در رابطه با پیشنهادات حوزه صنایع‌دستی این اداره کل به کارگروه فرهنگ و هنر اظهار داشت: در راستای حفظ صنایع‌دستی استان چندین پیشنهاد در حوزه صنایع‌دستی نیز به کارگروه فرهنگ و هنر هیأت دولت در گیلان در دست داریم از جمله تجهیز و راه‌اندازی موزه تخصصی صنایع‌دستی در مرکز استان توسط سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری که ساختمان آن توسط استان تأمین می‌شود، اختصاص مبلغ 35 میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه از محل منابع بانک‌ها برای کمک به اجرای طرح‌های خود اشتغالی و اشتغالزایی صنایع‌دستی،‌ گردشگری و میراث فرهنگی با همکاری بانک مرکزی و تعیین عاملیت بانک اعطاء کننده تسهیلات.

همچنین در راستای حفظ و احیاء بناهای تاریخی که برای بهره‌برداری به عنوان تأسیسات گردشگری، کارگاه‌های صنایع‌دستی و موزه توجیه اقتصادی دارند، مبلغ 300 میلیارد ریال تسهیلات ارزانقیمت با کمک یارانه سود 8 درصد از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تأمین خواهد شد و طی سال‌های 90 تا 92 از سوی بانک مرکزی اختصاص خواهد یافت.

وی در پایان خاطر نشان کرد: اختصاص مبلغ 5 میلیارد ریال جهت مطالعه، ایجاد و تجهیز موزه حضرت آیت‌الله بهجت (ره) در فومن نیز پیشنهاد شده است که این پیشنهادات پس از ارائه در جلسه هیأت دولت استان مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت و متعاقباً مصوبات آن نیز ابلاغ خواهد شد.




ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 374
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران