پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 754 تاریخ : 1390/04/14-00:00:00
,8,
احتمال واگذاری بلوکی سرمایه گذاری صنعت و معدن

از سوی مدیرعامل اعلام شد:

احتمال واگذاری بلوکی سرمایه گذاری صنعت و معدن

مدیرعامل سرمایه گذاری صنعت و معدن از واگذاری احتمالی سهام این شرکت در راستای اجرای سیاست های بانک مرکزی خبرداد و گفت: کلیه بانک ها و از جمله بانک صنعت و معدن موظف

 

به گزارش روز سه شنبه شبکه تحلیلی، خبری بانک و صنعت :حسین زارعی با اشاره به الزام همه بانک های کشور به فروش و واگذاری شرکت های انتفاعی و با در نظر گرفتن سیاست های بسته سیاستی نظارتی سال 90 بانک مرکزی اظهار داشت: بانک صنعت و معدن نیز در راستای اجرای مفاد این بسته اقدامات لازم در این خصوص را از طریق واگذاری بلوکی سهام سرمایه گذاری صنعت و معدن انجام خواهد داد که البته توزیع مالکیتی سهام شرکت می تواند به بهبود عملکرد شرکت منجر شود.
وی در رابطه با وضعیت بورس طی روزهای آینده هم خاطر نشان کرد: هر چند طبق روال سالهای گذشته پیش بینی ها بر این بود که بازار بهتری را در این فصل از سال شاهد باشیم، اما انتظار می رود در بسیاری از صنایع بورسی از جمله صنعت فلزی و معدنی و صنعت پترو شیمی بازدهی مناسبی نصیب سهامداران شود.
این مقام مسئول با اشاره برنامه های شرکت برای اصلاح پرتفوی تصریح کرد: هدف اصلی ما کوچک سازی پرتفوی غیر بورسی و افزایش حجم پرتفوی بورسی است. از این رو دو اقدام اساسی در دستور شرکت قرار گرفته است.
زارعی افزود: نخست اینکه شرکت هایی که توان و ظرفیت انتقال آنها به فرابورس وجود دارد را با اصلاح ساختار آماده پذیرش کنیم.در این راستا اقدامات لازم برای خروج برخی شرکت ها از ماده 141 قانون تجارت انجام شده و بطور مثال شرکت آبفر به تازگی از ماده 141 خارج شده و با برخی اصلاحاتی که صورت خواهیم داد تا قبل از پایان سال جاری آماده ورود به فرابورس خواهد شد.
وی ادامه داد: در خصوص شرکتهایی که سهامدار عمده نیستیم برنامه فروش را از طریق مزایده را دنبال می کنیم که اقدامات و مذاکرات لازم به تدریج انجام و واگذاری انجام خواهد شد. به عنوان مثال فروش 12 درصد از سهام شهر صنعتی کاوه که با حدود 5 میلیارد تومان سود همراه بود و گزارش شفاف سازی آن به بورس نیز ارسال شد از این دست واگذاری ها محسوب می شود.
مدیرعامل سرمایه گذاری صنعت و معدن در خصوص آخرین وضعیت شرکت هم توضیح داد: بهای تمام شده سرمایه گذاری ها 350 میلیارد تومان است که 272 میلیارد تومان آن مربوط به پرتفوی بورسی و 78 میلیارد تومان مربوط به پرتفوی غیر بورسی شرکت است . همچنین بالغ بر 45 میلیارد تومان ذخیره کاهش ارزش سرمایه گذاری در حسابها منعکس شده است.
به گفته زارعی اولین پیش بینی سود هرسهم نیز برای سال مالی منتهی به 31 شهریور جاری 180 ریال بوده که البته بسیار محافظه کارانه است، چرا که در دوره 9 ماهه منتهی به31 خرداد 90 تقریباً کل این مبلغ محقق شده درحالی که سود بسیاری از شرکت هایی که وزن عمده ای در پرتفوی شرکت دارند مثل ایران خودرو ،سیمان فارس خوزستان و لیزینگ رایان سایپا به دلیل بر گزار نشدن مجامع آنها در عملکرد 9 ماهه منظور نشده است.
وی در برابر سئوالی که مربوط به وضعیت مطالبات این شرکت بورسی بود پاسخ داد: مطالبات شرکت های سرمایه گذاری عمدتاً شامل سود تقسیمی شرکت های سرمایه پذیر است که با چالش کمتری در حال وصول است و اگر در مواردی مشکلی وجود داشته باشد با همکاری مدیریت پیگیری امور تخلفات بورس این فرایند تسهیل شده است.در حال حاضر نیز بیش از 70 درصد از مطالبات سود سهام در مهلت قانونی تعیین شده در قانون تجارت وصول شده است.
زارعی در خصوص بدهی های شرکت هم گفت: در یک سال گذشته سود سهام کلیه سهامداران بجز سهامدار عمده بطور کامل تسویه شده است. سهامدار عمده همواره از فعالیت شرکت در بازار حمایت کرده و در وصول سود سهام خود بیشترین همکاری را داشته اما با وجود این موضوع شرکت در یکسال و نیم گذشته حدود 50 میلیارد تومان بابت مطالبات سود سهام سهامدار عمده پرداخت کرده است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 230
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران