پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 352705 تاریخ : 1397/04/30-17:58:15
,15,
75 درصد حجم اقتصاد فضایی در کشورهای صاحب فناوری فضایی در دست بخش خصوصی است

رییس سازمان فضایی ایران:

75 درصد حجم اقتصاد فضایی در کشورهای صاحب فناوری فضایی در دست بخش خصوصی است

رییس سازمان فضایی ایران با اشاره به اهمیت حضور بخش خصوصی در عرصه فضایی کشور، گفت: 75 درصد حجم اقتصاد فضایی در کشورهای صاحب فناوری فضایی در دست بخش خصوصی است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات؛ مرتضی براری رییس سازمان فضایی ایران به اتفاق هیاتی شامل برخی اعضای شورای عالی فضایی، مرکز پژوهش‌های مجلس، نمایندگانی از بخش خصوصی و اپراتورهای تلفن همراه در پژوهشکده سامانه‌های ماهواره پژوهشگاه فضایی ایران حضور یافتند و از دستاوردهای ماهواره‌ای این پژوهشکده دیدار کردند.

مرتضی براری رییس سازمان فضایی ایران در این دیدار با بیان اینکه، در کشورنیروهای انسانی ارزشمندی در حوزه فضا توسط مراکز دانشگاهی آموزش دیده‌اند، گفت: در حال حاضر نیزنوبت صنایع و بخش خصوصی است که با ورود به عرصه فضا در تقویت و توسعه فعالیت‌های فضایی کشور همکاری کنند.
وی تصریح کرد: امروزه، در دنیا، حوزه فضایی بستر اشتغال و کسب و کار شده  و کاملا اقتصادی است، بطوریکه 75 درصد حجم اقتصاد فضایی در کشورهای صاحب این فناوری در بخش خصوصی است و سهم دولت‌ها  35 درصد است.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، با تاکید به اینکه وزارت ارتباطات تجربه سرمایه‌گذاری موفق بخش خصوصی در  حوزه ICT را دارد، گفت: بطوریکه ورود بخش خصوصی در حوزه اپراتورهای تلفن همراه، نتایج بسیار خوبی را دربر داشته است.
وی افزود: ما در تلاش هستیم تا بستر لازم را برای ورود بخش خصوصی در عرصه فضایی کشور و سرمایه‌گذاری در این حوزه را برای آنها فراهم کنیم و بدین منظور تعاملات متعددی با بانک‌های دولتی و خصوصی، اپراتورها و سایر شرکت‌های خصوصی داشته‌ایم و به‌طور جدی، کارها را پیگیری می‌کنیم.
براری از جمله این امور را صدور پروانه مخابرات ماهواره‌ای اعلام کرد که در دستور کار کمیسیون تنظیم مقررات قرار دارد و این کار را نقطه عطفی در ورود بخش خصوصی در حوزه فضایی کشور و سرمایه‌گذاری در این بخش عنوان کرد.
رییس سازمان فضایی تصریح کرد: از جمله دغدغه‌های ما این است که تصدی‌گری در حوزه فضا را رها کرده و تا جایی که بخش خصوص ورود پیدا کند، از جمله در بخش اپراتوری فضایی، کار را به این بخش محول کنیم.
وی افزود: دولت تلاش می‌کند براساس سند چشم‌انداز و برنامه ششم توسعه، فعالیت‌های حوزه فضایی کشور را توسعه دهد و در این جهت، سازمان فضایی ایران حمایت صد در صدی از پروژه‌های فضایی را ادامه می دهد و تلاش می‌کنیم مراکز فضایی کشور در کل زنجیره فضایی فعال باشند.

دستاوردهای فضایی هنگامی برای مردم ارزشمند است که در زندگی آنها قابل لمس باشد
در ابتدای این دیدارنیز، حسین صمیمی رییس پژوهشگاه فضایی ایران با اشاره اهمیت دستاوردهای فضایی در زندگی مردم، گفت: دستاوردهای فضایی هنگامی برای مردم ارزشمند است که در زندگی آنها قابل لمس باشد و از این رو، توسعه خدمات فضایی و کاربردهای فضاپایه باید تقویت شود.

وی در تشریح فعالیت‌های پژوهشکده سامانه‌های ماهواره گفت: این پژوهشکده یکی از واحدهای پژوهشی پژوهشگاه فضایی ایران است که در خصوص راهبری پروژه‌های طراحی و ساخت ماهواره‌های مخابراتی و سنجشی فعالیت می‌کند.

صمیمی تصریح کرد: پروژه‌های مهمی در این زمینه، مانند پروژه‌های ماهواره مخابراتی ناهید 1و ناهید 2 و پروژه ماهواره سنجشی سها و همچنین شبیه‌ساز ماهواره در پژوهشکده سامانه‌های ماهواره به انجام رسیده یا در دست اجرا است و در اجرای این پروژه‌ها، ارتباطات و همکاری‌های خوبی با مراکز دانشگاهی و نیز بخش خصوصی دارد.
وی افزود: نیروی انسانی جوان و متخصص و نخبه این پژوهشکده و مجموعه پژوهشگاه فضایی ایران، سرمایه انسانی ارزشمندی در پیشبرد فعالیت‌های این مرکز هستند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 233
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران