پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 736 تاریخ : 1390/04/13-00:00:00
,17,
تبادل انرژی با کشور های شمالی و جنوبی با محوریّت ایران

مدیرعامل شرکت توانیر

تبادل انرژی با کشور های شمالی و جنوبی با محوریّت ایران

" از برنامه وزارت نیرو برای اتصال شبکه برق کشور به روسیه از طریق کشورهای شمالی و همچنین اتصال به کشور هایی همچون بحرین ، کویت ، قطر و در نهایت به آفریقا از طریق

به گزارش شبکه تحلیلی ، خبری بانک و صنعت ،مدیرعامل شرکت توانیر، که صبح امروز در جمع خبرنگاران سخن میگفت افزود : ایران علاوه بر محوریت تبادل انرژی ، کنترل فرکانس در کشورهای منطقه را برعهده دارد.
" همایون حائری " همچنین از برنامه وزارت نیرو برای اتصال شبکه برق کشور به روسیه از طریق کشورهای شمالی و همچنین اتصال به کشور هایی همچون بحرین ، کویت ، قطر و در نهایت به آفریقا از طریق خلیج فارس خبر داد .
"حائری"در خصوص نیروگاه های بخش خصوصی گفت: در زمان حاضر حدود17 هزراو 800 مگاوات نیروگاه خصوصی داریم که 40 درصد از واحد های حرارتی کشور راشامل می شود که تاپایان سال جاری این میازن به 26 هزار مگاوات تا 50 درصد افزایش می یابد.
مدیر عامل توانیر در خصوص نیروگاه های DG( تولید پراکنده ) گفت : در بخش نیروگاه های DGو تولید پراکنده هم از لحاظ جذب سرمایه و هم به لحاظ فنی ما خیلی کار کرده ایم و امسال برنامه داریم تا یک هزار مگاوات نیروگاه DGنصب کنیم.
وی با بیان این مطلب که با درنظر گرفتن واحد های نیروگاه های برقابی راندمان نیروگاه های کشور بیش از 40درصد است گفت :در بخش نیرو گاه های حراراتی راندمان 58/37درصد است که طبق برنامه بنا داریم امسال بیش از یک درصد آن را ارتقاء دهیم.
حائری تصریح کرد: با کاهش هر یک درصد راندمان نیروگاه ها 7/2 درصد سوخت مصرفی کاهش ومعادل 6/1 میلیارد لیتر و صرفه جویی می یابد.
مدیر عامل شرکت توانیر بیان کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون که نیم درصد راندمان نیروگاهای کشور افزایش یافته است که طی آن 450 میلیون لیتر صرفه جویی در مصرف سوخت صورت گرفت این درحالی است .
وی در خصوص تامین سوخت نیروگاه ها گفت: وضعیت تامین سوخت نیروگاه ها در مقایسه با سه هفته اخیر هفته گذشته مناسب تر شده است ، اما همچنان برخی از نیروگاه هاهمچون رجایی، سهند،تبریز و کاشان گازشان قطع است و برخی نیروگاه هایی نظیر اصفهان، شهید منتظری، رامین، بندرعباس منتظر قائم، شازند گازشان محدود شده است.
حائری خاطر نشان کرد: در صورتیکه روند تامین گاز نیرو گاه ها به همین منوال طی شود و قطع نشود مشکلی برای زمستان امسال پیش نخواهد آمد.
مدیر عامل شرکت توانیر درادامه در خصوص برنامه هوشمند سازی شبکه های توزیع و تولید و انتقال گفت:بنا داریم ظرف مدت 5 سال کل کنتورهای مشترکان برق کشور را هوشمند کنیم در بخش انتقال نیزبا استفاده از سیستم PMU پایش لحظه ایی به هوشمند سازی بخش انتقال شبکه برق بپردازیم.
وی در خصوص پیشی گرفتن پیک روز به پیک شب گفت:پیش از سال 86 پیک شب بیش از پیک روز بود اما به تدریج پیک روز از پیک شب پیش گرفت و در زمان حاضر اختلاف آن به 2 هزار مگاوات رسیده است. حائری تصریح کرد: در زمان حاضر پیک روز 39 هزار و 130 مگاوات و پیک شب 37 هزارو 198 مگاوات رسیده است که علت آن استفاده از وسایل سرمایشی در روز است.
وی تصریح کرد: البته با اقداماتی نظیر مدیریت مصرف بر روی لامپ های کم مصرف و جمع آوری لامپ های التهابی میزان مصارف برق کاهش یافته است. 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 345
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران