پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 728 تاریخ : 1390/04/13-00:00:00
,20,
ساختن ایران،  کاری مکتبی ،‌دینی و ملی است

رییس جمهور در مراسم افتتاح همزمان چند پروژه عمرانی در چابهار؛

ساختن ایران، کاری مکتبی ،‌دینی و ملی است

رییس جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه ساختن ایران کاری مکتبی ، دینی و ملی است ، گفت: باید ایران را به عنوان کشوری نمونه در عرصه فرهنگ ،‌ اقتصاد، عمران و آ

به گزارش شبکه تحلیلی ، خبری بانک و صنعت،  دکتر محمود احمدی نژاد پیش از ظهر امروز (دوشنبه) در مراسم افتتاح همزمان پروژه های عمرانی جنوب استان سیستان و بلوچستان با تاکید بر ضرورت اهتمام برای ساختن ، آبادانی و پیشرفت کشور اظهار داشت: همت شیطان برآن است تا از جاری شدن همت بلند ملت ایران در ساختن کشورشان جلوگیری کند.
رییس جمهور با بیان اینکه همه جای سرزمین ایران زرخیز بوده و بهترین مردم ، فرهنگ ، سرزمین و امکانات را در اختیار دارد، افزود : باید ایران را به عنوان کشوری نمونه در عرصه فرهنگ ،‌ اقتصاد، عمران و آبادانی به دنیا معرفی کنیم تا فرهنگ غنی و ناب آن مورد اقبال جهانیان قرار گیرد.
وی اظهار داشت : اگر بخواهیم در عرصه سیاسی و فرهنگی جهان موثر بوده و عزت و اقتدار کشورمان را حفظ کنیم، باید در عمران و آبادانی کشور تلاش کنیم .
رییس جمهور با بیان اینکه شیاطین و زورگویان فهمیده اند که ملت ایران تصمیم گرفته تا خود را به قله های پیشرفت و سعادت برساند و تنها ملتی است که توان و ظرفیت معرفی الگو به جهانیان را دارد ، خاطر نشان کرد: دشمنان به بهانه های مختلف قصد دارند حرکت سازندگی ملت ایران را متوقف کنند و واقعه 11 سپتامبر، حمله به افغانستان ، عراق و همچنین ایجاد ناامنی در پاکستان همه بهانه هایی برای ممانعت از پیشرفت ایران است .
دکتر احمدی نژاد ادامه داد: زورگویان با شیطنت ، بهانه سازی و ایجاد تفرقه و هیاهو و با بی ادبی به ملت ایران و خادمان ملت قصد دارند حرکت سازندگی ایران را سست کنند و در چنین شرایطی نیازمند وحدت و همدلی هستیم، تا با بهره گیری از امکانات و ظرفیت های موجود ایران را آباد کنیم و ملت بزرگ ایران نشان داده اند که برای انجام این ماموریت، محکم و استوار ایستاده است .
رییس جمهور با اشاره به اظهارات سال گذشته رییس جمهور آمریکا و فلج کننده توصیف کردن تحریم های اعمال شده علیه کشورمان گفت : آنها در یک سال گذشته تمام توان خود را به کار گرفته اند، اما به رغم اقدامات آنها، سرعت پیشرفت ایران نه تنها کم نشده بلکه بیشتر هم شد و این نتیجه تصمیم یک ملت مومن برای پاسداری از ارزشهای الهی اش است .
دکتر احمدی نژاد اظهار داشت : امروز ملت ایران راه عزت ، عظمت و سرافرازی را یافته و با هدایت های الهی ایران را خواهد ساخت و حسرت نتیجه بخش بودن توطئه های دشمنان را بر دل آنها خواهد گذاشت و پرچم عدالت و توحید را در عرصه جهانی به دوش خواهد کشید.
رییس جمهور با بیان اینکه دوره ای که زورگویان بخواهند بر ملت ها و ملت ایران حکمرانی کنند گذشته است ، تصریح کرد : دولت های منطقه باید مراقب باشند که مبادا در نقشه دشمن بازی کنند چرا که تاریخ ثابت کرده است کسانی که در نقشه دشمن بازی می کنند، نامشان با خفت و ننگ در صفحات تاریخ ثبت خواهد شد .
دکتر احمدی نژاد افزود : چرا باید منابع و ثروت هایی که خداوند زیر پای ملت های منطقه قرار داده است ، به جای آنکه صرف آبادانی و آزادی ملت های منطقه شود در اختیار آمریکایی ها قرار گیرد و آنان در مقابل با تحقیر ملت ها، برادران مسلمان را به جان برادران خود بیندازند .
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تلاش دشمنان برای قطعه قطعه کردن سودان اظهار داشت : کسانی که از احقاق حقوق بخشی از مردم سودان نگرانی دارند و می خواهند جنوب این کشور را مستقل اعلام کنند، چرا این نگرانی را برای مردم باسک اسپانیا ، شمال ایرلند ، کرسک فرانسه و ایالات جنوبی آمریکا ندارند و به دنبال احقاق حق مردم آنها نیستند و برای این احقاق حق رفراندوم برگزار نمی کنند .
رییس جمهور گفت: به نفع دشمنان است که نیروهای نظامی را که برای تامین معیشت به استخدام درآمدند و با فریب و نیرنگ به منطقه آورده شده اند را به خانه هایشان برگردانند و اگر به این توصیه ها گوش نکنند یقین بدانند دست قدرت ملت ها که دست قدرت خداست، آنها را از اریکه قدرت به قعر ذلت تاریخ بدرقه خواهد کرد .
وی در ادامه با اشاره به برخی اظهارات درباره افزایش درآمد ارزی دولت از محل فروش نفت، گفت : اگر قیمت نفت افزایش یافته، ارز حاصل از آن در داخل کشور مصرفی ندارد و صرفا صرف خرید کالا از خارج کشور شده است که آن کالاها نیز همراه افزایش قیمت نفت، افزایش قیمت یافته اند و اینکه امروز در همه کشور حرکت سازندگی با سرعت بالا انجام می شود به خاطر آن است که منابع تا حدودی مدیریت شده و برخی دست اندازی ها قطع شده است .
دکتر احمدی نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه دولت تقریباً به همه وعده های خود در پی 3 سفر استانی به سیستان و بلوچستان جامه عمل پوشانده و این وعده ها یا به بهره برداری رسیده و یا در حال اجرا هستند ، تصریح کرد: پروژه جمع آوری آب های استان به ظرفیت 2.5 میلیارد متر مکعب ، افزایش تولید برق، احداث کارخانه سیمان سازی ، احداث بندرگاه های مناسب در سواحل استان ، احداث راه آهن چابهار به مشهد و احداث جاده چابهار به بندرعباس ، یا به بهره برداری رسیده و یا در دست ساخت هستند.
وی استان سیستان و بلوچستان را از حاصل خیزترین مناطق کشور توصیف کرد و اظهار داشت : فقط زمین های کشاورزی استان که از بخش اندکی از آنها بهره برداری شده است می توانند بخش عمده ای از نیازهای غذایی کشور را تامین کند، در حالیکه سیستان و بلوچستان در کنار آن مردم خوب ، دریا و دیگر نعمت های الهی را نیز دارد.
رییس جمهور در بخش ابتدایی سخنان خود با تبریک اعیاد ماه شعبان گفت: خدا را شاکرم که امروز توانستیم در زمان بین عید مبعث پیامبر گرامی اسلام(ص) که کامل کننده دین خدا و آغاز کننده عروج انسان بود و فرزندی از فرزندان او که کامل کننده ماموریت پیامبر(ص) است به استان سیستان و بلوچستان سفر کنیم .
دکتر احمدی نژاد در ادامه پیامبر اسلام را آیینه تمام نما و تجلی اعلای خدای متعال که به واسطه وجود او همه زیبایی ها ، خیر ، نیکی ها و عشق در عالم جاری شده است، برشمرد و گفت: درهای آسمان به واسطه فیض وجود آن حضرت به سوی بشر باز شده است و بشر فرصت خدایی شدن ، کمال و خروج از ظلمت به سوی نور را یافته است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 281
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران