پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 734 تاریخ : 1390/04/13-12:00:00
,4,16,17,
 چین وارد بازار مصرف فرش دستباف می‌شود

چین وارد بازار مصرف فرش دستباف می‌شود

رئیس مرکز ملی فرش ایران بر لزوم برنامه‌ریزی مدون برای ورود سریع‌تر به بازار چین گفت: چین کشوری است که درآمد ناخالص ملی آن در حال رشد بوده و یقیناً از بازارهای

 فیصل مرداسی که در راس یک هیئت تجاری و اقتصادی فعال در امر تولید و صادرات فرش دستباف برای شرکت در نمایشگاه فرش دستباف شینینگ همچنین مذاکره با شرکت‌های تجاری در شهر پکن به کشور چین سفر کرده بود در حاشیه بازدید از یک مجتمع تولید فرش دستباف در شهر شینینگ در مصاحبه‌ای با خبرنگار فارس که همراه این هیئت حضور داشت، هدف مهم مرکز ملی فرش ایران را توسعه تجارت فرش دستباف در بازارهای مختلف عنوان کرد.
    وی اظهار داشت: حفظ بازارهای سنتی مهم است ولی در کنار توجه و حفظ بازارهای سنتی باید بازارهای جدیدی شناسایی شوند، بازارهایی که رو به توسعه و پیشرفت هستند.
    رئیس مرکز ملی فرش ایران با اشاره به رابطه مناسب تجاری، اقتصادی و سیاسی ایران و چین افزود: کشور چین ارتباط خوبی با جمهوری اسلامی ایران دارد و کشوری است که درآمد ناخالص ملی اش در حال رشد بوده و یقیناً از بازارهای مهم مصرف در آینده است.
    مرداسی، به سیاست‌های مرکز ملی فرش ایران برای گسترش روابط تجاری و اقتصادی با تجار و بازرگانان کشور چین اشاره کرد و اظهار داشت: ‌مرکز ملی فرش ایران چند سال است که در حال رایزنی برای برگزاری نمایشگاه‌های فرش در کشور چین و اعزام هیئت تجاری فعال در امر تولید و صادرات فرش دستباف به کشور چین است تا تولیدکنندگان و صادرکنندگان فعال در امر فرش دستباف کشورمان بیشتر با بازار کشور چین آشنا شوند.
    رئیس مرکز ملی فرش ایران افزود: آشنایی با بازار هدف از اهمیت خاصی برخوردار بوده و لازم است تا فعالان فرش دستباف در کشورمان بیشتر با بازار چین آشنا شوند تا تدبیر، درایت، دوراندیشی و مدیریت ورود بلندمدت و‌ آینده‌دار به بازار چین را داشته باشند.
    مرداسی، به اقدامات مرکز ملی فرش ایران برای حضور هدفمند در بازار چین اشاره کرد و افزود: در دی ماه سال گذشته هیئتی از تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش دستباف کشورمان از کشور چین بازدیدی توام با دیدار با تجار و بازرگانان این کشور داشتند که نتیجه آن منتهی به برگزاری نمایشگاه فرش دموتکس در شهر شانگهای کشور چین شد.
    وی تصریح کرد: هیئت کنونی دومین هیئتی است که در شش ماه گذشته از کشور چین بازدید می‌کند و نشست‌ها و دیدارهای مناسبی برای این هیئت با همکاری سفارت جمهوری اسلامی ایران در چین و رایزن بازرگانی کشورمان در چین برنامه‌ریزی شده است تا تجار و بازرگانان دو کشور بیشتر آماده همکاری شوند.
    رئیس مرکز ملی فرش ایران، لزوم برنامه‌ریزی مدون برای ورود سریع‌تر به بازار چین را مورد تاکید قرار داد و افزود: به دو دلیل باید در بازار فرش دستباف چین اقدام سریعی داشته باشیم که علت اول آن رکود حاکم در بازار کشورهای اروپایی و‌ آمریکایی و دلیل دوم مرکزیت داشتن کشور چین برای کشورهای شرق است.
    مرداسی گفت: بازارهای اروپایی و آمریکایی با رکود مواجه هستند و شواهد از رکود بلند مدت در این بازارهای خبر می دهد که امید چندانی به افزایش صادرات فرش دستباف به کشورهای آمریکایی و اروپایی وجود ندارد.
    وی افزود: ظرفیت بالای فرش دستباف ایران باید خلاء رونق بازار فرش ایران در آمریکا و اروپا را در بازارهای جدید پر کند.
    رئیس مرکز ملی فرش ایران تصریح کرد: تلاش برای ایجاد ثبات در صادرات فرش دستباف و جلوگیری از ضرر کاهش صادرات فرش دستباف جزو برنامه‌های اولویت‌دار مرکز ملی فرش ایران است و در این میان بازار چین با توجه به ظرفیت بالایی که دارد میتواند پایگاه مهمی برای عرضه فرش دستباف ایران باشد و با توجه به افزایش درآمد ناخالص ملی در کشور چین، آینده درخشانی برای فرش دستباف ایران در کشور چین پیش‌بینی میشود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 119
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران